Kuinka yleistä on, että ihmiset valitsevat työnsä vastakkaisen sukupuolen pokaaminen mielessä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Esim. nainen ryhtyy rakennusmieheksi tai mies lastenhoitajaksi, koska vastakkaisen sukupuolen dominoimalla työpaikalla (ja sitä ennen opiskelupaikalla) on hyvät mahdollisuudet päästä näiden pöksyihin?
 
mieeee
Itse en usko että niin nuorena vielä tajuaa ajatella niin pitkälle kun ammattia on valitsemassa. Nyt vanhemmalla iällä mietin että voi. P näitä naisia.. ois pitäny hankkia ammatti miesten alalta kun naiset on niin kanoja ja tylsiä ja nipoja ja ilkeitä toisilleen.
 
Miesvaltaisella alalla työskentelevänä voin sanoa, ettei meillä ainakaan yhtään miesten pöksyihin pääsemisen takia töihin tullutta naista oo. Kyllä me on kaikki metallipuolelle päädytty aivan eri syistä :D
 
vierailija
Eipä ole tullut tuollainen mieleenkään. Enkä ole kuullut kenenkään valitsevan ammattiansa sillä perusteella.

Itse valitsin miesvaltaisen alan sillä perusteella, kun järkeilin, että siellä maksetaan keskivertoa isompaa palkkaa.
 
vierailija
En ole koskaan kuullut ihmisestä, joka oikeasti valitsisi alan tuon perusteella...

Itse miesvaltaisella alalla, mutta puhtaasti kiinnostuksen (siis työtä kohtaan) takia. Enkä myöskään uskoisi pärjääväni jossain naisvaltaisen alan kahvihuoneessa, missä juoruttaisiin /haukuttaisiin toisia. Tämmöinen käsitys on jäänyt työharjoitteluiden perusteella esim. Hoitoalalta sekä toimistotöistä.
 

Yhteistyössä