kuinka usein mittaatte verenpaineenne

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
olen viimeaikoina mitannut tosi usein, joskus jopa 20 kertaa päivässä....liikaa? Mittaatteko erilaisissa tilanteissa, esim liikunnan tai riidan jälkeen...? Minulla ollut nyt kova flunssa ja olin asioilla, sen jälkeen arvot olleet n 120-125/70, eli eivät ole laskeneet normitasolleni, eli n. 100-115/60....JOHTUUKOHAN TUO FLUNSSASTA?


Käytättekö verenpainetta alentavia "ruokia" tai tiedättekö/oletteko kuulleet, mikä alentaisi verenpainetta? Valkosipulista olen kuullut puhuttavan, tiedättekö muita?
 
Tarkka
Hei, sulla on hyvät paineet vaikka olisivatkin itsellesi hieman yläkanttiin. Kerran viikossa on ok mitata paineita eikä niinkään usein jos on terve. Verenpainepotilailla säännöllinen mittaaminen on tärkeämpää. Oikeaoppinen tapa mitata paineet on hyvän levon jälkeen (kahvinjuonnista, rasituksesta, tupakoinnistajne) kulunut 30 min, pitäisi rauhoittua ainakin 15 maksettiin kädessä, ottaa kaksi mittausta kahden minuutin välein.
 
Edellinen terkka
Verenpaineen alentamisessa ovat suolankytön vähentäminen, lakaisin salmiakin välttäminen, liikunta, painonpudotus ja terveellinen kasvispitoinen ruokavalio. Jos haluat paineet todella als saat oireita kuten huimausta ja päänsärkyä.
 
rgoo
mittautan vain joskus lääkärissä tai muussa yhteydessä. sanoisin että jään kiinni korkeasta verenpaineesta sitten luonnollista reittiä, eli neuvolassa/lääkärissä mitattaessa.
 
"vieras"
Sun paineissa ei ole mitään vikaa, älä ihmeessä mittaa noin usein, saat vain stressin aikaan.
Mulla on taipumusta korkeaan paineeseen ja lääkityskin aloitettiin mut ei sopinut mulle, tuli aikalailla sivuoireita. Mä olen stressaaja-tyyppi ja se nostaa paineita. En tupakoi, ylipainoa ei ole, suolaa käytän kohtuullisesti jne. Perinnöllistäkin tää mulla on. Mut koitan opetella pois stressaamisesta, en vielä näin nuorena halua käyttää lääkkeitä tähän vaivaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28127055]olen viimeaikoina mitannut tosi usein, joskus jopa 20 kertaa päivässä....liikaa? Mittaatteko erilaisissa tilanteissa, esim liikunnan tai riidan jälkeen...? Minulla ollut nyt kova flunssa ja olin asioilla, sen jälkeen arvot olleet n 120-125/70, eli eivät ole laskeneet normitasolleni, eli n. 100-115/60....JOHTUUKOHAN TUO FLUNSSASTA?


Käytättekö verenpainetta alentavia "ruokia" tai tiedättekö/oletteko kuulleet, mikä alentaisi verenpainetta? Valkosipulista olen kuullut puhuttavan, tiedättekö muita?[/QUOTE]

Oiskohan joo pikkusen liikaa :) Jos yhteen mittauskertaan menee n. 2min, sulla menee päivästä pelkästään tähän tyhjänpäiväisyyteen 40min. Kannattaa keksiä muuta ajanvietettä, mittaa vaikka sokereita :)
 
halipupu harmaana
Mitä järkeä on mitata verenpainetta noin usein? Sulla ei taida ap olla muuta tekemistä. Mulla ei ole verenpainemittaria, joten aikas harvoin tulee mitattua, mutta silti arvoida ainakin yläpaineen aika lähelle oikein, nyt se on n. 104-108 välillä. Eipä tartte tuota painetta koittaa alentaa, päin vastoin välillä menee liiankin alas.
 
Pakko kysyä, että minkä takia sä mittailet niitä jatkuvasti?

Ja juu on "pikkaisen liikaa", meillä ei töissäkään mittailla yleensä kun max 2krt/päivä ja tuokin lääkärin määräyksestä kun seurataan asukkaan tilaa tarkemmin tmv.
 

Yhteistyössä