Kuinka usein siivoatte jääkaapin?

Ihan muuten vain kyselen,

Tuli tänään töissä puhetta työkaverin kanssa jääkaapin pesemisestä. Sanoin, että mie olin suunnitellu peseväni tänään jääkaapin, on ollu jo monta päivää mielenpäällä se homma. Työkaveri siihen vastasi, että onneksi mulla ei ole se ajankohtaista, oon vasta syksyllä pessy sen. Olin hämmästyny, että mitä? Mie pesen jääkaapin noin kerran kuussa. Tästä työkaveri oli sitä mieltä, että ihan hullun hommaa!

Kommentoin hälle sitten taivastelujen lopuksi, että onhan meillä vähän eri käyttöastekin jääkaapeilla. Mie perheellinen ja hän lapseton sinkku.
 
"V ieras"
Kerran viikossa putsaan isommat, kuukausittain otan hyllyt tiskikoneeseen. Meillä kaksi jääkaappia, joten putsaus on helppoa, kamat aina toiseen kaappiin toisen siivoomisen ajaksi.
 
[QUOTE="V ieras";29666691]Kerran viikossa putsaan isommat, kuukausittain otan hyllyt tiskikoneeseen. Meillä kaksi jääkaappia, joten putsaus on helppoa, kamat aina toiseen kaappiin toisen siivoomisen ajaksi.[/QUOTE]

Mulla ei mahdu ne hyllyt tiskikoneeseen. Ei myöskään ne ovihyllyt. Nyt ne on kuivumassa tuossa tiskipöydällä ja altaissa. Mie pakkasin tavarat jääkaapista kestokasseihin ja nostin pihalle, ku siellä ei ole kuin 2 astetta lämmintä.
 
vieras*
Ehkä kerran kuussa pesen koko jääkaapin, jos sitäkään. Pyyhin kyllä yksittäisi hyllyjä ja pesen esimerkiksi vihanneslokerot useammin. Kunnon putsaus tulee tehtyä silloin, kun jääkaappi on päässyt lähes tyhjäksi, eikä sieltä tarvitse nostella pois kuin jotain ketsuppi- ja salaattikastikepulloja ym. Meillä on jääkaappi-pakastin, joten puhdistettavaa on vain sen yläkaapin verran.
 
Viieras
Joitakin kertoja vuodessa, kun näyttää likaiselta. Tarpeen mukaan pyyhitään hyllyjä. Aiemmin jääkaapissa oli lankahyllyt, jotka olivat kätevät, kun niissä ei lika näkynyt kuten nykyisissä lasihyllyissä. Kerran kuussa olisi minusta likaa. Joka toinen kuukausi olisi hyvä väli, jos vaan viitsisi.
 
Mistä lika tulee
Mitä te sitten sotkette sinne kaappiin? Itse putsaan juurikin pari kertaa vuodessa. Ruoathan on pakkauksissa ja rasioissa, hyvin harvoin sinne tasoille mitään tippuu.
 
mielandin
Minä putsaan vain silloin, kun on likainen. Eli muutamia kertoja vuodessa. Useammin vedän pelkät hyllyt mutta se, että käytän kaiken irti niin ehkä max. kaksi kertaa vuodessa. En oo koskaan ajatellu, koska sen kuitenkin näkee millon on putsattava ja sillon putsaan. Odotan, että jääkaappi on mahdollisimman tyhjä ja ennen kauppaan lähtöä pesen sen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mistä lika tulee;29666828:
Mitä te sitten sotkette sinne kaappiin? Itse putsaan juurikin pari kertaa vuodessa. Ruoathan on pakkauksissa ja rasioissa, hyvin harvoin sinne tasoille mitään tippuu.
Sas se. Jostakin syystä siinä, missä maitopurkkeja pidetään on usein kuivunutta maitoa tai jotaki semmosta. Sitten oon huomannu, että leikkelepaketeista tippuu joskus nestettä, vihanneslaatikossa on jotain vihanneksista ja juureksista tipuneita juttuja, levitepaketin kansi on joskus eripaikassa kuin paketti samoin veitsi, juuston muruja, ketsuppitahroja, soppapurkin tahroja yms.
 

Yhteistyössä