Kukaan ovuloinut teroluteilla?

Sinäpä se kysymys tulikin. Tietääkö kukaan ovuloineensa pelkästään terolutien avulla? Tuli vaan mieleen, kun tänään taas vikan nappasin, niin mulla oli 2 pv alotuksen jälken vatsa kipeä,niinkuin silloin kun ovuloin. Joten tietäis vaan koska täti ois tulossa. Ite en oo ikinä teroilla (aiemmin?) ovuloinut ja täti tullut aina 2 pv vikasta pilleristä. Joten jos jollain kokemusta, niin auttakaapa. Kiitoksia ja terveisiä kaikille!
 
muuuuuuu
Terolutit eivät auta ovulaatiota. Ne ovat synteettistä keltarauhashormonia, jotka vahvistavat kohdun limakalvoa loppukierron aikana. Olet varmaan ovuloinut normaalisti. Huono juttu vain, että terolut paksuntaa kohdunsuun limaa ja siittiöt eivät oikein pysty uimaan tällä hetkellä paikalle..
Eli parempaa onnea tulevaan. Monilla tärppää terolut-kuurin jälkeen. Minulla terolutit eivät auttaneet.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2006 klo 21:11 muuuuuuu kirjoitti:
Terolutit eivät auta ovulaatiota. Ne ovat synteettistä keltarauhashormonia, jotka vahvistavat kohdun limakalvoa loppukierron aikana. Olet varmaan ovuloinut normaalisti. Huono juttu vain, että terolut paksuntaa kohdunsuun limaa ja siittiöt eivät oikein pysty uimaan tällä hetkellä paikalle..
Miten pitkän ajan kuluttua terojen aloittamisesta tuo ilmaantuu?
 
Kiitos Muuuuulle! En itse asiassa ois tätä tajunnutkaan. Mä söin nyt siis teroja vain saadakseni tädin kylään. Ovulaatiota yms yritettiin pistoshoidolla aiemmin tässä kuussa, enkä ovuloinut niiden avulla lainkaan. Nyt siis tyhjennyksen takia söin terolut kuurin. Eli dottelen siis tätiä ihan normaalisti pari päivän kuluttua. Kiitoksia tästä tiedosta. :)
 
muuuuuuuuu
Vastauksena eräälle kysyjälle, että en tiedä tarkkaa ajankohtaa, mutta
terolutin käyttö muuttaa ovulaatiovaiheessa kohdun limakalvon sellaiseksi,
että siittiöt eivät oikein pääse uimaan..
Joten tästä syystä niillä, joilla ovulaatiota ei tule ajoissa, tärppi voi estyä
juuri keltarauhashormonin takia. Kuitenkin kuurin jälkeen on ehkä paremmat mahdollisuudet tärpätä, koska kuuri säännöllistää kiertoa.
Mutta esim. niillä, joilla ovulaatio on ajoissa, terolut avittaa raskaaksi tuloa,
koska se parantaa kohdun limakalvoa.
 
meeeeeeeeee
Edelliselle vastailen. Ovulaatiosi on varmaan ihan normaali.
Teroja vain syödään 15-25 kierron päivä, koska yleisin ovispäivä on se 14. kierron päivä. Joten en usko terojen auttavan sinua syönnin aikana, ehkä kuurin jälkeen sitten..
En tosin ole lääkäri, joten vaikea sanoa mitään tieteellistä vastausta..
 
ananas
Osaisitteko sanoa mitä minun tilanteessa kannattaisi kokeilla? eli olen nyt kesästä asti syönyt teroja, en ole ovulaatiota tuntenut. Lasta olemme yrittäneet 3 vuotta..yhden kerran tulin raskaaksi sen jälkeen kun lopetin terot ja clomit ..olen miettinyt kannattaisiko kokeilla samaa nyt, vaikkei clomeja nyt ole.. jos hommaisin taas ne ..minä myös ovuloin aika myöhään eli viimeksi kun raskauduin ovulaatio oli kp22 Alkaa jo pikkuhiljaa keinot loppumaan ja väsy iskee :ashamed:
 

Yhteistyössä