kukaan ollut pelkopolilla?

Kävin kyllä pelkopolilla, mutta ei suuremmin ollut muuta hyötyä siitä, kuin että lääkäri tarkisti, mahtuuko syntymään alakautta. Itse kun pelkäsin sitä, että jos joutuu kesken synnytyksen menemään hätäsektioon. Sanoipa hoitajakin, kun kysyi miksi tänne lähetettiin, että ethän sinä olisi tarvinnut kuin lääkärin luona käynnin!
Kyllähän me siinä sitten juteltiin synnytyksestä ja minulle tuli parempi mieli itse synnytykseen!
 
Olen käynyt pelkopolilla.. jännitin synnytystä välillä aikalailla, lähinnä halusin mielenrauhaa puhumalla kätilön, ammattilaisen kanssa synnytyksestä ja mieltäpainavista asioista. Teimme esim. yhdessä synnytyssuunnitelman, kävimme eri vaiheita läpi, keskutelimme paljon muustakin mikä ei liittynyt milläänlailla vauvaan.

Minulta tippui "taakka" harteilta käynnin jälkeen, kannatti käydä. Asennoidun avoimin mielin tulevaan synnytykseen, luottavaisin mielin.
Synnytykseni oli vaikea, mutta selvisin siitä ammattilaisten avulla.

En tiedä minkälaisia käyntejä missäkin sairaaloissa on, mutta meidän paikkakunnan sairaalassa käydään ensiksi kätilön puheilla, hän lähettää lääkärille jos on tarpeen, minä en tarvinnut lääkäriä.

Suosittelen käymistä oman kokemukseni perusteella :)
 
Ps.ko.kätilö sanoi, että sinne voi mennä aikasemminkin puhumaan jos on tarpeen, ei tarvitse odottaa viimeisille viikoille saakka, heti kuulemma ottaa yhteys kun siltä tuntuu. Voisitko vaikka itse soittaa synnärille ja kysyä aikaa? Parempihan mennä puhumaan heti eikä menettää yöunia vatvomalla ja pohtimalla asiaa yötä päivää
Tsemppiä synnytykseen, kyllä varmasti pärjäät, usko pois, minäkin parjäsin =)
 
Mie kävin. Kyseltiin miksi haluan sektion. Kerroin pelkojani ja kokemuksiani ja siitäkös kätilö kauhistui. Käet häll tärisi ja hän sanoi että miten hän nämä kirjaa tänne kun on näin vaikeita asioita. Sanelin sitten hälle, ei hän halunnut sinne kirjoittaa niitä muuten. Tuli miulle siitä jälkikätteen vaan entistäkin kamalampi olo.
Lääkärille sitte lähte. Olin siinä vaiheessa niin väsyny että en ennää halunnut arvioita siit soppiiko vauva syntymään alakautta. Halusin vaan suoraan sektion ja taas lääkäri kyseli että miks. Ja minä kerroin ja lääkäri oli ihan hiljaa ja tokaisi että ei ole lääketieteellistä perustetta. EML- potilaana sitten sain sektion yksityispuolelta.
 

Yhteistyössä