Kullankerät 2008 Heinäkuussa

Heippali mammulit! Ja terkkuja Kuopiosta. Oli tosi hauska reissu. :p

Voi Ursu! Kylläpä teitä nyt koetellaan. Viisas ratkaisu, jos epäilit koirien käytöksen saattavan johtaa ikäviin seurauksiin. Mutta surullista ja raskasta kyllä. :'( :hug:

Sofia sanoi tänään ekaa kertaa "älkä, kaa" (=nälkä, ruokaa) ja osoitti keittiöön. Ja nälkähän sillä olikin. Vau! =) Ihana kun alkaa ilmaisemaan omia tuntemuksiaan ja tarpeitaan sanallisesti.

Galluppiin: Sofia viihtyy kyllä itsekseen, mutta nyt on kävelemisen myötä selkeästi alkanut vaihe, jolloin käydään vähän väliä tankkaamassa syliä. Ja oon myös pyrkinyt siihen, että syliin pääsee aina kun haluaa. Onhan se aika ihanaa kuitenkin :)

Niin ja ihania kuvia Kaalis oli laittanut :heart:
 
Kylläpäs täällä on tosiaan hiljentynyt...Kaikki on vissiin reissussa tai muuten vaan lomalla palstalta.Mäkin oon vaan taustaillut,kun tuntuu ettei oo mitään kerrottavaa...

Ursulle :hug:

Meillä on yöt nykyisin jostain sieltä syvältä minne päivä ei paista. :headwall:
En ymmärrä mikä neidillä on,mut muutaman kerran yössä herää eikä millään meinaa nukahtaa uudestaan |O
 
Helou!

Kyllä mä käyn ainakin kokoajan lukemassa, mutta tuntuu että omat kirjoitukset on vain valitusta, tai sitten blogityylistä hössötystä omasta elämästä :)

Nyt kyllä korpee toi pojan hoitopaikka ja pahasti :( Eli nyt on kesän ajan (8.6. - 3.8.) tässä meidän alakerrassa ryhmäperhepäivähoidossa. Ensin näytti siltä, että kaikki oli ihan hyvin; nyt alkaa pikkuhiljaa tippumaan hoidon taso ja huomataan ettei kaikki ole ihan sitä miltä näyttää. Tuntuu siltä, etteivät anna pojalle maitoa tuttipullosta, koska aina kotiin päästyämme poika oikein itkee pulloa... Toinen juttu on se, että tuntuu ettei Alexille riitä huomio, muut alle 2-vuotiaat on kokoajan sylissä tai muuten vaan huomion keskipisteenä. Viime viikolla neljänä päivänä peräkkäin on alex ollut pihalla rattaissa, pari kertaa "huilimassa" ja kaksi kertaa kuulemma "just oli juomassa vettä ja vähän rauhoittumassa". HMPF! Tästä huomautin, kun puhuin tullessani puhelimesa ja sanoin kovaan ääneen puhelimeen "jaha, TAAS on Alex rattaissa..." ja kauhea selittely hoitajalta. Tänään hoitajista vakkari sanoi, että kun olivat siivoojaa varten raivaamassa tuoleja pinoon ja lelukoreja lattialta pois, tuli alexille kuulemma sylipula. Eikä "meinannut millään rauhoittua, joten oli annettava tutti suuhun". Miten olis vaikka... öö... SYLI?! Stana mua raivostuttaa |O Kerroin tästä miehelle, joka lupasi huomenna kohteliaan vittumaisesti parista asiasta huomauttaa :$ Jaiks, katotaan mitä siitä tulee, on meinaan herkempi näissä asioissa kuin minä!

Tänään olinkin sitten kotona, klo 5 heräsin jumalattomaan migreeniin, johon piti sitten ottaa unilääkkeeksikin kelpaavaa lamaannuttavaa lääkettä; mies vei pojan hoitoon aamusta, ja mä jäin sänkyyn. Heräsin klo 10 ilman mitään kipua missään! Ärsyttävää, taisin vaan sitten nukkua todella huonossa asennossa tai jotain, kun noin pahaksi äityi.

Tylsä vesisade :( Poika tosin nukahti samantien kun sai 2dl maitoaan, joten hoitopaikan "alex söi hyvin ja nukkui hyvin" on varmaan sekin päin peetä - ei lapsi, joka on 12-14 nukkunut hyvin, nukahda lähes seisaalleen klo 16.

Halit :hug: varsinkin Ursulle. Mä jouduin tosiaan heinäkuussa lopettamaan meidän 9v. rottisuroksen, ja se sydänsärky on aivan kamalaa. Mutta omaksi parhaakseen oli :(
 
Sofia muksahti tänään kunnolla alas sängystämme. Meillä on siis sellainen melko korkea jenkkisänky. Nyt on sitten silmä mustana :'( Voi raasua! Sen jälkeen oli kyllä pirteä oma itsensä, joten tuskin on aivotärähdystä. Pitänee kuitenkin seurata vähän tarkemmin vuorokauden verran. Äitin pikku muru. :/ Onko muiden Kullankerille sattunut jotain kunnon kolhuja jo?
 
Onpas täällä tosiaan hiljasta :eek: No, enpä oo itekään paljo kirjotellu :ashamed:

Ei oo meidän Venlalle mitään kunnon kolhua sattunu. Koputetaas puuta. Vaikka neiti aika päätön onkin välillä kun juoksentelee ja kiipeilee joka paikkaan. Muistaakseni veljensä oli paljon alttiimpi kaikennäkösille kolhuille saman ikäisenä. Esim. tippui siskoni jenkkisängystä, kaatui portaissa vaikka oli peruuttamassa niitä alas, käveli pöydänkulmaan jne. Ja siis edelleen Veeti taitaa olla kuhmuisempi kuin Venla :D

Elppa Nyt vaan ukko mukaan ja vähän kyselemään että mitkäs periaatteet niillä on siellä Alexin hoitopaikassa :kieh:

Piti tähän vielä jotain kirjottaa, mutta en enää yhtään muista että mitä :eek: Taidan lähtee tutkituttaan pääni dementian varalta :wave:
 
Tiivari- ei onneksi vielä kauhean suuria kuhmuja. Kerran oli otsassa iso patti, kun kaatui hoidossa tuolinkulmaan taaperokärrinsä kanssa, ja kotona on vain muksahdellut. Sängystäkin on tullut alas vaikka kuinka monta kertaa, yleensä kuuluu PLÄTS, eikä TONK; onneksi. Pelottaa tosiaan, tekis mieli pukea poika pieneen haarniskaan ja moottoripyöräkypärä päähän = anna mennä vaan kulta :)
 
Elppa No just...Sit kun aina luottaa siihen että kyllä pienessä ryhmäperhehoidossa osataan hoitaa lapset ja kaikki saa osakseen tarpeeksi huomiota.

Juhannuksena Leona tippui syöttötuolista.Onneks ei tullut edes kuhmua,mutta äiti sai melkein sydänkohtauksen.Muilta kolhuilta ollaan toistaseks selvitty.Tosin neidin meno on välillä sellasta eli eiköhän kohta niitä mustelmiakin ala tulla. :/
 
Täällä on kolhuja tullu jokunen... pahin tuo ku poika tipahti rattaista tuolla pihamaalla.yks tikki tuli ottaan, mutta on kyl parantunu hienosti tuo luhmu, enää pienen pieni viiva jälellä muistuttamassa tuosta. Pienempänä poika nukku kerran meiän välissä ja oli sitte kääntyny ja kieriny alas meiän jenkkisängystä, mitään jälkiä ei tuollo poikaan tullu. Nyt kävellessä on sitte pari kertaa kipannu nenälleen ja nenä ollu vähän ruvella. siinä ne meiän kuhmut ja luhmut taitaa ollaki.

Täällä kävellään nyt iha urakalla, muuta tehäkkään. On innostunu sählymailoista ja ostettiinki sellanen pieni sählymaila pojalle ja nyt tepastelee paljon sen kanssa :D pihalla kävely onnistuu myös hienosti :) Uusin juttu on se, että poika lyö tavaroilla toisia ja nauraa ääneen samalla. Tosi ärsyttävää ja sitte pitäs olla vielä pitäs pitää pokka kun kieltää.... sit tulee itku kun ottaa kamat siltä käsistä pois ja kieltää tekemästä noin. Eilen oli puhe miehen kanssa että pojasta olis pitäny tehä Eemeli kun on kauhee villiviikari ja sillä on iha vaalee pörrönen tukka joka on hiukka laineikas :D

Me oltiin viime viikonloppuna koko perhe reissussa. tampereella oltiin mun porukoilla ja käytiin lauantaina särkänniemessä. Poikaki parissa laitteessa kävi :D ja delffiineitä ihmetteli kovasti :)

Itelle tilasin tänää Tähkän keikalle lipun Himokselle. Aina halunnu tuota mennä kattoo mutta aina ollu jotain tai sitte keikka on myyty lopppuun ni nyt aattelin olla ajoissa :D tuo keikka ku on vasta lokakuun lopussa. Yöpaikkaki onneks on tuolla ni ei tarvi yöllä kotio ajella. Näillä näkymin itekseen oon menossa tuonne mutta josko siellä tuttuja näkis ni ei iha itekseen tarvi hippaloida :D

Huomenna oiski viimenen työpäivä ennen yhen päivän vapaata :D mitä lie tuolla kaikella vapaalla tekeekään :D :D viime viikolla sain työasioista ilosia uutisia, työt jatkuu marraskuulle 2010 :)
 
täällä ollaan ja oon kyllä lukenu teidän juttuja..

Ensi noihin Galluppeihin...ei me mun mielestä enemmän olla riidelty mitä normisti, eikä normisti oikein edes riidellä. Tietysti joskus on hyvä puhdistaa ilmaa... Kyllä jotain erimielisyyksiä on ollu Emman hoito tyyleistä...

Ja Emma on viihtyny paremmin ennen itsekseen ku nyt, nyt kun oppinu treenaan kävelyä miltei koko ajan ja kiipeileen sohvalle ja tuoleille, niin jotenki nyt hakeutuu enemmän just meidän luo...ja kiehnaaminen on se juttu, ja mun mielestä tosi rasittavaa...Ja aina ku vien muualle istumaan niin tulee itku.
Mutta kyllä se sit kyllästyy ja menee puuhaileen itsekseen jotain..

Ja Emma kyllä kaatuilee aika paljon, mutta eipä viel oo naamassa mustelmaa eikä oikein missään muuallakaan. Joskus vaan itkee sitä ku säikähti ja sit toisinaan itkee sitä ku ihan selvästi potuttaa ku ei esim kävely onnistu, mut joskus ei edes tuu itkua ollenkaan.
Emma ainaki viel on itse varovainen joten aika harvoin mitään konhottaa, väsyneenä huomaa että mikään ei onnistu.

Ihanaa kun ilma vähän viileentyny... B) Oon juossu kaupungilla etsimässä keittiöö, ja nyt tällä viikolla löysin ja päätin, että Petra keittiö on se oikea.
Emma ollu viime viikolla miehen äipän luona yökylässä ekaa kertaa, meni ihan hyvin. Vien mielellään toistekkin.
Ja sit Emma oli tämän viikon ma-ti mun äipän luona hoidos, ku piti tosiaan viel juosta kaupungis asioilla. Mutta tiistaina pidin kyllä ansaitun LÖHÖ päivän, eli mä olin vaan...katselin telkkua ja nukuin päikkärit.. :D

Että näin se aika vaan menee, ens kuussa Emma meneeki 11päivää/kk hoitoon...hurjaa miten se aika menee.
Ja mä oon menossa kaverin kanssa rockperryyn yhdeksi päiväksi ja sit heti seuraavana päivänä oni yhden kaverin synttäri juhlat...heh, onneks en saa juoda niin jaksaa molempina päivinä.
Ja sitten seuraava odotus onki sit rakenneultra 31.7 ja sit mä saanki alkaa pakkaileen...Oih niin ihanaa että muutetaan..

Niin juu, Emma on yhtäkkiää alkanu nukkuun KAHDET päikkärit päiväs, eli ekat jo klo9 ja toiset klo14-15 aikaan...ja ne on 1h-1½h...
Emmalla puhkes viime viikolla vasen kulmuri...

Lisää Galuppia, Kuinka muiden kerät nukkuu päikkäreit??? Ja onko tuo normaalia viel et päikkäri ajat vaihtuu????

Emma 1v ja ½kk :heart: ja Tonttu rv 18 :xmas:
 
Sydänkäpynen- Alexin unimäärä on nyt lisääntynyt melkein 2h/vrk :eek: Eli menee klo 20 nukkumaan, ja herää klo 7, jos heräilee 5-6 välillä, isketään velli napaan (hampeja tullut, ruokailu ollut vähän takkuista) ja saattaa nukkua klo 8 asti :eek: Sitten päivällä voi hyvin vetästä 2,5-3h tirsat. Ihan outoa, tottunut niihin max 1,5h uniin kerralla.

Nytkin kolme päivää on herännyt 6.30-7, nukkunut 12-14 ja kun ollaan 16 aikaan haettu hoidosta (eli meidän pihalta), niin samantien kotiin tultaessa juo mölön ja nukahtaa, ja nukkuu tunnin :eek: Mistä ihmeestä nyt tulee?! Kait sillä on vain kasvupyrähdys.
 
juu en tajuu, Emma heräs tänään (niinku aina aamulla ) klo6.30 ja annoin aamupuuron klo7.45 jonka jälkeen potalle, sielt suoraan päikkäreil... :eek: nyt jo nukkunu 1½h...

En ymmärrä, onko hampaat ja joku ihme kasvupyrähdys???...tietäiskö joku..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
juu en tajuu, Emma heräs tänään (niinku aina aamulla ) klo6.30 ja annoin aamupuuron klo7.45 jonka jälkeen potalle, sielt suoraan päikkäreil... :eek: nyt jo nukkunu 1½h...

En ymmärrä, onko hampaat ja joku ihme kasvupyrähdys???...tietäiskö joku..
Mä luin jostain että vuoden iässä lapsi saattaa tarvita enemmän unta, kun tulee niin paljon uusia aktiviteettejä ja ajatusmaailma rullaa nyt kaksi kertaa vauhdikkaammin, kuin esim. 2kk sitten. On se väsyttävää kasvaa :D
 
Noihin uniin.. helteet / hiostavat ilmat vaikuttaa monilla varmasti väsyttävästi.. itseenkin.

Nooa nyt on nukkunut kans kaksia päikkyjä tosin heräsikin eilen 39 asteen kuumeessa.. raukalla ei ollut tulehdusta vaikka toisaalta olisi ollut sellainen asia joka olis mennyt antibiootilla ohi mutta verta oli virtsassa ja yksi maksa-arvo koholla.. nyt odotellaan lääkärin soittoa..
 
Heipat vaan kaikille!

Olettekohan kaipailleet? En ole palstalla ehtinyt käydä tai saati edes konetta ylipäänsä saanut avattua, on tää taaperon äitinä oleminen sen verran vauhdikasta. :) Viimeksi olen palstalla käynyt silloin toukokuussa kun olen edellisen merkinnän tehnyt, joten huolitaanko tällaisia enää takaisin joukkoon?

Ajattelin teille kertoa meijän unikoulusta. Oltiin siis toukokuun vikana viikonloppuna unikoulussa Tammisaaren sairaalaan lastenosastolla. Eka yö oli kamala. Nukuin siis ihan eri päässä koko osastoa, mutta en saanut nukuttua kun mietin koko ajan Rasmusta. Aamu olikin sit sen mukainen, Rasmus ei viitsinyt edes päätään nostaa kun menin sen huoneeseen. Vasta sit kun sanoin "huomenta kulta, äiti tässä". Poika viitsi edes päänsä ylös nostaa ja istui sit vartin verran(!!!) vaan sylissä ja piti äidistä lujaa kiinni. Sillon meinasin soittaa ukolle ja pyytää hakee meijät kotiin, kyllä siinä tämän äidin sydän murtui :'( Onneks en kuitenkaan luovuttanut, koska sain raportin siitä miten yö oli mennyt, niin päätin sit kuitenki jatkaa. Seuraavat kaks yötä menikin sit huomattavasti paremmin. Hoitajan ei ollu tarvinnu jälkimmäisinä öinä käydä kertaakaan pojan huoneessa.
Kotona sit seuraavalla viikolla poika itkeskeli sellasia pieniä itkuja ekoina öinä, mut sit hiljeni.
Reilun 1 1/2vkoa menikin sit tosi hyvin. Rasmus nukku kokonaisia öitä tai itki kerran noin tuntia ennen heräämistä pienesti. Mut sit iski mahatauti ja sen jälkeen flunssa :headwall: :headwall: Ja niiden päälle viel helteet :headwall: !!!! :headwall: :headwall: :( :eek: :ashamed: :x |O
Nyt meillä siis haetaan taas niitä parempia öitä, mut siis kokonaisuudessaan kaikki paljon paremmin kuin ennen unikoulua, ja siitä olen tosi iloinen =)

Nyt kun kaikki on mennyt niin paljon helpommin ja paremmin, niin aloitin hinkumaan Rasmukselle sitä pikku sisarusta. Mies ei vaan ole niin lämmennyt vielä ajatukselle. Sen mielestä sisaruksen aika olis noin parin vuoden päästä... neuvotellaan siis! :whistle: :LOL:

Mutta mitäs teille KAIKILLE muille kuuluu? Mä vähän pelkään etten juuri ehdi perehtyä noihin edellisten kuukausien keskusteluihin, joten mua saa valaista nyt tässä, jos viitsitte. :D

Rebel ja Rasmus 13kk+3pvä
 
Moi rebel! Ja tervetuloa takasin!On sua jo kaivattukin :hug:
Kiva kuulla että se unikoulu meni hyvin ja tuotti tulostakin.Ikäviä noi taudit kun ne aina sotkee kaikki.Varmasti oli rankka kokemus,mut onneks päätit jatkaa.

Meillä Leona lähti kävelee pikkasen ennen kun vuos tuli täyteen ja nyt sitä vauhtia sitten riittääkin.Portaat kiinnostaa ihan hirveesti ja niitä se meneekin jo sujuvasti ylös ja alas,tosin valvotusti.Äidin sydän kyllä käy välillä kurkussa,kun seuraa neidin menoa.Hampaita tulee urakalla ja muutamia sanoja.Kaikki on pääsääntösesti hyvin :)

Bamse ja Leona huomenna 13kk
 
Teret täältä suunnalta kaikille :wave:

Meillä tuli kuhmu keskelle otsaa nyt tänään kun likkaa kiinnostaa nuo portaat :ashamed:
sieltä sitä sitten kierittiin muutaman portaan verran alas :( Kuhmua odotellessa...

Kovasti on edelleen äiti-riippuvainen, saa olla koko ajan sylissä pitämässä ja jos käy leikkimään niin että olen kauempana niin äitiä käydään aina välil pusuttamassa :heart:

Kiipeäminen joka paikkaan on nyt niin in :headwall:

Kävellä ei vieläkään, puita pitkin vain... Höpinää tulee, ei kunnollista sanaa ainuttakaan...

Esikoiselle saa olla nyt koko ajan lukemassa jotain kun tankkaa sanoja oikein kunnolla esim. radiosta kuuli sanan KESÄKUMI!!! :LOL:

Martti vie myös aikaa :heart:

Ugh, tää palsta on niin törkee kun en koskaan pääse tänne edes lukemaan mitään
kirjotuksianne! Kyllästyttää ja siksipä tää roikkuu facebookis paljon :(

Nyt ukko jo soittaa... Öitä :wave:
 
Moi, ja moikkelis rebel, kiwa kun kävit kertomas miten teil menee.. =)

Meillä Emma nukkui klo19.30-7.30 yöunia, eli Emman hammasteko oire on UNI...saas nähdä miten tämä päivä menee...jaksaako nyt sitten olla hereil edes klo11...vai tuleeko jo ysin jälkeen väsy, mulle loppujen lopuks ihan sama.. =)
Kunhan pääsisin jossain välis suihkuun....

Huomenna mennään aamulla mökille, ollaan siel vaan päivän, sinne tulee mun sisko miehensä kera...siskolla on nyt menossa sit niinku rv28...ja sen masu on todella iso, noh sisko muutenki pienen kokoinen.

Hyviä vkloppuja, vaikka vähän vettä luvattu.. :wave:
 

Yhteistyössä