kuka muu äiti tunnustaa syöttävänsä vauvalleen pelkästään purkkiruokia?

  • Viestiketjun aloittaja surkea äitikö
  • Ensimmäinen viesti
tunnustaa? mitä tunnustettavaa siinä edes on ?
jos tuntee syyllisyyttä ja huonoa äitiyttä moisesta, niin sillon varmaan kannattas itse ne sapuskat vääntää niin sais sen mielenrauhan asiassa ;)
 
minä
Minä. Jos joku koittaa asiasta jotain vihjailla, sanon suoraan, että meillä näin ja teillä toisin. Sitä kotiruokaa ehtii syödä monta vuotta, vaikka muutama kuukausi mentäis alkuun purkeilla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja gen:
Onko oikeesti perunan tai porkkanan keittäminen niin hankalaa ja raskasta.... Edes joskus???? Säästäis rahaakin....
No kyllä on oikeastaan. Teen jo kaksi lämmintä ateriaa esikoisen takia ja hänkään ei mitään syö, ehkä maistaa lusikan kärjestä vähän. Tosi turhauttavaa sellainen, joten en tosiaan enää ala muita pöperöitä keittelemään vauvalle. Ja meillä ei ole rahasta kiinni, ihan mielelläni maksan siitä ettei tarvitse viettää keittiössä enempää aikaa. Esikoisella paha uhmaikä, ei osaa itsekseen touhuta yhtään. Vauvalla kova eroahdistus, en saisi mennä metriä kauemmas. Ei ole kiva kokata kahden huutavan lapsen roikkuessa lahkeesta.
 
hth
Jep, kaikille kolmelle kaupasta. En a) jaksa tehdä niitä soseita b) en ehdi tehdä soseita ja c) ei noi sihtikurkut olis edes syöneet niitä, kun yökkäsivät kaupan sileät soseetkin pois. Enkä edes häpeä tätä. Kun ovat olleet tarpeeksi vanhoja, niin ovat siirtyneet mun tekemään kotiruokaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gen:
Onko oikeesti perunan tai porkkanan keittäminen niin hankalaa ja raskasta.... Edes joskus???? Säästäis rahaakin....
Meillä ei kukaan muu syö perunaa ja porkkanaa, joten enpä tiedä, onko se nyt kovin edullista niitä hommata vaan vauvalle. Ainakin peruna menee pakastettaessa kuulemma ihan ällöksi, joten pitäis tehdä vaan muutaman päivän annos kerralla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gen:
Onko oikeesti perunan tai porkkanan keittäminen niin hankalaa ja raskasta.... Edes joskus???? Säästäis rahaakin....
Itseasiassa ostin tässä taannoin pienen bataatin ja se tuli kalliimaks kuin yks purkkiruoka. Siitä bataatista tuli just ja just pilttipurkillinen (luulisin) ja siihen päälle vielä sähköt, vesi + pakastus, jotka nekin maksaa ;)

Näköjään tää purkkiruoka asia saa välillä samanlaiset vouhotukset aikaan kuin imetys. Eli olet huono äiti jos syötät purkkiruokaa. Ei se asia kyllä niin, minusta ole :)

Mutta, mutta. Ite alotellu just kiinteät ja syöttäny sekä että. En pode huonoa omaatuntoa purkkiruoista ja ihan hyvä, ett oppii syömään myös niitä esim. reissuissa. Bataatti on ainoa mitä olen ite tähän mennessä tehny soseena. Mutta tosiaan alotellaan vasta ja jatkosta ei voi vielä tietää :)
 
:wave: meillä tyttö syö purkkiruokia. Hyvfin tuntuu uppoovan. Ite tein peruna prkkana sosetta, mut ei suostunu sitä syömään ja sylki ja irvisteli, mut kaupansoseet menee paremmin kuin itse tehdyt.
 
kahden äiti
Joo, kaikki ruuat vauvoille purkeista. Melkein aina puurokin. Eikun ootas, sai kuopus kerran kotitekoista, kun kaveri teki sille, kun oltiin kylässä. Ja hyvin maistuivat. Ja ikävälillä 10kk-1v2kk ovat siirtyneet samoihin ruokiin muiden kanssa.
 
vieras
Meillä kuopus oli täysimetyksellä puoli vuotta. Sen jälkeen aloin innokkaana tekemään itse soseita, mutta neitipäs ei niitä syönyt ollenkaan. Nyt sitten ollaan menty purkkiruoilla ja lapsi täyttää pian vuoden. Toki olen välissä aina silloin tällöin yrittänyt antaa itse tehtyä ruokaa, mutta se vaan ei jostain syystä uppoa millään. Esikoinen sai oikeastaan 80 prosenttisesti itse tehtyä ruokaa, mutta nyt tämä nuorempi on elänyt purkkiruoalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja gen:
Onko oikeesti perunan tai porkkanan keittäminen niin hankalaa ja raskasta.... Edes joskus???? Säästäis rahaakin....
Näin minäkin ennen olisin sanonut... Mutta mistä sitten, kun se lapsi ei vaan yksinkertaisesti syö niitä itsetehtyjä mössöjä? Eikä myöskään sormiruokaa.
 
Hipsunen
Meidän vauva on sekakäyttäjä. Mutta suurin osa popsitaan purkista. Kotiruokatarjoilu lisääntyy koko ajan, kun vauva alkaa syödä sormiruokaa ja karkeampaa sapuskaa. Puuro on kuitenkin aina ollut "iteskeitettyä".
 
vieras
Meidän vauva on syönyt pääasiassa purkkiruokia kun ei muuta suostunut syömään. Nyt 1v saa syödä sormin tavallista ruokaa, mutta pääasiassa syö vielä purkkimössöjä.
 

Yhteistyössä