Kuka tietäisi liiton rahoista,millon ovat tilillä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
10 kk on se työssäoloehdon raja mielestäni ja samoin pitää olla 10 kk ollut liiton jäsen. Tarkalleen 28 edeltävän kk aikana ollut 43 kalenteriviikkoa töissä. Onko kyse ensimmäisestä hakemuksesta vai jatkohakemuksesta? Jos ensimmäisestä, niin päätöksenteko saattaa kestää jopa useita kuukausia, mutta jatkohakemuksen rahat tulee yleensä n. viikossa-puolessatoista.
 
No tosiaan se riippuu onko jatkohakemus vai ensimmäinen.Ja 28 edeltävän kk aikana 43 kalenteriviikkoa joissa on vähintään 18h.Mutta oletkos ollut äippälomalla tai hoitotuella jos olet ollut niin tuo 28kk ei pidä paikkaansa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Painpotkulauta:
No tosiaan se riippuu onko jatkohakemus vai ensimmäinen.Ja 28 edeltävän kk aikana 43 kalenteriviikkoa joissa on vähintään 18h.Mutta oletkos ollut äippälomalla tai hoitotuella jos olet ollut niin tuo 28kk ei pidä paikkaansa.
Olin äippä lomalla ja on eka hakemus.Liittona Jhl mutta kun ei mitään kuulu...Hakemus viety jo yli 1kk sitten...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olin äippä lomalla ja on eka hakemus.Liittona Jhl mutta kun ei mitään kuulu...Hakemus viety jo yli 1kk sitten...
Miulla kesti ekan hakemuksen jälkeen n. 3 kk ennen päätöstä. Ootko soitellu ja kyselly että on varmasti ollu kaikki tarvittavat liitteet jne.? Kyllähän ne niitä alkaa sit kyselläkin, mutta nopeuttaa paljon jos ite kysyy niin saa mahd. puuttuvat toimitettua nopeammin. Ja tosiaan äitiysloma pidentää tarkasteluaikaa kestonsa verran, eli kun tulee 43 kalenteriviikkoa 28 kk+äitiysloman kesto niin silloin täyttyy työssäoloehto.
 
Nirppurotta harmaana
Mulle tehtiin Metalliliitossa päätös 2 viikossa. Eli palatutin lapun 27.8., päätös tehty 7.9. ja manitsut tilillä eilen eli 12.9. Ja oli eka hakemus, tosin jo aikaisemmin laskettu päivärahan suuruus, kun ekan kerran joskus jäin työttömäksi.
 

Yhteistyössä