Kuinka usein pesette lapsen ulkovaatteet?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija195
Se vaatehuolto kuuluu ihan vanhemmille itselleen, me emme tee muuta kuin ripustamme ne vaatteet kuivumaan jos tarve. Emmekä lueskele pesulappuja, vaan vanhempi itse huolehtii että tuo päiväkotiin vaatteet mitkä voi kuivata kuivauskaapissa. Oikeastaan se kuivauskaappiin ripustuskin kuuluisi laitoshuoltajalle, mutta resurssien (laitoshuoltajien puutteen ja jäljellä olevien ylikuormituksen) vuoksi lastenhoitajat ja opettajat tekee sitä monissa paikoissa myös. Mutta edelleen on paikkoja joissa vaatteet huuhtelee ja ripustaa kuivumaan laitoshuoltaja.

Eikä siinä ole kysymys kapasiteetista, vaan siitä että lastenhoitajan työ on hoitaa ja kasvattaa niitä lapsia, ei harjoittaa 21 lapsen vaatekertojen vaatehuoltoa eteisessä. Haloo, valoja päälle.
Vielä rautalangasta:

Tottakai kuuluu tietää..
 
lastenhoitaja.a.
Vielä rautalangasta:

Tottakai kuuluu tietää..
oot huvittava. Mitä hittoa minä sillä tiedolla teen kun ei edelleenkään kuulu minun hommiini sinun lastesi vaatteiden huolto. Eli ei kuulu eikä tartte tietää millaiset ominaisuudet sun lapsen vaatteissa on taikka miten niitä huolletaan. Sinä tuot ne vaatteet päiväkotiin ja minä katson että lapsesi pukee ne päälle kun lähtee ulos. Ja sit sinä kiikutat ne päivän päätteeksi kiltisti kotiis ja huollat miten lystäät.

Ja kyllä, olen itsekkin äiti enkä odota että kukaan lasteni hoitajista tai opettajista tietäisi jotain juuri minun lasteni vaatteiden huolto-ohjeista. Voi hyvää päivää sentään...
 
vierailija195
oot huvittava. Mitä hittoa minä sillä tiedolla teen kun ei edelleenkään kuulu minun hommiini sinun lastesi vaatteiden huolto. Eli ei kuulu eikä tartte tietää millaiset ominaisuudet sun lapsen vaatteissa on taikka miten niitä huolletaan. Sinä tuot ne vaatteet päiväkotiin ja minä katson että lapsesi pukee ne päälle kun lähtee ulos. Ja sit sinä kiikutat ne päivän päätteeksi kiltisti kotiis ja huollat miten lystäät.

Ja kyllä, olen itsekkin äiti enkä odota että kukaan lasteni hoitajista tai opettajista tietäisi jotain juuri minun lasteni vaatteiden huolto-ohjeista. Voi hyvää päivää sentään...
Vaikka sitä, ettet vingu netissä kun lasten vanhemmat eivät mielestäsi pese vaatteita tarpeeksi usein.
 
xcv
Pesen yleensä kerran viikossa, viikonloppuna. Jos kuraantuvat välissä niin ravistan/harjaan/pyyhkäisen pahimmat pois. Tähän aikaan vuodesta kuraantuu väkisin, itse en osaa sitä niin vakavana asiana pitää.
 
Pesin ja pesen pojan vaatteita tarpeen mukaan. Edelleen haalarin vesipito on kohdallaan ja lämmin päällä. Aina on pysyny vedenkestävyys jne. Remuja käytetään. Tuo nykynen puku on toista talvea tuon 8v rymyreetun päällä ja huolimatta ankarasta käytöstä, vesi pysyy ulkopuolella vaikka pesen aika usein sitä. Liika suojelukaan ei ole hyväksi ja semmonen rymylika ei lähde vain vedellä ja harjalla.
 
vierailija
oot huvittava. Mitä hittoa minä sillä tiedolla teen kun ei edelleenkään kuulu minun hommiini sinun lastesi vaatteiden huolto. Eli ei kuulu eikä tartte tietää millaiset ominaisuudet sun lapsen vaatteissa on taikka miten niitä huolletaan. Sinä tuot ne vaatteet päiväkotiin ja minä katson että lapsesi pukee ne päälle kun lähtee ulos. Ja sit sinä kiikutat ne päivän päätteeksi kiltisti kotiis ja huollat miten lystäät.

Ja kyllä, olen itsekkin äiti enkä odota että kukaan lasteni hoitajista tai opettajista tietäisi jotain juuri minun lasteni vaatteiden huolto-ohjeista. Voi hyvää päivää sentään...
Jos et kerran tiedä asiasta yhtään mitään, niin mitä ihmettä tässä ketjussa huutelet ja ohjeistat muita???
 
vierailija
Ja sen näkee että osa ei pese kuin tuon verran vuodessa :X hyi helvetti niitä ruskean likaisen pinttyineitä kuriksia, jotka yleensä haisee vielä tosi pahalle. Kun se vedellä lutraus ei vaan riitä likaan. Jos kamppeet ei kestä pesuja, sitten ostetaan uudet. Eikä kuljetella lasta likaisissa.

Mutta kyllähän käytännössä esim. kunnon kuravaatteet kestää lapselta toiselle ja vuosikausia, pesut mennen ja tullen, vaikka valmistaja toki ei sellaisia takuita voi antaa!
En ihmettele sitä että haisevat pahalle, kun niitä puetaan välikausihaalareiden päälle. Yleensä lapsilla on kurakamppeet esikouluissa ja päiväkodeissa, niin miksi ne kuljettelisi samoissa kuravaatteissa omia lapsiansa myöhemmin ulkona, koska ne kuravaatteet jätetään pois kotiin mennessä. Välikausihaalarit haisevat pahalle, jos ne ovat olleet kurahousujen alla aikaisemmin. Ruskean pinttyneitä kuriksia, ei hiekka kuivuessa näytä enää ruskealta ja ei lika pinty kurahousuihin, koska PU-materiaali on sellaista, joka estää kuran pinttymisen kuravaatteisiin. Ne lähtee harjaamalla kun on lika kuivunut tai karisevat vähitellen kuravaatteista pois omalla ajallaan.
 

Yhteistyössä