Kuinka usein te uudelleen synnyttäjät

olette raskauden aikana käyneet lääkärissä,jossa on sitten tutkittu kaikki mahdolliset kohdunsuuntilanteet,ultrattu jne?mulla ollut 2 nlalääkäri käyntiä,ekassa ultrasi myös,tokassa ei ultrattu koska sain akuuttiajalle ajan,kun on vähän tuota lääkäripulaa,joten ei ollut ultraa siinä huoneessa..
terveydenhoitajahan ei muuta tee,kun mittaa sf-mitan ja käsin kokeilee sikiön asennon sekä toisinaan ottaa hb:n..meillä pitää itse hoitaa verenpaineen ja painon mittaus sekä virtsanäyte ennen th:lle menoa..
välillä kun palstaa lukee,niin tuntuu et jotkut on käyny lääkärissä harva se viikko :D itsellänihän on klexane-lääkitys ollut heti vkolta 7 käytössä,mutta sitäkään ei ole kontrolloitu mitenkään koko raskauden aikana..
 
"vieras"
Useammin kuin mitä ensimmäisessä raskaudessa. Osittain johtuu ihan valtakunnallisista ultrauskäytäntöjen uudistuksista, esikoisen aikaan kun ainoastaan yksi ultra oli kuntien pakollista järjestää, osittain aikaisemmasta synnytyksestä minkä vuoksi jouduin käymään äitipolilla ja osittain siksi, että toisessa raskaudessa minulla oli vaivoja jotka vaativat sairauslomaa. Normaalitilanteessa täällä järjestetään uudelleensynnyttäjälle yhtä monta neuvola-, lääkäri- ja ultrauskäyntiä kuin ensisynnyttäjällekin.
 
"neljän äiti"
Mulla oli ekassa 3 lääkäriä ja muissa omasta halusta vain yksi, rv 36 aikoihin. Ilmeisesti olisi päässyt myös alkuraskaudessa lääkäriin, mutta itse en saa mitään lisäarvoa siitä et joku tavallinen tk-lääkäri kaivelee mun paikkoja. Jos aihetta on niin aina pääse äitiyspolille kunnon tutkimuksiin.

Täälläkään ei ultrata neuvolassa, vaan käydään ostopalveluna yksityisellä rv 12 ja 20.
 
jassoo harmaana
Hmm... mulla on tasan kerran ollut lääkärineuvola ja se oli rv28. Neuvolan terkalla Olen käynyt yht.4 kertaa. Hemoglobiini mitattu tasan kerran, virtsa, verenpaine ja paino on otettu joka kerta.
 

Yhteistyössä