kuka raaskii

Miskan äiskä
Halvallakin voi saada laatua, sen on tämä talvi meidän perheelle näyttäny! Ostin syksyllä Tarjoustalosta Peuhu-merkkisen haalarin ja ostan myös ensi vuonna. Haalari maksoi 19.90 ja siinä oli ja on vieläkin kaikki laatuhaalarin vaatikukset: turvahuppu, tuulilista, kumpparit lahkeissa, vetoketjullisia taskuja 2 (joilla pieni lapsi ei tee mitään) sekä vielä se mitä en edes laatuhaalareista ole löytänyt VETOKETJUT LAHKEISSA! Ne helpottaa kenkien pukemista ja varsinkin sitten kun lapsi alkaa itse laittamaan kenkiä jalkaan, mutta on ne jo nytkin ihan hyvät olleen ja aina käyetty pukiessa. Ja varsinkin jos lapsi on päiväkodissa, niin vetoketjut pitäisi vaatia lahkeisiin pukemista helpottamaan.

Ensi talvena haalari ei kyllä enää pojalle mahdu, mutta on sen verran hyvässä kunnossa ainakin vielä, että sisarukselle menee joskus mahdollisesti. Talvihaalaria en nyt muutenkaan ostaisi niin isoa, että mahtuisi kaksi talvea peräkkäin. Eihän siinä voi ekana talvena liikkua tai sitten se on nafti toisena talvena.

Kurahousuja olen pojalla talven aikana käyttäny tasan kerran, kun satoi silkkaa vettä ja nyt viikonloppuna ehkä pitää laittaa, kun alkaa hiekka tulla pihassa kohta esiin. Mutta mieluummin ostan paljon kallista haalaria halvemmat kurahousut ja laitan ne muutaman kerran pojan päälle, kuin maksan itseni kipeäksi yhden haalarin takia. Kyllä se lapsi kurahousissakin pystyy liikkumaan ja meillä on vaan hyvä, jos liikkuu vähän vähemmän, niin pysyn itse perässä.

En ole varma kumpia haalareita aloittaja tarkoitti, talvi- vai välikausi, mutta en kyllä välikausihaalariinkaan 100 euroa pistäisi. Kesällä kannattaa ostaa alennuksesta reilu välikausihaalari. Itse ostin viime kesänä Jonathanin, joska hinta-laatusuhde on parempi kuin Reimalla.Ja senkin kanssa laitan pojalle kurahousut kurakelillä, niin ei tartte haalaria olla pyyhkimässä, helpompaa ja nopeampaa huuhtasta hurikset lavuaarissa ja laittaa kuivumaan ja välillä koneeseen. Kannattaa muuten huomioida, että kun lapsi haalarin kanssa kunnolla hiekassa konttaa ja möyriin, niin se kuluu ja samalla häviää se maaginen taika joka pitää haalarin sisäpuolelta kuivana.

Mutta kukin tablaa tavallaan, ei mua haittaa jos toiset ostaa kalliita Reimatecejä taaperolle. Itse hiplailen kaupoissa haalareiden kangasta ja tiedän siitä onko se hyvä vai ei ja kannattaako siitä maksaa jos saa vastaavan paljon halvemmalla.
 
äiti04
Minä ostin just Tytölle kevääksi ja ensi syksyksi reimatecin 109e. Olen ollut kyseiseen merkkiin aikasemmin niin tyytyväinen ettei tullut mieleenkään mikään muu. Te jotka puolustelette halpis-haalareita onko teillä edes kokemusta muusta? Uskon että kun kerran kokeilisitte ette enää vaihtaisi Reimatecia muuhun =) Mut kaikki on makuasioita ;)
 
Tänä talvena pojalla on ollut 80 cm halpishaalari käytössä ja on palvellut kunniakkaasti. Ensi talveksi on ostettu Travalle Remu- haalari alennusmyynneistä, hintana 50 e. En raatsisi ostaa normaalihintaisia haalareita eli jollei alennusmyynneistä löytyisi edullisesti niin tyytyisin sitten halvempaan merkkiin!

Nyt kevääksikään en alkanut ostamaan mitään kosteussuojattua välikausihaalaria kun pojalla on viime kevääksi reiluna ostettu tavallinen välikausihaalari, joka mahtuu edelleen. Ostin siihen päälle puettavaksi edullisesti sadeasun- haalarit ja takin.

Ostaisin kyllä merkkihaalareita alvariinsa jos rahaa olisi yllin kyllin käytettäväksi!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2006 klo 12:48 Vieras kirjoitti:
No siksi, että näiden noin 100 euroa maksavien laatuhaalareiden, jotka ovat vedenkestäviä, ei tarvitse kurahousuja! Mietipä paljonko tulee maksamaan jos ostat vaikka 50 euron haalarin ja siihen kurahousut ja sadetakin? Menee varmaan aika tasoihin...Mielestäni on lapsen edun mukaista että hänellä on kunnon vermeet päällä, mukavampi leikkiä huonollakin ilmalla kun on asu josta ei mene tuuli ja kosteus läpi ja onhan se paljon miellyttävämpää olla yhdellä haalarilla kun jollain haalari+sadeasu-yhdistelmällä. Sitä paitsi laadusta kannattaa maksaa, ei tarvi heti ostaa uutta kun on kunnon vaatteet jotka kestää kovankin kulutuksen. Meillä esikoispojalla ollut Reimatecin haalareita, jotka menee (nyt 1v10kk) kuopukselle ja hyvin on kestänyt kahden lapsen touhuamiset. Halvemmaksi sekin tulee kun että jokaiselle lapselle ostaa uudet halpishaalarit!
laitatko kesälläkin tenavalle sadekelillä toppahaalarin kun ei kerta sadetakkia ole olemassa?? :LOL: Halvaksi tulee myös ostaa kirpparilta. Esim. syksyllä ostin pojalle halpistoppahaalarin kirpparilta, makso 8e. Koko talven poika sitä käytti ja nyt kun myin sen eteenpäin kirpparilla niin sain siitä kympin koska se oli vielä niin hyvässä kunnossa!
Sitä paitsi, nää teidän "laadukkaat" haalarit tehdään ihan samoissa oloissa (suurimmaksi osaksi) kuin nuo halpishaalaritkin ja materiaalit samoja. Merkki ja mainonta ovat vaan eri. Esim. rukka ja luhta ovat suomalaisomistuksessa mutta tuotteet tehdään aasiassa pienten kätösten voimin.....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2006 klo 11:57 äiti kirjoitti:
Tilaan osamaksulla kalliit ulkoilupuvut.HH:sta saa hyviä.7 vuotta sitten tilasin tytölle Luhta haalarin,jossa oli kangas vahvikkeet kuminauhojen päällä jalkaremmeissä.En ole muualla törmännyt niihin.Olivat erittäin kestävät.
Tytön lassie puvussa on nahkavahvikkeet remmeissä. Ihan käyttökelpoiset ovat :wave:
 
heippuki
minä kans ostan kaikille muksuille noi kalliit haalarit just sen helppohoitoisuuden takia ja ei tartte kuravehkeitä.meilläkin kun kaikki on alle kouluikäisiä(4kpl),niin säästyy paljolta hommalta kuin ei tartte tehä ulkoilun jälkeen muuta kuin laittaa haalarit henkariin pesuhuoneeseen ja kohta ne on jo kuivat ja lapset on aina kuivia.
 
hip
Meillä on lassietec talvihaalari, maksoi 57e. On maatte kurelätäkössä ja säilytty kuivana, vahvistetut jalkalenkit ja turvahuppu, eikä onneks niitä hiekan kerääjä taskuja.
Pph oli ainakin tyytyväinen kun ulos lähteissä on yhdet kurahousut vähemmän puettavaa.
Siihen lisäks vedenpitävät rukkaset ja alekorista coretex kengät ja pipo, melkein meni koko yhdistelmään se maaginen 100e.
 

Yhteistyössä