Kuinkahan sitä yötyötä jaksaisi??

  • Viestiketjun aloittaja onko kokemusta???
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mä voin ottaa sun työn... Miten mä tekisin mitä vaan, että aamulla ei tarttisi nousta. Vihaan normaalia päivätyötä, koska olen yöeläjä. Toisille sopii toisille ei.
 
Vois olla vähän hiljaista jos pääsisin nukkumaan vasta seuraavana iltapäivänä.
Ite menin heti aamusta nukkumaan ja heräilin iltapäivällä. Jaksoin ihan hyvin yötyötä. Onneksi just nyt saa olla kotona ja nukkua yöt. =)
 
Purppura
Kyllä mää meen suoraan nukkumaan kun töistä tulen, en jaksais enää pysyä hereillä iltapäivään. Enkä sais nukuttua koska lapset sit jo iltapäivällä kotona. Rankkaa yötyö on, mutta toisaalta taas sitten on pitkät vapaat.
 
vieras
Mä huomasin aikanaan yötöitä tehdessäni, että kun nukkuu päivällä niin normaalia lyhyemmät "yöunet" on ihan riittävät. Nukuin max klo 8-14. Nyt jos mietin, että menisin nukkumaan kello 24 ja heräisin 6.00 niin ei toivoakaan! Olisin aivan kuollut koko päivän!
 
Purppura
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minulla vaihtelisi niin, että ainakaan parina aamuna viikossa en pääsisi heti nukkumaan.

palkka houkuttelisi :)
Kannattaa miettiä niitä hyviä ja huonoja puolia koska ei se palkka aina ratkaise. Mulla ainakin välillä lyö kroppa tosi paljon hanttiin, jalat turvottaa, pää särkee, selkä kipee ym. ainakin jos on 6 yötä peräkkäin(meillä pitkät yövuorot 20.30-8.30). Mutta lasten kannalta tää on ihanteellinen työ, niillä on suht lyhyet hoitopäivät ja ovat vaan 14 päivää kuukaudessa hoidossa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Purppura:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minulla vaihtelisi niin, että ainakaan parina aamuna viikossa en pääsisi heti nukkumaan.

palkka houkuttelisi :)
Kannattaa miettiä niitä hyviä ja huonoja puolia koska ei se palkka aina ratkaise. Mulla ainakin välillä lyö kroppa tosi paljon hanttiin, jalat turvottaa, pää särkee, selkä kipee ym. ainakin jos on 6 yötä peräkkäin(meillä pitkät yövuorot 20.30-8.30). Mutta lasten kannalta tää on ihanteellinen työ, niillä on suht lyhyet hoitopäivät ja ovat vaan 14 päivää kuukaudessa hoidossa.
Minä olisin klo 22-06 töissä ja lapsia ei tarvitsisi viedä hoitoon :) En tiedä, pitää miettiä.
 
Mä käyn kyllä nukkumaan suoraan yövuorosta tullessa. Viimesen yövuoron jälkeen en välttämättä nuku päivällä, koska mulla menee muuten seuraavakin yö valvomiseksi. Toki jos jotain pakottavaa menoa on aamulle, niin pystyn myös valvomaan iltäpäivään. En tosin välttämättä ihan täysissä sielunvoimissa, viimeksikin nukahdin hammaslääkärin odotushuoneeseen kun menin yövuorosta nukkumatta. :xmas:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Purppura:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minulla vaihtelisi niin, että ainakaan parina aamuna viikossa en pääsisi heti nukkumaan.

palkka houkuttelisi :)
Kannattaa miettiä niitä hyviä ja huonoja puolia koska ei se palkka aina ratkaise. Mulla ainakin välillä lyö kroppa tosi paljon hanttiin, jalat turvottaa, pää särkee, selkä kipee ym. ainakin jos on 6 yötä peräkkäin(meillä pitkät yövuorot 20.30-8.30). Mutta lasten kannalta tää on ihanteellinen työ, niillä on suht lyhyet hoitopäivät ja ovat vaan 14 päivää kuukaudessa hoidossa.
Minä olisin klo 22-06 töissä ja lapsia ei tarvitsisi viedä hoitoon :) En tiedä, pitää miettiä.
Minä veisin lapset hoitoon... Sitku olisin tullut kotiin hoitaisin lasten kaa aamutoimet, veisin hoitoon ja nukkuisin päivän ja hakisin pois... Väsyt äkkiä, jos et nuku tarpeeksi. Ei se nukkuminen oo sama, jos miehesti on kotona lasten kanssa... tms. En tiedä mikä on suunnitelmanne.
 
melkeen sanoisin ettet jaksa jos iltapäivällä pääset vasta nukkumaan jos pitää mennä valvomaan. Mä oon aksnsa menny nukkumaan heti kun oon valvomasta tullu ja nukkunu iltapäivään ja illansuussa vielä pienet tirsat ottanu. Mutta oon kasnsa valvonu iltapäivää ja hyvin oon jaksanu mutta en oo kyllä yöhön menny sitten enään. Ja joskus on yön jälkeen menny iltavuoroon . Että kaikkea jaksaa jos haluaa vaan
 
Purppura
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Purppura:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minulla vaihtelisi niin, että ainakaan parina aamuna viikossa en pääsisi heti nukkumaan.

palkka houkuttelisi :)
Kannattaa miettiä niitä hyviä ja huonoja puolia koska ei se palkka aina ratkaise. Mulla ainakin välillä lyö kroppa tosi paljon hanttiin, jalat turvottaa, pää särkee, selkä kipee ym. ainakin jos on 6 yötä peräkkäin(meillä pitkät yövuorot 20.30-8.30). Mutta lasten kannalta tää on ihanteellinen työ, niillä on suht lyhyet hoitopäivät ja ovat vaan 14 päivää kuukaudessa hoidossa.
Minä olisin klo 22-06 töissä ja lapsia ei tarvitsisi viedä hoitoon :) En tiedä, pitää miettiä.
Minä veisin lapset hoitoon... Sitku olisin tullut kotiin hoitaisin lasten kaa aamutoimet, veisin hoitoon ja nukkuisin päivän ja hakisin pois... Väsyt äkkiä, jos et nuku tarpeeksi. Ei se nukkuminen oo sama, jos miehesti on kotona lasten kanssa... tms. En tiedä mikä on suunnitelmanne.
Meillä mies vie jo aamulla lapset hoitoon koska itse pääsen vasta kahdeksan jälkeen ja itse meen suoraan sänkyyn kun kotiin tuun.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Purppura:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minulla vaihtelisi niin, että ainakaan parina aamuna viikossa en pääsisi heti nukkumaan.

palkka houkuttelisi :)
Kannattaa miettiä niitä hyviä ja huonoja puolia koska ei se palkka aina ratkaise. Mulla ainakin välillä lyö kroppa tosi paljon hanttiin, jalat turvottaa, pää särkee, selkä kipee ym. ainakin jos on 6 yötä peräkkäin(meillä pitkät yövuorot 20.30-8.30). Mutta lasten kannalta tää on ihanteellinen työ, niillä on suht lyhyet hoitopäivät ja ovat vaan 14 päivää kuukaudessa hoidossa.
Minä olisin klo 22-06 töissä ja lapsia ei tarvitsisi viedä hoitoon :) En tiedä, pitää miettiä.
Minä veisin lapset hoitoon... Sitku olisin tullut kotiin hoitaisin lasten kaa aamutoimet, veisin hoitoon ja nukkuisin päivän ja hakisin pois... Väsyt äkkiä, jos et nuku tarpeeksi. Ei se nukkuminen oo sama, jos miehesti on kotona lasten kanssa... tms. En tiedä mikä on suunnitelmanne.
Pitää miettiä asiaa, ajattelin että jos loppuvuoden kokeilisi noin ja miettisi sitten päivähoitoa.
 
Pastori
Mä tein 23-07 vuoroa ja ihan kivasti se meni. Aamulla kun pääsi töistä niin kävi salilla ja sitten pystyi tytönkin hakemaan hoidosta pois. Iltapäivällä nukuin neidin kanssa päiväunet ja vein hoitoon/isälleen tms. ja jatkoin unia kunnes 22.30 lähdin töihin. Palkka kieltämättä aivan tolkuttoman hyvä, mielestäni :D
 
vieras
Hyvä sellaiselle jolle valvominen sopii. Ja osaa nukkua päivällä. Me kokeiltiin niin että tein yötä ja lapsia ei viety hoitoon. En jaksanut. Nuorin oli 1,5v. En vaan osannut nukkua silloin kun olisi ollut mahdollista vaan heräsin pieniinkin lasten pitämiin ääniin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:
Ja just olen lähdössä työhaastattelunn pariin paikkaan. Toisessa 2-vuorotyö ja toinen on päivätyö.. En tiedä prkl kumpi olisi parempi mulle.
Iltavuoro on perseestä, kun koskaan näe kouluikäisiä lapsia, paitsi viikonloppuisin.
 

Yhteistyössä