Kuka jättää n. 5-vuotiaan n. 15 minuutiksi yksin kotiin?

  • Viestiketjun aloittaja "maalainen"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Se, kellä on koira ja pitää lapsen nukkumaanmenon jälkeen käydä iltapissillä koiran kanssa...tai aamulla aamupissalla, parempi on tuon ikäisen jäädä aamulla katsomaan esim. dvd:tä kuin lähteä kylmään/tuiskuun mukaan, kun kyse pienestä ajasta.
 
Meillä ei ole vielä tullut tilannetta että olisi tarvinnut.
Mutta voin kyllä kuvitella että oma viisivuotiaani voisi hyvinkin jäädä piirtämään, lukemaan, tietsikalle toviksi siksi aikaa kun minä tai mies vaikka käväisisimme postilaatikolla puolen kilsan päässä, kaupassa, viemässä pikkuveikan kerhoon tms.
 
"Mirkka"
Olen jättänyt koirien pikapissan ajaksi. eli n. 15min. Lapsi on katsellut tvtä tai pelaillut, värittänyt tmv sen hetken, ja halunnut ihan ITSE jäädä odottamaan. Puhelin on ollut vieressä ja ei ole syönyt/juonut mitään sillä hetkellä, jottei voi tukehtuakaan. Kuikuilin meteoriitteja ikkunasta toki ennen lähtöä....
 
"aapee"
Mä sain kauheat haukut naapurilta siitä kun kävin n. 2km päässä kaupassa, ja meidän 5v oli yksin kotona. :(
Ja tyttö oli ollut kiltisti.
Naapurikaan ei nähnyt sisälle, kysyi suoraan että miksi minä yksin olen liikkeellä, ollaanko teillä kipeinä? Vastasin ettei olla kipeinä, tyttö jäi omasta halustaan kotiin piirtelemään kun kävin kaupassa.
Olen kuulemma vastuuton!
 
tähtisimmu*
[QUOTE="vieras";22946511]Se, kellä on koira ja pitää lapsen nukkumaanmenon jälkeen käydä iltapissillä koiran kanssa...tai aamulla aamupissalla, parempi on tuon ikäisen jäädä aamulla katsomaan esim. dvd:tä kuin lähteä kylmään/tuiskuun mukaan, kun kyse pienestä ajasta.[/QUOTE]

Peesi! Tosin meillä nuorin täyttää viikon päästä vasta 4v.
 
[QUOTE="aapee";22946553]Mä sain kauheat haukut naapurilta siitä kun kävin n. 2km päässä kaupassa, ja meidän 5v oli yksin kotona. :(
Ja tyttö oli ollut kiltisti.
Naapurikaan ei nähnyt sisälle, kysyi suoraan että miksi minä yksin olen liikkeellä, ollaanko teillä kipeinä? Vastasin ettei olla kipeinä, tyttö jäi omasta halustaan kotiin piirtelemään kun kävin kaupassa.
Olen kuulemma vastuuton![/QUOTE]

Tai sitten naapuri on hupsu.
Veikkaan jälkimmäistä.
:)
 
Olen jättänyt, vaikkapa silloin kun olen hakenut postia postilaatikolta, joka sijaitsee näköetäisyydellä ulko-oveltamme. Matka ei sinällään kestä tokikaan 15 min, mutta jos olen jäänyt rupattelemaan naapurin kanssa, on se vartti kyllä vierähtänyt.
 
"sss"
Olen jättänyt 5-ja 3- vuotiaat kotiin kun olen käynyt esim. lähikaupassa (600m) hakemassa maitoa tai muuta. Ja haluavat jäädä. yleensä laitan ne katsomaan ohjelmaa tai leikkimään jotain rauhallista leikkiä.
Minä en näe mitään järkeä pukea koko konkkaronkaa ulos ja kävelemään esim. pakkaseen illalla jos pitääkin hakea kaupasta jotain nopeasti. Ja yleensä ovat väsyneitäkin eivätkä halua lähteä kävelemään enää kauppaan.
 
"vieras"
Miksi ei jos lapsi ei itse koe sitä pelottavana ja on muuten tervejärkinen. Jätin viime vuonna joka päivä 5-vuotiaan n. 30minutiksi yksin kun nukutin vauvaa lähistöllä ja lenkitin koiraa. Tosin olisin kuullut kun huutaa ovelta.
 
elämä on valintoja
Olen jättänyt 3- vuotiaan vartiksi yksin, kun lähdin hakemaan muutamia tavaroita varastosta. Varasto on sellainen paikka että sinne on huono ottaa lasta mukaan, joten koin turvallisemmaksi, että lapsi jäi katsomaan lastenohjelmia siksi aikaa. varasto on siis oma rakennuksensa, eikä sieltä ole näköyhteyttä kotiin. Jätin ulko-oven auki, jotta lapsi olisi voinut tulla huhuilemaan jos jotain olisi tullut, mutta nätisti oli katsellut ohjelmaa ja kertoi käyneen juuri vessasakin.
 
erwewrw
[QUOTE="sss";22946613]Olen jättänyt 5-ja 3- vuotiaat kotiin kun olen käynyt esim. lähikaupassa (600m) hakemassa maitoa tai muuta. Ja haluavat jäädä. yleensä laitan ne katsomaan ohjelmaa tai leikkimään jotain rauhallista leikkiä.
Minä en näe mitään järkeä pukea koko konkkaronkaa ulos ja kävelemään esim. pakkaseen illalla jos pitääkin hakea kaupasta jotain nopeasti. Ja yleensä ovat väsyneitäkin eivätkä halua lähteä kävelemään enää kauppaan.[/QUOTE]

Sä olet laiska ja edesvastuuton.
 
"viima"
Vain, jos olen koko sen ajan omalla pihalla.
miten tää muuttaa asian? meillä ei ainakaan näe sisälle ikkunasta. eli sisällä voi tapahtua ihan mitä vain tietämättäni vaikka olisin ihan seinän vieressä. itse asiassa naapurihuoneessa saattaa tapahtua jotain. apua!!!

munon pakko jättää jo toi 6 viikkoa vanha yksin siälkle muutamaks minuutiks et haen puita liiteristä. ei lapsia voi vahtia jatkuvasti. tuon ikäinen leikkii jo pihala yksin kavereiden kanssa. sielläkin voi sattua mitä vaan. ja vaikka mamma olis ihan vieressä niin se voi kaatua ja katkasta hampaansa tms.

ah mitä vouhotusta.
 
kiristävä pipo
Minä jätän!

Ihme muuten, ettei tässä ketjussa ole tullut tämän enempää paskaa vastaajien niskaan. Pari viikkoa sitten kerroin täällä miten jätän lapsen 5 v sisään, kun itse lähden ulos ja paskaa satoi niskaan tuutin täydeltä.

Toisaalta myös, annan viisivuotiaan leikkiä ulkona yksistään tai samanikäisten kavereiden kanssa vaikka viisi tuntia...
 

Yhteistyössä