kuinka usein roskaruokaa

kerran kahdessa kolmessa kuukaudessa käydään hampurilaisella, joskus saattaa mennä kauemminkin, eineksiä tulee käytettyä kuukaudessa keskimäärin n.5 kertaa, joista kerta maksalaatikkoa, jota tyttö rakastaa, pari kertaa nuggetteja ja kerran tai valmislihapullia tai makkaraa. Yritän pitää määrän mahdollisimman vähäisenä, mutta joskus ei yksinkertaisesti vain jaksa... Leivän teen pääasiassa itse yhden tietyn hyvän ja helpon reseptin mukaan kaksi kolme kertaa viikossa, mutta joskus ostan ruisleipää ja harvoin vaaleaa kaupasta.
 
No hoh hoh.
Mun pitää kyllä sanoo että usein! Meillä käydään hesellä ehkä noin kerran kahdessa viikossa, joskus jopa kerran viikossa (hakemassa autoillesa mukaan pikku hamppari, jos tullaan vaikka kerhosta ja lapset huutaa nälkäänsä). Miksi ei? Eineksiä.. Paljon! Purkkiruokaa syö lapset kauan..ja nyt kun voivat syyä kaupan muita valmis tuotteita niin totta mooses! Kuka jaksaa aamusta iltaan miettiä, että ei saa ostaa mitää eineksiä?!
 
emmuli
kyllä meilläki tuota "roskaruokaa" tulee syötyä n.kerran viikossa...ja eineksiäkin aikas paljon...toki ihan alusta asti kotitekoistakin ruokaa nautimme myös..jokainen tyylillään=)
 
Miskan äiskä
No kukin tablaa tavallaan. Meillä syödään tosi vähän roskaruokaa, eikä 2v3kk poika ole vielä koskaan syönyt hamurilaista eikä sieltä ostettuja ranskalaisia. Mieluummin mennään sitten kunnolla ravintolaan syömään, että mieskin saa masunsa täyteen. Ja sitten miksi ei? No tuleehan se aika kalliiksi ensiksikin ja toiseksi siinä ruuassa on aivan liikaa rasvaa ja kolmanneksi mutta ei vähäisimmäksi se roskan määrä. :'( No kaikkihan ei nyt niin ekologisesti ajattele kuin meidän perhe, mutta olisi ehkä syytä tai lapsenlapsemme hukkuvat siihen itseensä.

Eineksiä meillä ostetaan useammin, mutta mieluummin koitan itse tehdä kerralla reilun satsin hyvää kotiruokaa ja laittaa sitä pakkaseen. Alkaa siinä jo vähän kyllästyäkin jos aina eineksiä ostaa, kun ei se valikoima nyt niin kovin laaja ole mitä viitsii syödä ja kun kerran itse osaa tehdä ruokaa, niin miksi ei tekisi?? Poikakin tykkää auttaa, hakee tuolin hellan viereen ja tulee siihen sähläämään ja auttamaan äitiä. Lisäksi meillä myös mies tekee ruokaa, viimeksi tänään, joten en joudu yksin siellä keittiössä hääräämään. Että sillä viisii meillä eikä ainakaan olla lihavia. :LOL:
 
Eineksiä meillä käytetään tosi vähän, johtuen ehkä siitä, että tykkään laittaa ruokaa lasten kanssa. Maksalaatikko on ainoa eines, jota ostan säännöllisesti (pari kolme kertaa kuukaudessa). Hesellä käydään muutaman viikon välein, pitsa ostetaan ehkä kerran kuukaudessa tai kahdessa.

En ota ollenkaan stressiä noista hampurilaisista ja pizzoista, sillä kotiruokamme on hurjan terveellistä, eikä kasviksia karta meillä kukaan. Karkkia, sipsejä ja limsaa en kotiin osta. Kylässä saa ottaa kyllä.
 
kahden äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2006 klo 08:45 Belia kirjoitti:
Meillä syödään silloin tällöin en koskaan ole tarkkaillu kuinka usein. joskus saattaa 2 kertaa viikosa ja joskus kerran 3 kuussa, välillä hesessä ja välillä pitsalla

meillä aikalailla kans näin.eineksiä käytetään roskaruokaan nähden vähemmän. kyllä nauratti joskus hesessä kun viereisessä pöydässä meidän pojan ikäselle tytölle pilkottiin ranskalaiset neljään osaan ja meidän 2v poika dippas ranskalaisia ketsuppiin ja samalla söi toisesta kädestä hampurolaista..
 
meidän äiskä
Meillä käytetään eineksiä, en ole niitä koskaan minään roskaruokana pitänyt. Kaupan valmiit lihapullat on herkkua, edes mummon tekemät ei kuulema niin hyviä.
Mutta hampurilaisia ja ranskalaisia sitten taas tosi harvoin, oiskohan kerran kuussa oikea arvio. Poika kohta 5 v ei oikeastaan edes tykkää ranskalaisista....
Pizzaa tehdään itse tai ostetaan valmista, valmista ehkä 1-2 krt kuussa.
Mutta sipsejä ei esim harrasteta juuri ollenkaan, joskus herkutellaan niillä.
Yritetty välttää myös niitä kaupan valmiita kaiken maailman vanukkaita, joissa hirveesti sokeria, enemmän on yritetty pysyä jukurttilinjalla. Onhan niissäkin tosin sokeria, mutta on kuitenkin myös ihan ravintoaineitakin.
 
Hopsuli
Kerran viikossa syödään meillä hampurilaista ym.vastaavaa. Harrastuksen jälkeen käydään joka viikko samana päivänä herkkuruokapaikassa.

Eineksiä käytän itse ehkä joka viikko kerran pari, mutta lapsi 2-v ei niitä suostu syömään, joten syö kyllä ns. kotiruokaa muuten.
 
eineksiä syödään melkein päivittäin, ovat takuulla terveellisempiä ja maistuvampia kuin mun kokkailut :D (miten niin huono laittamaan ruokaa.. :whistle: ) Roskaruokaa syödään ehkä kerran kahessa viikossa ja silloin siis poika syö yleensä ranskiksia.
 
Meillä näin
Eineksiä: mikroaterioita, pussimuussia, lihapullia, nugetteja, kalapuikkoja, pinaattilettuja ym. syödään monta kertaa viikossa. Meillä on yksi 4v, jolle noita lämmittelen. Yhden aterian on jo syönyt hoidossa, isä tulee myöhään kotiin ja itse olen yleensä myös jo syönyt töissä.

Hampurilaisella (tavallinen hampurilainen, ranskalaiset ja vesi/pirtelö) käydään ehkä 2-3 kertaa kuussa. Pitsa ei meidän neidille maistu, ei tarjota myöskään limsaa tai karkkia.
 
viiden lapsen äiti

Tähän vastaan toduudenmukaisesti, että hyvin harvoin.
Tähän ei sitten lueta karkkeja mukaan, puhutaan vain ruuasta.
Meillä ei kotona käytetä lainkaan valmiseineksiä(laatikkoruokia), kaikki ruuat valmistetaan itse alusta loppuun asti.
Ja hyvin paljon käytetään vihanneksia ja vähän rasvaa...
Hedelmiä yritetään syödä joka päivä, mutta tahtovat olla kovin kallitta.
Tuosta ruuanlaitosta, puhun meillä, mutta minun mieshän se on joka ruuat laittaa joka päivä, olen sen verran onnellisessa asemassa.

Mutta ihan lapsia ajatellen, ei kannattaisi käyttää lapsia missäänhampurilaispaikoissa, ei syödä pizzoja usein eikä makkaraa.
siinä se taitavat olla tosi pahimmat jutut.
ja syökää lisää vihanneksia....
 
Meillä käydään kebabilla,ravintolassa,hampurilaisella yms. keskimäärin kerran kuussa.Välillä useammin välillä harvemmin.
Kotona lapset eivät eineksiä suostu syömään joten ruoka laitetaan lähes alusta asti itse.Sen takia sitten jos on tarve päästä helpommalla käydään ulkona syömässä.karkkipäivä on lauantaisin ja silloin saa herkutella myös sipseillä yms. millon milläkin.Aina jos lapset ei karkkipäivää muista ei välttämättä osteta mitään.Musta on tärkeää se että liikunta ja ruokailu pysyis suht balanssissa.eli jos enemmän roskaruokaa, myös vähän enemmän ulkoilua :)
 
mitä laskette roskaruoaks? monet puhuu karkeista sipseistä yms, lasketteko nekin roskaruoaks? mun mielestä "roskaruoka" on rasvasta ja helposti saatavaa ruokaa kuten pitsat, hampurilaiset lihapiirakat. ja sitten nuo einekset kuten saarioisten,atrian valmisruoat nugetit yms. makkarat yms. ei kuulu näihin eineksiin,
 
USEIN. Me haetaan pizzaa tai hamppari varmaan keskimäärin pari kertaa kuussa. Jonakin viikkona jopa 3 kertaa viikossa, ja sitten saattaa mennä kaksi kuukautta ilman. Ja eineksiäkin käytetään, lihapullia, nugetteja, nuudeleita, makkaraa, nakkeja, valmispizzoja, hodareita, vaikka mitä. Enkä kyllä pode huonoa omaa tuntoa siitä. Syödään meillä kyllä paljon hedelmiäkin ja vihanneksia, ja juomana enimmäkseen maito ja vesi.

Ja jos noita nakkeja ym. ei lasketa eineksiksi, niin sillon ei kyllä niin hirveesti käytetä.

Ja karkkia syödään toisinaan. Minä syön paljon (liikaa), mutta yleensä iltasella piilossa, tai töissä. Lapselle en halua niin paljon syöttää. Tyttö saa sitten joskus karkkirasian, ja kylässä, ja joskus kotona. Me ei myöskään syödä pullaa tai keksejö kotona koskaan, itse kun en oikein tykkää, kylässä kyllä niitäkin.<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 10:58 viiden lapsen äiti kirjoitti:
Mutta ihan lapsia ajatellen, ei kannattaisi käyttää lapsia missäänhampurilaispaikoissa, ei syödä pizzoja usein eikä makkaraa.
siinä se taitavat olla tosi pahimmat jutut.
ja syökää lisää vihanneksia....
ei ollu varmaan kenelläkään tiedossa tuo infosi.... :whistle:
 
Yap
Kerran viikossa käydään hampurilaisella tai syödään pitsaa.

Eineksiä ei käytetä ollenkaan (ei tykätä niitten mausta) joten silläpä mua ei omatunto paina ollenkaan tosta kertaviikosta :) Eipä se silloonkaan oo kun osa päivän ravintoa :D
 
joskus
Kyllä meillä joskus syödään eineksiä, kun on iltaohjelmaa tms. tai ei vaan jaksa kokata... ehkä noin 1-2 kertaa/vkossa.

Ihan roskaruokaa meillä syödään harvoin, max 1 kerta/kk...

 
joo
lapset viisi ja kaksi, eika syoda eineksia tai roska/ pikaruokaa koskaan. laitamme usein erilaisia ruokis kotona ja jos syomme muualla menemme ravintolaan. =)

uskon terveyden edistamiseen ja itsestamme huolehtimiseen.
 
Pari kertaa kuukaudessa käydään hampurilaisilla tai pizzalla. Eineksiä on ainakin 3 päivänä viikossa. Viikonloppuna ei koskaan (sillon on aikaa tehdä kunnon ruokaa) En todellakaan ala itse tekeen maksalaatikkoa tai pinaatti/porkkanalättyjä. Joskus viikonloppuisin on popcorneja saunan jälkeen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 20:45 joo kirjoitti:
lapset viisi ja kaksi, eika syoda eineksia tai roska/ pikaruokaa koskaan. laitamme usein erilaisia ruokis kotona ja jos syomme muualla menemme ravintolaan. =)

uskon terveyden edistamiseen ja itsestamme huolehtimiseen.
ihanaa kun joku jaksaa tehdä itse aina kaikki ruuat alusta loppuun, olen aika kateellinen :ashamed:

mutta tuosta ravintolassa käymisestä.. kaverini on kokki ammatiltaan ja sanoi että ei oikein osaa laittaa normaalia terveellistä kotiruokaa, kun heille on opetettu vaan että mitä enemmän rasvaa ja suolaa, niin sitä parempi :D onhan ne kunnon ravintoloiden ruuat varmasti monipuolisempia kuin joku mäkkärin juustopurilainen, mutta ei nyt niin hirveen terveellisiä kuitenkaan..
 

Yhteistyössä