kukkakaaligratiini..

Mörripörri
mä laitan kukkakaalit ja päälle juustokastikeen(siis maitokastike jossa paljon juustoa ja mutapippuria)

Ja sitten tosi hyvää on parsa-kukkakaalilaatikko..

Parsakaalia ja kukkakaalia vuokaan munamaitoa(maustettu suolalla, musta- ja viherpippurilla) päälle kunnes peittyy ja uuniin. :p
 
-lollo-
Mä laitan esikeitetyt kukkakaalit (joskus myös parsakaalia, ruusukaalia yms) vuokaan ja päälle sellainen juustokastike mihin tulee (riipuu kaalin määrästä) esim. 2 dl keitinlientä, 2 dl kermaa tai maitoa, sulatejuustoa, jos haluun ruokaisemman niin paistan pekonisilppua joukkoon ja sitten pinnalle vielä juustoraastetta.
 
mä taas oon ostanut kaupasta valmiina tosi hyvää gratinointiainetta, siis sellaista juustokastiketta, joka vaan kadetaan niiden päälle, tulee myös tosi hyvää, kun laittaa esim. pakastevihannessekoituspussin ja siitä purkista kaataa päälle....
 
Akka
En ole koskaan tehnyt mutta jos sattuu ravintolassa saamaan niin aina otan... Kiitos ohjeesta ainut mikä puuttuu on uunin lämpötila... ehkä aika.

Kertoisko joku? kiitti :hug:
 
yksinkertaisimmillaan sekoitan ruokalusikallisen vehnäjauhoja 2dl ruokakermaa ja lisään 1 dl juustoraastetta + mausteita, sekoitan kaikki sekaisin ja puolikypsien kasvisten päälle, lisään juustoraastetta koko komeuden päälle ja uuniin 225C ja n. 15 min.
Toki toisinaan teen ihan valkokastikkeen johon lisään yhden keltuaisen ja juustoraastetta ja sit uuniin :p
Tänään viimeksi söimme kukkakaalia ja porkkanaa gratiinissa :whistle:
 
1 kukkakaali
2 rkl rasvaa
3 rkl vehnäjauhoja
5 dl maitoa
½ tl suolaa
hiven valkopippuria
2 dl juustoraastetta

Kiehauta hiukan vihanneksia.
Valuta ja laita voideltuun vuokaan
Kiehauta jauhot rasvassa -älä ruskista.
Lisää maito koko ajan sekoittaen.
Lisää mausteet.
Keitä pari minuuttia.
Kaada vuokaan vihanneksien päälle.
Paista 200 asteessa n.10-15 minuuttia.

 

Yhteistyössä