Kuka on nuori äiti?!

  • Viestiketjun aloittaja nuori äiti itse
  • Ensimmäinen viesti
Neuvolatäti sanoi minua nuoreksi äidiksi. Ikää 26v. Kommentoin kyllä "en ole mielestäni kovin nuori äiti enää, vaan parhaassa iässä". Neukkutäti tähän "no mutta keskiarvon alle"....
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Neuvolatäti sanoi minua nuoreksi äidiksi. Ikää 26v. Kommentoin kyllä "en ole mielestäni kovin nuori äiti enää, vaan parhaassa iässä". Neukkutäti tähän "no mutta keskiarvon alle"....
Piti kyllä vastata kysymykseenkin.

Mun mielestä kaikki alle parikymppiset on nuoria äitejä. Ehkä vähän turhan nuoria...
 
..
20-25 on nuori ja alle 20 mielestäni liian nuori:)
Eihän se pelkkä nuori äiti tarkoita mitään negatiivista, vaan se "liian nuori"
Nuori äiti on EHDOTTOMASTI vain positiivinen sana:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja :
Neuvolatäti sanoi minua nuoreksi äidiksi. Ikää 26v. Kommentoin kyllä "en ole mielestäni kovin nuori äiti enää, vaan parhaassa iässä". Neukkutäti tähän "no mutta keskiarvon alle"....
Piti kyllä vastata kysymykseenkin.

Mun mielestä kaikki alle parikymppiset on nuoria äitejä. Ehkä vähän turhan nuoria...
mie olin 19 ku tuon esikoisen sain, enkä kyllä pidä itteeni yhtää liian nuorena äidiks. mut jokaisella on tietysti iha omat mielipiteet. :)
 
no..
kai minä olen keskiarvojen yms mukaan nuori äiti, vaikken niin nuoreksi itseäni ole pitkään aikaan kokenutkaan. ikää 23, oli vielä 22 esikoisen syntyessä.

Nuori äiti on mielestäni alle 20 tai vaihtelevasti käytöksen perusteella?
Liian nuori äidiksi...ei mielestäni liity varsinaisesti ikään millään tapaa;
17 vuotias voi olla valmiimpi äidiksi kuin nelikymppinen.
 
ap
Juu, mun mielestä kaikki alle 25v on nuoria äitejä, mutta LIIAN nuoren raja menee mun mielestä siinä 18v kohdalla. Kun on täysi-ikäinen, on mun mielestä IÄN puolesta sopiva äidiksi. Tosin, ikä on vaan numeroita. Jotenkin on kuitenkin helpompaa "ottaa tosissaan" äitiä, joka on täysi-ikäinen. On hankalaa uskoa, jos joku alaikäinen väittää olevansa suunnitellusti raskaana vaikka niin voikin olla. :/
Itse olin 19v kun esikoinen syntyi (täytin parin kuukauden päästä 20v) enkä koe että olin liian nuori. Hassua, että 18v ja 19v ei paljon eroa 17v:stä, mutta itse koen että kasvoin tuon 17v ikävuoden aikana TODELLA paljon.
 
TilkkuTyttö
Mä olin kuulemma nuori äiti kun tulin äidiksi (23v). Muistan kun neuvolan täti tuli kotikäynnille synnytyksen jälkeen, ja oli ihmeissään "kun jo noin nuorella on noin luonteva vauvan käsittely taito" :D

Itsekin kyllä pidän sellasia 20-22v aika nuorina äiteinä, ja etenkin alle 20v. Liian nuoria äidiksi on mun mielestä alle 16v. (ja en tarkoita sitä että eikö se jollekkin kuitenkin olisi ollut ok juttu ja kaikki mennyt hyvin. Voi toki mennä. Onko se kuitenkaan kaikkein ihanteellisintä tulla äidiksi niin nuorena- ei välttämättä)
 
Mä itse sanoisin vähän ala kanttiin, mun mielestä äiti on nuori, jos on alle 23. Liian nuori ehkä 14-vuotias. Tosin tiedän ainoastaan yhden 14-vuotiaana äidiksi tulleen nuoren, joka on kyllä tosi positiivisella tavalla peitonnut kaikki ennakkoluuloni, hän on niin kypsän, vastuuntuntoisen oloinen nuori nainen. Heillä on tosi hyvin mennyt ihan alusta lähtien... Vaikea pelkän iän perusteella lokeroida, milloin on kypsä äidiksi. Itse olen 19-vuotias, ja minulla on monta ystävää, jotka ovat niin lapsellisia, niin epäkypsiä ottamaan minkään näköistä vastuuta kenestäkään toisesta ihmisesta, saatika pienestä ihmisen alusta...
 
Omasta mielestä alle 25 vuotias on nuori äiti. Liian nuorelle on aika vaikea laittaa rajaa. Taitaa tuonne 16ikävuoden paikkeille mennä.
Itse olen 19 ja esikoinen on toiveissa ja yritys on kova. Tähän mennessä kuitenkin huonolla menestyksellä. 16 vuotiaana koin raskaan keskenmenon, mutta jo silloin koin olevani valmis kantamaan vastuun, joka lapsesta seuraa, vaikka minun olisikin pitänyt se yksin tehdä. Luonto kuitenkin päätti silloin toisin.
Ihan ihmisestä on kiinni, ei niinkään iästä. Tiedän muutamia alle 18 vuotiaita äitejä, jotka pärjäävät todella hyvin olosuhteisiin nähden. Eiköhän se ole niin, että raskaus muuttaa ihmistä äitiyttä varten valmiiksi.
 

Yhteistyössä