Kuinka vauvalle uskaltaa antaa luumusosetta?

Kuinka te olette antaneet luumusosetta? Ihan sellaisenaan vai jonkun kaverina? Oletteko antaneen kaupan valmista sosetta vai tehneet itse?

Mietin että kuinka tuota uskaltaa antaa. Aadalla on välillä masu vähän kovalla joten ajattelin että tuo luumu vois pehmentää sitä vähän. =) Mutta uskaltaako sitä antaa muutamaa lusikallista enempää?
 
satunnainen
Minkä ikäinen vauvasi on? Jos hän on alle 6kk ja saa nauttia vielä aidosta äidinmaidosta, niin voisit kokeilla syödä itse luumuja, josko se helpottaisi myös vauvan masuun. Jos taas vauva on jo yli 6kk, voit huoletta antaa hänelle luumusosetta (joko itsetehtyä tai kaupan), mutta kannattaa aloittaa parista teelusikallisesta kerralla.
 
Minä annoin tytölleni 6 kuukauden iässä siirryttyämme kiinteisiin tarvittaessa. Eli kun kakkaa ei kuulunut muutamaan päivään, niin sitten muutama lusikallinen (bonan/piltin luumusosetta) välipalan tai puuron yhteydessä.
 
Meillä 8 kk tyttö saa jälkkäriksi joka toinen päivä luumua puoli purkkia ja toinen puolikas saattaa mennä kasvissoseen perään päivällisellä, nyt onkin toiminut hyvin maha jonkin aikaa. Oli ummetusta kun aloiteltiin kiinteät 4 kk iässä.
Kannattaa antaa muutama lusikka ja katsoa miten vaikuttaa, ei mekään aloitettu puolikkaalla purkilla. Mutta nyt jos menee purkkikin päivässä niin ei kuitenkaan löysälle mene. =)
 
Kovavatsa
Meillä syödään luumua lähes päivittäin, vatsan toiminnan mukaan. Noin viis lusikallista kerrallaan. Jos antaa liikaa niin tiedossa on sellaset luumukakat että ei mitkään vaipat pidä :D . Sempperin luumusose tuntuu olevan tujumpaa tavaraa kuin muut.
 
meillä pimatsu on vasta vähän yli 4kk. Tuota luumua ajattelin siksi että vatsa on pikkuisella sillon tällöin aika kovalla ja tuleekin suht' harvoin. (n.2 kertaa viikossa) Kiinteitä jo syödään muutenkin.

Mutta kyselen tuosta vielä neuvolasta. =)
 

Yhteistyössä