Kuivausrummun omistavat!

Isäntä osti pesutornin. Katselin tuossa vaatteiden pesuohjeita ja näyttäisi siltä että aika monessa vaatteessa on rumpukuivaus kielletty.

Eli laitatteko rumpuun myös sellaisia vaatteita mitä ei pesuohjeen mukaan saisi laittaa? Onko vaatteita mennyt pilalle?
 
"mä"
Olen laittanut. useat vaatteet kutistuu jonkin verran muuta en ole huomannut tämän voi ennakoida ostaessa .
Urheilutekstiilejä enkä printtipaitoja laita koska ne menevät pilalle, samoin vaatteet jossa on lycraa .
HM, Lindex , Kappall vaatteet eivät kuitenkaan kestä käytössä kuin pienen hetken joten surutta ne voi kuivuriin heittää.
 
pilipali
Olen laittanut. Yleesä vain kutistuvat vähän tai sitten ei tapahdu mitään. Ainut mitä olen onnitunut kuivausrummulla pilaamaan on villasukat. Semmoiset kerran livahti sinne ja niitä ei kyllä enää jalkaan mahduttanut sen jälkeen.

Semmoisia kalliimpia vaatteita en kuivausrumpuun laita,mutta nämä perus vaatteet ihan surutta.
 
"kesis"
olen laittanut myös stres farkkuja mutta en niin kuumaan,jäävät hiukan kosteiksi mutta kuivuvat pian. uudet vaatteet osan pesen/käytämme muutaman kerran että pienenvät ensin peruspesussa ennenkuin joutuvat kuivuriin. sukat kaikki paitsi miehen urheilu/perus tennissukat karsin pois ja kuivaan orrella samaten rintaliivit. kyllä olen lähes kaiken sinne kuiviriin viskannut.vain yksi ajatusvirhe on käynyt kun sinne yhden extrapaksun neuletakin (miehen) sinne heitin =)
 
Laitan käytännössä kaiken "jokapäiväisen" pestävän. Villavaatteita en, vaikka tuossa on villallekin mahdollisuus (mutta silloin voi kuivata vain yhden jutun kerrallaan joten en jaksa). Sitten joitain juhlavaatteita en laita. Kuivaan myös printtivaatteet nurinpäin käännettynä, vain yksi on kärsinyt siten että kuvio tarttui taitteelle itseensä kiinni. Sama kävi tälle vaatteelle myös narulla, joten eipä tuokaan harmita.

Jotkut vaatteet tosiaan voivat hiukan kutistua, mutta aika harvoin niinkään käy.

Lasten sormikkaat muuttuu aika pieniksi :whistle:
 
juuuu
kuivan kuivurissa lähes kaiken. Eli kaikki peruskäyttövaatteet, lasten ulkovaatteet yms. Yksikään ei ole mennyt pilalle. Kaikista kuumimmalla en kuivaa "kiellettyjä".
 
"mä"
Laitan käytännössä kaiken "jokapäiväisen" pestävän. Villavaatteita en, vaikka tuossa on villallekin mahdollisuus (mutta silloin voi kuivata vain yhden jutun kerrallaan joten en jaksa). Sitten joitain juhlavaatteita en laita. Kuivaan myös printtivaatteet nurinpäin käännettynä, vain yksi on kärsinyt siten että kuvio tarttui taitteelle itseensä kiinni. Sama kävi tälle vaatteelle myös narulla, joten eipä tuokaan harmita.

Jotkut vaatteet tosiaan voivat hiukan kutistua, mutta aika harvoin niinkään käy.

Lasten sormikkaat muuttuu aika pieniksi :whistle:
Kiitti. meillä on muutamat liian isot sormikkaat . Ratkaisit mun ongelman. Miksi en tullut tota itse ajatelleeksi :(
 
Kiitoksia vastauksista. Koneellisen lasten vaatteita kuivasin, ja yhdet Lindexin sukkahousut näyttää nyt aika pieniltä.
Välikausipuvuista katsoin että laadukkaammat saa rumpukuivata, noita halpiksia ei saisi.

Kesäaikaan tuskin kamalasti tulee edes käytettyä tuota, vaatteet kun ei ole mitenkään raikkaita rummun jälkeen ja tuntuu jotenkin vievän huuhteluaineen tuoksunkin. Tai ainakin pesuhuoneessa kun telineellä kuivaa, niin huuhtiksen tuoksu jää voimakkaammin. Lakkais satamasta, niin sais pyykit ulos..
 
"vieras"
Mä taas käytän rumpua säästellen. Valtaosan pyykistä kuivaan telineessä, mut esim. lakanat pyöräytän liki kuiviksi rummussa, mut ei kuivaksi. Silleen et saa suoraan mankeliin pyörimään. Pyyhkeet rummussa.
Ja sit pesen esim. punaiset ja tummat peräkanaa, blokkaan niistä rummutuksen kestävät, nakkaan ne rumpuun ja loput narulle. Ei mua huvita pilata vaatteita siks, et saa nopeasti kuivaksi, mut talvella lakanoiden kuivauksessa rumpu on mitä parhain helpotus. Ja velour-vaatteet huutaa rumpua :)
 

Yhteistyössä