Kuka on pitänyt oman sukunimensä naimisiin mennessä?

Itse olen ajatellut pitää oman sukunimeni, jos joskus avioon tuon avomiehen kanssa mennään. Miehestä paistaa kuitenkin läpi, että hän haluaisi minun ottavan hänen sukunimensä, vaikka ei sitä suoraan sanokaan.

Mitä muilla mies on nimivalinnasta tykännyt? Entä oliko asia itsellesi heti täysin selvä vai pitikö valintaa miettiä enemmänkin?
 
äiti
Minä pidin. Mies ei piittaa moisista asiosta pätkääkään, sanoi et omapahan on nimes, tee niinku itse haluat. Mut luulenpa, et appi ja anoppi eivät tykänneet, kun en heidän sukunimeään huolinut. Eivät sitä kyllä suoraan sanoneet. Halusin pitää isältäni saamani sukunimen, koska hän kuoli kun olin aivan pieni ja ainut mitä häneltä mulle jäi on toi sukunimi.
 
Pidin oman nimeni, miehelle sillä ei ollut mitään väliä. Ehdotin kyllä että otettaisiin yhteiseksi nimeksi vaikka hänen äitinsä tyttönimi mutta ei ollut kiinnostunut ajatuksesta. Lapsi on mun nimellä, mutta miehen pappalle ei olla sitä kerrottu :D
 
Mulle myös tulisi sellainen nimihirviö, jos yhdysnimen ottaisin, että ei tule kuuloonkaan... kaksi -nen-loppuista sukunimeä! Meillä poika on isänsä sukunimellä, niin kai se mies ajattelee, että oltaisiin sitten koko perhe samalla sukunimellä...
 

Yhteistyössä