Kukaan ostanu/myyny Kiinteistömaailman tarjouskaupalla?

Mä en tykkää siitä tarjouskauppahommasta.

Jos haluaa odotella ilman myyntivelvoitetta, niin voihan sen hinnan laittaa niin korkeaksi, että on sitten varmasti valmis myymään jos joku täyden hinnan maksaa..?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Mä en tykkää siitä tarjouskauppahommasta.

Jos haluaa odotella ilman myyntivelvoitetta, niin voihan sen hinnan laittaa niin korkeaksi, että on sitten varmasti valmis myymään jos joku täyden hinnan maksaa..?
No siis just niin. Mä vaan katoin tänään taloja ja osu silmiin yks ihan kiva ja se oli tollane tarjouskauppajuttu. Tuli vaan mieleen, et mitä siit sit oikein tarjois jos tarjois - etenkin kun se alkuhinta tuntu tosi matalalta.
 
juu en tykkää minäkään :/
en ymmärrä mikä siinä on ideana, laitetaan alhanen hinta ja sitten kuitenkaan ei myydä millään järkevällä hinnalla :/
ja kun niissä vielä yleensä on suht korkee se hinta,niin tympii ku ei oo yhtään tinkivaraa niinku normaaleissa asuntokaupoissa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Mä en tykkää siitä tarjouskauppahommasta.

Jos haluaa odotella ilman myyntivelvoitetta, niin voihan sen hinnan laittaa niin korkeaksi, että on sitten varmasti valmis myymään jos joku täyden hinnan maksaa..?
No siis just niin. Mä vaan katoin tänään taloja ja osu silmiin yks ihan kiva ja se oli tollane tarjouskauppajuttu. Tuli vaan mieleen, et mitä siit sit oikein tarjois jos tarjois - etenkin kun se alkuhinta tuntu tosi matalalta.
Mä skippaisin sinuna suosiolla :/
Ei niistä yhtään tiedä, mitä oikeesti halutaan ja ollaanko valmiita myymään vai ei. Ja ainahan noissa on se alkuhinta ihan järkkymatala, kun ei sillä hinnalla ainakaan olla valmiita myymään. Tosi ärsyttävää touhua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Mä en tykkää siitä tarjouskauppahommasta.

Jos haluaa odotella ilman myyntivelvoitetta, niin voihan sen hinnan laittaa niin korkeaksi, että on sitten varmasti valmis myymään jos joku täyden hinnan maksaa..?
No siis just niin. Mä vaan katoin tänään taloja ja osu silmiin yks ihan kiva ja se oli tollane tarjouskauppajuttu. Tuli vaan mieleen, et mitä siit sit oikein tarjois jos tarjois - etenkin kun se alkuhinta tuntu tosi matalalta.
ihmisiä houkutellaan paikalle "alhaisella hinnalla", mutta sitten niille tarjouksille nauretaan päin naamaa jos ei oo heti ekaa tarjousta nostanu ihan pilviin. ei ne niitä taloja niillä "alhasilla hinnoilla" myy :/
 
.
Minä myin taloni viime kesänä tarjouskaupalla. Laitoin lähtöhinnaksi alhaisimman summan millä taloni myyn. Sain myytyä suuremmalla summalla ja talo meni melkein heti...
Tyytyväinen olin tarjouskauppaan!
 
vieras
Me ostettiin asunto tarjouskaupalla. Tarjottiin lähtöhinta ja saatiin asunto todella edullisesti. Myyjällä oli kiire myydä joten suostui nopeaan. Kannattaa kokeilla sitä lähtöhintaa tarjota jos vaikka onnistais.
 
dgdg
samaa mäki oon monesti miettinyt.. kun asuntoja oon katellut.. et jos lähtöhinta on esim. 190 000e, ni mikä ihme on se hinta minkä ne siitä haluu... haluuko ne esim 200 000e vähintään.. vai kenties 230 000e, vai vielä enemmän..

mut toi "huutokauppa" karkoittaa kokonaan ostajana...
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Minä myin taloni viime kesänä tarjouskaupalla. Laitoin lähtöhinnaksi alhaisimman summan millä taloni myyn. Sain myytyä suuremmalla summalla ja talo meni melkein heti...
Tyytyväinen olin tarjouskauppaan!
miten tää käytännössä siis toimii? onko ne tarjoukset voimassa jonkun tietyn ajan vai otitteko vaan riskin että kukaan ei tarjoo kuitenkaan enempää, että myydään nyt.
täälläpäin nuo asunnot roikkuu myynnissä ties kuinka kauan vaikka tarjouksiakin on tullut... millon ne myydään?
 
rr
myy ihmeessä itse. Myytiin just oma asunto viikossa (15 000 korkeammalla kuin KM:n välittäjä lupasi) ja hintaa tuli itse-myynnille about..105 euroa.

Vain täyshölmö maksaa tuhansia euroja välittäjälle duunista, jonka voi helposti ja paremmin tehdä itse (asunnon omistaja pystyy aina parhaiten kertomaan asunnostaan ilman ylistyspuheita ja rehelliyys tepsii ym ekstraa; missä koulut, mikä ph-tilanne jnejne)
 
Meillä lähisukulainen osti huoneiston, joka oli ilmoitettu tarjouskauppakohteeksi. Kohde oli ollut myynnissä jo useamman kuukauden. He tekivät siitä tarjouksen, joka kyllä ylitti lähtöhinnan, mutta silloin myyjä ilmoitti, että tarvitsee tarjota vähintään niin ja niin paljon, ennenkuin hän myy. Ei kyllä ollut muutenkaan kovin luotettava kauppakumppani, mutta sitähän ei vielä tuossa vaiheessa voinut tietää.

Eli osa myyjistä voi olla hakemassa vain maksimoitua voittoa...
 
.
Ostajaehdokas jättää hintaehdoituksen mikä on voimassa muistaakseni 1-14 vrk, minä aikana voi kohteesta kilpailla sitoutumatta kauppaan!
Jos tosissaan haluaa ostaa kohteen , niin on jätettävä kirjallinen sitova tarjous, minkä myyjä hyväksyy tai ei. Tämäkin tarjous on voimassa n. 1-14 vrk.
Kaupat syntyvät sitovan tarjouksen hyväksymisestä.
 
Kiitos vastauksista =)
Hitto mua ny ärsyttää et pitiki nähdä se ilmotus :kieh: ei kyl millään viitteis nähdä vaivaa, että menis kattomaan sitä ja sit sais kuulla et juu ei: ei teidän rahoilla tätä osteta. Suostuukohan ne välittäjät sanoon mitään, että kuin tosissaan myyjät on sen myymisen kanssa...?

Itse asiassa: eihän toi oikeestaan ole kun keino saada se asunto näkyviin kun ihmiset tekee hakurajauksia hinnan suhteen :|
 

Yhteistyössä