Kuivunut räkä pois sieraimesta?

Keittosuolaliuoksella voisit yrittää.
Se liottaa klimppiä ja saattaa saada lapsen aivastamaankin sen pois.

En ole varma /tarkista(siis saako käyttää noin pienillä)...mutta A-tippoja kanattaa ainakin isommilla lapsilla välillä käyttää jos on kuiva huoneilma tai ovat pakkasessa.Voitelee limakalvoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
ohuilla pinseteillä :)
Pinseteillä saattaa repäistä verisuonia auki jos on kuivunut räkä.
Voi tulla runsaskin verenvuoto.

Lisäys: nuo hymiöt tupsahtelevat taas itsestään.
No meillä ollu aina sellanen irrallaan keikkuva räkäpallo, just niin syvällä ettei oo saanu kynsillä kiinni.
 
Nenä-Friidalla varovasti imemällä..?

Nenä-Friida on muutenkin käyttökelpoinen räkätäutien aikana vauvojen (ja vähän isompien lastenkin tapauksessa, kun lapsi ei ole vielä osaa itse niistää nenää ), kun sillä voi tyhjentää tukkoista nenä limasta.
 
Kiitos!
Laitoin keittosuolaliuosta pumpulitupolla ja sitten klimppi lähti liikkeelle., sijaitsi hankalasti sieraimen yläreunassa. Poika onneksi jo tottunut kummallisuuksiin, niin piti pään hienosti paikallaan, joten "kaivoin" irtoklimpin sitten pumpulipuikolla. Olisi kai tullut aivastuksella itsekin pois.

Käsittämätöntä, että niin pienestä nenästä voi tulla samankokoisia klimppejä kuin itselläkin!

Nimim. ei kynsiä joilla kaivaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ahmutar:
Nenä-Friidalla varovasti imemällä..?

Nenä-Friida on muutenkin käyttökelpoinen räkätäutien aikana vauvojen (ja vähän isompien lastenkin tapauksessa, kun lapsi ei ole vielä osaa itse niistää nenää ), kun sillä voi tyhjentää tukkoista nenä limasta.
Meillä tyttö sai hepulit kun näkikin nenäFriidan. Ja koin sen hankalaksi kun piti yrittää pitää lasta paikallaan, se putki sierainta vasten ja yrittää ite vielä imeä :)

Sain sitten vinkin sellaisesta imurista kuin Pumpunel. On ollut tosi hyvä ja nykyään tyttö antaa tosi hienosti sen kanssa imeä. Imaisee paksuakin räkää tehokkaasti, on ollut hyvä.
 
En tiedä mitä joistain öistä olisi tullut ilman Friidaa.. suosittelen!
Keittosuolatippojen kanssa tietysti.. notkistaa liman ennen imemistä eikä ärsytä limakalvoja siten.
Meillä tuli jossain vaiheessa ikä ettei tykännyt Friidasta mutta siinä vaiheessa jo osasi istua ja istualleen ja itse osallistumalla sujui sitten.

Tuo Pumpunel ei kuvien perusteella näytä niistäjää tehokkaammalta mutta voi tietysti ollakin.
 
Siis pikkuniistäjää vai tuota Friidaa tehokkaampi?

Pikkuniistäjällä ei tee mitään, tuolla Pumpunelillä tulee paksukin räkä. Sitte siinä on noi venttiilit niin voi monta kertaa pumpata eikä mee räkä takas nenään.

Friida oli ihan tehokas mutta hankala käyttää, ainakin meillä :)
 
Mulle neuvolan täti neuvoi repäisemään pienen palan esim. vessapaperista ja pyörittelemään siitä sellasen "soiron" millä kaivelen aina noita kuivineita kökköjä nenästä. Meillä 7-kuinen tykkää siitä paljon enemmän kuin Fridalla imemisestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja siili81:
Mulle neuvolan täti neuvoi repäisemään pienen palan esim. vessapaperista ja pyörittelemään siitä sellasen "soiron" millä kaivelen aina noita kuivineita kökköjä nenästä. Meillä 7-kuinen tykkää siitä paljon enemmän kuin Fridalla imemisestä.
Noita näkyviä voi onkia sormin, paperilla tms. mutta sellaista minkä vain kuulee (siellä jossain rohisee jotain) saa vain imulla pois. ;)
 

Yhteistyössä