Kuka haluais olla kotona AINA?

Onko ketään saman henkisiä!? Jotka haluais olla aina kotona ja paljon lapsia?
Haluaisin olla kotona ainakin siihen asti kun nuorin lapsista on käynyt eka-luokan. Se olis minusta hienoa! On niin mahtavaa olla kotona nyt pienten kanssa ja vastaanottaa koululaiset iltapäivällä. Onko kukaan kiintynyt lapsiin niin paljon, että heitä on vaikea ajatella vievänsä hoitoon? ihan yhtään vaheksymättä hyviä hoitajia.
 
Samoin mä oon ajatellut, että siihen asti kun nuorin on käynyt ekan luokan. Mutta on kyllä miehen kans puhuttu siitäkin, että vois tehdä niinkin, että mä menen töihin/opiskelemaan ja hän alkaa koti-isäksi. Mutta kuitenkin siis lapset kotona hoidossa :)
 
Ihanaa, että teitä löytyy!!!! :D
Ajattelin, että suurin osa vastaisi, että yhteiskunnan elättejähän löytyy tai että haluaa vaan LAISKUUTTAAN paljon lapsia.. (Käsittämätön ajatus, jonka olen lukenut täältä usein)
Olen sitä mieltä, että kotonaolo pitäisi tehdä todelliseksi vaihtoehdoksi niille jotka haluavat HOITAA LAPSENSA itse. Kaikille se ei ole mahdollista nykytilanteessa.
 
gygg
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 10:40 äiti kirjoitti:
Ihanaa, että teitä löytyy!!!! :D
Ajattelin, että suurin osa vastaisi, että yhteiskunnan elättejähän löytyy tai että haluaa vaan LAISKUUTTAAN paljon lapsia.. (Käsittämätön ajatus, jonka olen lukenut täältä usein)
Olen sitä mieltä, että kotonaolo pitäisi tehdä todelliseksi vaihtoehdoksi niille jotka haluavat HOITAA LAPSENSA itse. Kaikille se ei ole mahdollista nykytilanteessa.
Onko se nyt ihan järkevää että ollaan kotona vain siksi että on sattunut lapsia saamaan. :headwall:
Miten tää maailma pyöris, jos kaikki naiset jäis kotiin?
 
vieras äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 10:45 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 10:36 vieras äiti kirjoitti:
Haluaisin olla loppuelämän kotona lasten kanssa!Tai ainakin siihen asti kun on TOSI isoja
Lottovoittoa odotellessa..
Saahan sitä haaveilla. Sitä lottovoittoa odotellessa. :D
Niinpä.Sitten ei tarvisi huolehtia millä elää kotiäitinä.No,tuohan ei koskaan varmaan toteudu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 10:45 gygg kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 10:40 äiti kirjoitti:
Ihanaa, että teitä löytyy!!!! :D
Ajattelin, että suurin osa vastaisi, että yhteiskunnan elättejähän löytyy tai että haluaa vaan LAISKUUTTAAN paljon lapsia.. (Käsittämätön ajatus, jonka olen lukenut täältä usein)
Olen sitä mieltä, että kotonaolo pitäisi tehdä todelliseksi vaihtoehdoksi niille jotka haluavat HOITAA LAPSENSA itse. Kaikille se ei ole mahdollista nykytilanteessa.
Onko se nyt ihan järkevää että ollaan kotona vain siksi että on sattunut lapsia saamaan. :headwall:
Miten tää maailma pyöris, jos kaikki naiset jäis kotiin?

No ei nyt jokaisen naisen tarvi olla kotona! Eihän se olis normaaliakaan, että kaikki äidit haluais itse mussukkansa hoitaa. Joku käy töissä kodin ulkopuolella ja toinen hoitaa hommat kotona täyspäiväisesti.
Se pitäiskin olla vaihtoehto, tuskin sitä joka äiti käyttäisikään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 10:33 äiti kirjoitti:
Onko ketään saman henkisiä!? Jotka haluais olla aina kotona ja paljon lapsia?
Haluaisin olla kotona ainakin siihen asti kun nuorin lapsista on käynyt eka-luokan. Se olis minusta hienoa! On niin mahtavaa olla kotona nyt pienten kanssa ja vastaanottaa koululaiset iltapäivällä. Onko kukaan kiintynyt lapsiin niin paljon, että heitä on vaikea ajatella vievänsä hoitoon? ihan yhtään vaheksymättä hyviä hoitajia.
mä tein näin aikanaan - ei vaan ollu meistä viemään lapsia aikasemmin hoitoon ja kun oli taloudellisesti mahdollista, niin olin kotona. eihän se elämä ollu leveää eikä ollu mahdollisuutta kaikkeen sellaseen mitä olis halunnu.mutta elämä on valintoja ja asennekysymys. tämä kuitenkin yhtään syyllistämättä ketään äitiä, joka vie lapset hoitoon ihan pienenä. nykyään on kuitenkin kaikki niin paljon tiukempaa ja vaativaa työelämässä ja muutenkin. joten kukin laillaan. jos sulla on mahdollisuus olla kotona, suosittelen lämpimästi, mutta jos rahasta tekee liian tiukkaa, älä syyllistä itseäs jos lähdet aiemmin töihin. elämässä joutuu tekemään joskus kompromissejä.
 
Amarylli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 10:37 whatever kirjoitti:
mä haluaisin tehdä jotain töitä kotona samalla ja saada sen verran lastenhoitoapua etten ihan uupuis ja leipääntyis hommaan..
Kuin myös :wave: Ja siivouksen ja pyykinpesun voisin ulkoistaa enemmän kuin mieleläni :D
 
Minulla vähän samat tuntemukset. Tuntuu hurjalta laittaa alle 9kk ikäinen tarhaan tai lähettää ekaluokkalainen yksin koulutielle. Mikä olisi sen ihanampaa kun saada olla lastensa kanssa kotona, eikä parempaa hoitajaa lapselle ole kun oma äiti. Itse olen mieheni kanssa puhunut vähän siitä että toisen lapsen aika voisi olla silloin kun ensimmäinen menee kouluun, silloin voisi turvata ensi luokkamaisen kouluun lähdön. Olisi aamuisin lähettämässä lapsensa kouluun ja iltapäivällä vastassa kun lapsi pääsee koulusta.

Ihan kokopäiväisesti kotiäidiksi tällä hetkellä ei mahdollisuutta ole. Mutta ei sitä koskaan tiedä vaikka tilanne muuttuisi ja voisi jatkaa kodinhoitotuella kotona oloa. Ja sitten jäädä kotiäidiksi

=) =)

Mutta paljon pitäisi tapahtua että tämä toive toteutuisi..
 
:wave:
Itse en ole koskaan ollut päiväkodissa vaan äiti on hoitanut meidät kouluikään asti.
itse haluaisin tarjota lapsilleni saman mutta esikoinen meni päiväkotiin 3 vuotiaana kuntoutuksellisista syistä.
Voisin olla kotiäiti ja sen jälkeen kotirouva, en vain osaa sanoa miksi työelämä ei ole se mitä haluan.
Joillekkin on selvää pienestä asti mihin ammattiin haluaa opiskella ja tehdä työkseen.
itse olen miettinyt sitä varmaan viimeiset 15 vuotta enkä ole keksinyt vastausta vieläkään.
Lapsena halusin kotiäidiksi ja kirjailijaksi. Nyt olen kotiäiti mutta en kyllä vielä ehdi kirjoittaa kirjoja.
Olen ollut kotiäitinä 8 vuotta ja aion olla ainakin 3v lisää.
Lisäksi haluaisin vielä pari lasta lisää jossain vaiheessa mutta se jää sitten nähtäväksi miten käy.
 

Yhteistyössä