Kuka v**un idiootti varastaa kirpparilta?!

"vieras"
toivottavasti sinä "rippituoli" et ole äiti kenellekään. Varastaminen on väärin ja minä en ainakaan omilleni opeta että se olisi missään tilanteessa oikein. Jos sinulla on lapsia, säälin heitä koska heillä on noin ajattelematon äiti. Toivon sydämestäni että sinä ja kaltaisesi jäävät lopulta kiinni.
 
plm
[QUOTE="hmm";22274272]huvituin lievästi siitä kuinka yksinkertainen osoitit olevasi kolmella sanalla.[/QUOTE]

Mitähän mun olisi pitänyt vastata?
Varastaminen on väärin ja pidän varastelua idioottimaisena ja rikollisena toimintana.
Asiat voi sanoa lyhyesti ja ytimekkäästi jaarittelun sijasta.
Ja ei, en ole yksinkertainen ihminen.
Sun arvostelevat kommenttisi sen sijaan kertoo susta aika paljon.
 
rippituoli
[QUOTE="vieras";22274345]toivottavasti sinä "rippituoli" et ole äiti kenellekään. Varastaminen on väärin ja minä en ainakaan omilleni opeta että se olisi missään tilanteessa oikein. Jos sinulla on lapsia, säälin heitä koska heillä on noin ajattelematon äiti. Toivon sydämestäni että sinä ja kaltaisesi jäävät lopulta kiinni.[/QUOTE]

Mitä kiinnijäämiseni jostain ketään hyödyttäisi? Valtio saisi ehkä parinkymmenen euron lisätienestit, jos sitäkään. Kukaan ei saisi rahallista tai esineellistä korvausta enkä minä kärsisi, mitä varmaan haluaisit. En ole tainnut kuitenkaan pahemmin varastaa sitten opintojeni, ei minulla siihen ole mitään suurempaa tarvetta. Ymmärrän kuitenkin monia ymmärtämättä jätettyjä ihmisiä, kleptomaaneja, väkivaltarikollisia yms. olematta kuitenkaan sellainen. Enkä tietenkään opettaisi lastani varastamiseen, koska haluaisin hänen sopeutuvan yhteiskuntaan ja tulevan täten mahdollisimman hyvin toimeen, henkisesti ja muutenkin. Luullakseni ihminen on myös onnellisempi mitä vähemmän tietää.
 
gted
Jep. En ole itse tehnyt tarkkoja laskelmia, että mitä pitäisi saada, ja mitä jäi saamatta, mutta olen huomannut, että jos itse on myymässä, niin saa 4 krt enemmän tuloja, kuin silloin, jos jättää tavarat itsepalvelukirppikselle. Nytkin olen varannut ajankohdan taas pöydälle, mutta nyt kyllä taas epäröin, että viitsiikö sittenkään...

Täytyy sanoa, että varastelijoilla on usein "syvemmät" syyt varasteluun, kuin ulkopuoliset voisivat kuvitella. Syyt ovat usein myös sen verran monimutkaisia, etteivät varastelijat edes itse sitä tajua. Siinä on usein taustalla jotain psykologista. Osa varastelijoista on varmasti vain piittaamattomia muita kohtaan, mutta suurella osalla on siis taustalla jotain muuta, jonka käytöksen aiheuttaa... Itse en ole ymmärtänyt sellaista kaikkien ymmärtämistä, mutta kun tästäkin asiasta kuulin, niin jotenkin on helpompi olla, kun ei tarvitse pitää ihmisiä vain läpeensä pahoina. Ehkä siis minäkin uskalla viedä ne tavarat sinne kirppikselle, kun muistutin itseäni tästä... Ei voi mitään... Toivon vaan, että jonain päivänä saisivat asiansa järjestykseen!
 
kleptomania
Täytyy sanoa, että varastelijoilla on usein "syvemmät" syyt varasteluun, kuin ulkopuoliset voisivat kuvitella. Syyt ovat usein myös sen verran monimutkaisia, etteivät varastelijat edes itse sitä tajua. Siinä on usein taustalla jotain psykologista. Osa varastelijoista on varmasti vain piittaamattomia muita kohtaan, mutta suurella osalla on siis taustalla jotain muuta, jonka käytöksen aiheuttaa... Itse en ole ymmärtänyt sellaista kaikkien ymmärtämistä, mutta kun tästäkin asiasta kuulin, niin jotenkin on helpompi olla, kun ei tarvitse pitää ihmisiä vain läpeensä pahoina. Ehkä siis minäkin uskalla viedä ne tavarat sinne kirppikselle, kun muistutin itseäni tästä... Ei voi mitään... Toivon vaan, että jonain päivänä saisivat asiansa järjestykseen!
Joku pitää nyt provona kun sanon tämän, mutta kiitos ymmärryksestä. Toivon sydämeni pohjasta sulle kaikkea hyvää.
 
Oho
Olen kerännyt tavaraa kirpparia varten, mutta meni maku, kun siellä näköjään toisiltaankin myyjät varastavat, saati "asiakkaat". Heitänpä roskiin nekin tavarat. Miksi nähdä vaivaa ja palkita kusipäitä?
 
---
Kiitos tämän episodin ja nimimerkin rippituoli, inhoan jatkossa entistä enemmän kaikkia lähiöluusereita. Huoh.

Itselläni oli tulot tasan 0 euroa kuussa (lapsilisä 100 €/kk) koko viime vuoden, eikä kertaakaan tullut mieleeni varastaa mistään mitään. Opiskelin myös. Joku moraali ihmisellä pitää sentään olla, vaikka olisi kuinka köyhä.
Väitätkö sä, että elitte sillä 100e/kuussa. Asunto, ruoka, laskut...
 
...
Vai ovat monimutkaisia "elämät, arvokäsitykset ja psyykkeet". :D :LOL:

Anteeksi. Olet hieman suloinen. Ikä 17 ja psykan tunnit just alkaneet? Ny on sitten viksu olo? *taputtaa helästi päähän*

Ei tässä ole kukaan kysynyt, varastaako kukaan ruokakaupasta. Varmasti varastetaan. Henkilökohtainen mielipiteesi on henkilökohtainen mielipiteesi, mutta se voisi virkistyä ihmistuntemuksesta. Siitä, kuinka monimutkaisia ja erilaisia ovat ihmisten elämät, psyykkeet ja arvokäsitykset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja väy;22274580:
eli satanen käyttörahaa mihin lystää kun eläminen on ilmaista, kun sinkkuopiskelijalla tuskin jää rahaa.. hmm.. no hyvä jos ruokaan.
Miehellä oli entisessä työssä sen verran pieni palkka, että mä en todellakaan voinut käyttää tätä huimaa tuloani "mihin lystäsin", vaan tiukasti meni elämiseen kaikki. Usko tai älä.
 
antaa olla...
Pari kertaa kirppispöydän pitämistä riitti minulle. Kaikki korut vietiin sillä välin kun olin vasta järjestelemässä pöytää, henkareita hakemassa muistaakseni. Parit uudenveroiset rintsikat oli varastettu ja jonkinverran lappuja oli vaihdeltu, lähinnä sellaisista tuotteista mistä ne saa irti, kuten kengistä.
Jokusen kerran olen sattunut paikalle, kun joku varas on jäänyt kiinni kirpparilla, ja joka kerta kyseessä on ollut nuori tyttö, joka alkaa vuolaasti sopertaa miten unohti laittaneensa vaatteen kassiinsa ja pyytelee kauheasti anteeksi ja lopulta vääntää itkua kun myyjä alkaa soittaa poliiseja paikalle. Aika usein ne jääkin sitten soittamatta.
Itse olen jonkin verran kaupoista varastellut, nuorempana kun ei ollut oikeasti rahaa meikkeihin tai teki mieli karkkia. Kirpparilta varastamista en ole edes harkinnut, kun tiedän miten kipeästi joku voi niitä rahoja oikeasti tarvita. Ja sitäpaitsi se kiinnijäämisen häpeä olisi jotain ihan kamalaa.
 
...
Hieman kuitenkin oli väliä, kun halusit veikata.
Sano vielä, että ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, jooko pliis!
Sitä et ole viel sanonu.
Kaikkia muita ihania jutskia olet jo tuonu tähän keskusteluun!

Veikkaisin että vanhempi kuin sinä. Mutta minulle sillä ei ole mitään väliä, eikä minua kiinnosta mainittavasti kuinka paljon väliä sillä sinulle on.
 

Yhteistyössä