KULLANKERÄT 2008 vuonna 2010

moikkelis moi...ja tosi kiwa kuulla kaaliksesta ja rebellistä pitkästä aikaa =) ...

Tuparit meni yllättävän hyvin vaikka puolet kamuista ei sitten pääsyt edes paikalle, osalla muksuja kipeenä.
Eikä edes ollu kaamee kapula, vaan väsy... :D

Emma voi hyvin ja nauttii niin ku saa käydä tarhassa...jopa vaikeempi saada kotiin ku se että sinne aamulla viedään, mutta kyllä tykkää olla sit myös ne pari päivää kotona, otetaan sillo rennosti, ja torstai aamuisin Emma pääsee mummin ja vanhamummun kera kylpylään uimaan.

Lucas elää nyt parasta aikaa, jokeltaa tosi paljon ja kiljuu...pikkuhiljaa alkaa vakiintua ajat, ainaki iltapäivä ajat ja yöunille meno... B)
Ja vauvauinnissa käytiin ekaa kertaa lauantai aamuna, Lucas oli kyllä ihan liekeissä, tykkäs kyllä tos paljon.
Nyt vaan pitäis kröhäinen yskä saada pois jotta voimme tulevana lauantai aamuna vauvauintiin mennä uudestaan..

Itse voin hyvin kyllä vaikka väsy on, painoa en oo nyt saanu pois ku en oo päässy salillekkaan, joten nyt huhtikuussa alkaa uudet terveet rutiinit ja terveelisempi ruoka.
Pakko saada se 20kiloa pois. :kieh:

Nojoo eipä tässä ny muuta, yllättävän hyvin arki menee kahden pikku lasten kera...sitä ku jännitin ennen Lucan tuloa..
 
Heihou :wave:

Jospa minäkin nyt koittasin jotain rustata...

Tiivarikos se kyseli vaatekoosta, meillä on käytössä 86-98cm vaatteet. Pitäis noita 86cm jo heivata pois kun näyttäis hihat olevan jo aika lyhkäsiä. Kengät on kokoa 25, ihan on vanhempiinsa tulossa jalankoosta päätellen (äitillä 41 ja isällä 46 :whistle: ).

Meillä on kans ollu jo puoli vuotta käytössä jatkettava sänky, alussahan siellä ei nukuttu kun pieniä pätkiä, mutta nyt jo koko yö.

Ja edelleen meillä herätään öisin |O vähintään sen yhden kerran, mutta yleensä useemmin. Viime viikolla mä olin jo itekkin niin rikkipoikkiväsynyt, että itkettiin sitten jo molemmat yöllä. En ois ikimaailmassa voinu kuvitella, että elämä on oikeesti tämmöstä.
Pahimmillaan kolmen tunnin yöunien jälkeen painat koko päivän töissä, suoraan hakeen lapsi tarhasta ja loppuillan toimit viihdyttäjänä ja kodinhoitajana ja seuraavan kerran pääset vasta yöunille ja valmiiks jo pelkäät kuinka huono yö on tiedossa :headwall: onneks aina ei oo näin paha tilanne, mutta ne hyvät tuppaa unohtuun kun huonoja on enemmän :(
No nyt mä oon sitten sairaslomalla ja koitan ladata akkuja ihan itsekseni, huono äiti vei lapsen tarhaan, että saa itse nukkua :ashamed:

ja taas tää meni tähän valittamiseen, anteeks :ashamed:

Mä mietin kans noita taitoja, olis tosiaan kiva nähdä mitä kaikkee ne siellä tarhassa päivät tekee.
Meillä on käytössä nokkamuki, vaikka osaa kyllä tavallisestakin juoda, pitäis vissiin heivata se nokka hevon kuuseen :D Syöttötuoliinkin kiivetään ihan itse ja tullaan alas.
Pukeminen onnistuu vaihtelevasti, kengät, pipot ja tumput menee hyvin, housut menee pyllyyn asti ja sitten ottaa vaippa kiinni, paidan saa päälle, muistaakseni.

Pottailu sujuu meillä ihan hyvin, paremminkin menis jos äiti ois jaksavampi :/ täytyis nyt taas skarpata.

Leluista nuket on edelleen se paras juttu. Pari viikkoo sitten leikittiin kaupassa käyntiä. Tyttö tuli sanoon, että pitää laittaa vaatteet päälle, takki, hattu, hanskat ja kengät ja sitten kassi kainaloon. Sitten se huusi vaan, että "heippa" ja katos eteiseen. Sitten kysyttiin, että "mihis meet". Niin "kauppaan, karkkia ja maitoo" :LOL: ja tätä jatku monta iltaa. Toinen mitä jaksais loputtomiin on piilo-leikki |O menee siis peiton alle piiloo ja äiti löytää.
Nyt on alkanut vihdoin pikku kakkonenkin kiinnostaa, saa äiti edes hetken hengähtää :saint:

nyt en muista enää mitä piti sanoa. Onnea laihtuneille, itsellä se on vielä alotusta vaille valmis projekti:D mutta eikös hyvin suunniteltu oo puoliksi tehty :LOL:

nyt siivoon ja sitten päikkäreille :wave: Ihanaa kevättä kaikille :flower:
 
Näinhän se aina menee |O nyt oli likalla lämpöö, tarhassa oli oksentanu ja muutenkin oli koko illan ihan väsynyt ja apea. Eli se siitä omasta ajasta ja lepäämisestä ja kaikesta muusta kivasta, prkl |O :kieh: :headwall:
 
Jaksuja sairaiden lasten kanssa :hug:

Just kävin itse maanantaina pojan kanssa lääkärissä; ruoka ei maistu, yöt oli vkl ihan hulinaa ja tiistaina oli 40 astetta kuumetta (tosin keskiviikkona vain 38 ja torstaina jo hävinnyt). Lisäksi yskäinen ja limainen.. Verikokeet annettiin (apua) joissa ei ollut mitään poikkeavaa, CRP vähän koholla, eli joku virustauti.. Olin sitten parilla lomapäivällä kotona ja nyt on Pätkis jo hoidossa, nukkuikin viime yönä vaivaiset 13,5h :eek:

Nyt seuraa hölmö kysymys: Alex on nukkunut tammikuusta asti jatkettavassa sängyssä vallan mainiosti, mutta nyt on alkanut KÄVELEMÄÄN UNISSAAN! Viime yönä kuulin ihmeellistä ääntä olohuoneesta, siellä poika oli, silmät auki mutta ihan unessa istui keskellä lattiaa. Ovi on pojalla kiinni ja on vielä aika tiukkakin saada itse auki. Mitä kaikkea mun pitäis viritellä? Otin kädestä kiinni ja rauhallisesti talutin sänkyyn etten herättäisi.. jatkoi kiltisti uniaan. Pelottavaa!!
 
Yötä vaan kaikille! :wave: (töissä valvon)
Nyt riskaan itseni ja kirjottelen tänne. Oon jonkun kerran jo ajatellut, mutta aina se on vaan jotenkin... :ashamed:

Niin ku nimimerkin vaihdos kertoo, niin muutoksen aikoja eletään meillä. Viimeset lehmät lähti viime viikolla, navettaan jäi muutama vasikka ja nekin siitä pikkuhiljaa siirtyy johonkin päin. Mun elämäänhän tää ei vaikuttanut muulta osin, kun että nyt saa rahdata maitoa kaupasta, miehelle on isompi muutos, mutta kovin tuo vaikuttaa tyytyväiseltä päätökseensä. Oli varmaan ihan oikea ratkaisu siis. Aikoo nyt kevättalven olla "sapattivapaalla" kesä menee pellolla hyvin pitkälti ja syksyllä on entiset (nahotus)kuviot kans, ens talvena ollaan sit siinä tilanteessa, että pitäs miettiä, mitä sitten isona... :whistle:

Mun kuulumisia sen verran, että elämäntaparemppa jatkuu hyvin tuloksin. Alun huikee vauhti on vähän laantunut, mutta sitähän osattiin odottaa. 3kk -15kg ja vyötäröltä on kadonnu 17cm. On kiva huomata lenkillä, töissä ja muutenkin, miten jaksaa paljon paremmin kun ennen. Mahtuu pienempiin vaatteisiin ja itseä peilistä katsoessa ei enää ihan niin kovasti inhota. Aamulla uhkasin miehelle, että ostan kesäksi bikinit B)

Sitten tän nuoremman naisen kuulumiset. Hän puhuu. Hän puhuu paljon. Hän puhuu koko ajan. Montaa sanaa jo peräkkäin. Ja on ihan vahdittava. Koko ajan tekemässä jotain luvatonta tai ainakin jotain "jännää" . Ja on kovin terävä. Ja jotenkin hellyttävä. "äitin kuuta, isin kuuta, puhu" ja huulet törröllään tulee pusuttamaan. :heart:

Mua väsyttää kovasti tää vuorotyö. Mutta eipä taida olla vaihtoehtoja tässä tilanteessa. Hyvä kun kumminkin on töitä. Tilipäivänä lämmittää kummasti mieltä.

Juur tuossa päivitin meidän osaston päivyritaulun ja hoksasin, että on Viljamin nimipäivä. Onnittelut siis sinne! :flower:

Käykäähän muutkin huikkimassa tänne jotain, heittäkää edes vaik hymiö tai jotain, et ootte vielä mukana kuvioissa? Jakselkaa!
Ja aatelkaa, että ens kuussa ekat kullankerät täyttää jo 2v :eek:
Sitä ootellessa...

Ai niin, vaatteissa käytössä 86/92 ja potalla käydään, kun muistetaan. Pitää ottaa asiaksi, kun on Kesäkuussa lomaa.



 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
ursulaiselle vielä IIISSSOOO HALI :heart: :hug:
Kiitos :heart:

Ammulle kiitoksii onnitteluista =)

Oliks tää se paikka ku saap valittaa iha omiiki asioita :LOL: Miul nimittäi tuntuu et ku sai parisuhteen kukoistaa ni oma pää sit sanoki poks :kieh:

Masennus diagnoosi vaihtu sit erikoislekurin toimesta kaksisuuntaiseksi mielialahäiriöksi :'(
Nyt o uudet lääkkeet ja viddu niit sivuoireit ja oloo muuteki enneku alkaavat toimii :headwall:

Viljami alkanu sanoi tuottamaa ja tuost o löytynny ihan huumoriheppu :heart:
Osottaa äitii ja naurae sanoo et "täti" ja sit osottelee siskoo ja se on sit "äiti" :LOL:
Pottaa on alkanu osottelee kiinnostusta...tänääki riisu itteltää vaipan ja käi koittaa milt tuntuu istuu potal...ei sinne viel o mitää tullu,mut hyvä alkuha toiki.
Eile illal sit jäbä jäi sänkyysä oottelee unta ku yht äkkii juos keittiöö iha täpinöissää...ol tullu ite häkkisängystä pois!
Nyt täytyy alkaa miettii sitte sellast jatkettavaa isompien versioo.

Kaikille ihanaa kevään odotusta :flower:
 
Heippa pitkästä aikaa.

En oo jotenki osannu tulla kirjottelemaan mitään ku tuntuu et aina on vaan jotain negatiivista.

Nenni neiti on oikea rämäpää ja papupata. osaa paljon sanoja mutta eniten tykkää höpöttää omaa kieltään, suosituin lause mikä kuuluu aina päikkäri- ( ei kyllä nuku enää mutta laitan sänkyyn lukemaan kirjaa ) ja yöuni aikaan on NENNIL EI OO AIPPAA! ja sit juoksee äiti kovaa.. niin usein oon löytäny tytön istumassa pissan keskellä tai pahimmassa tapauksessa leikkimässä kakalla :x :x

Pahojaan nenni tekee oikeesti heti kun silmä välttää ja välillä ihan valvovan katseenki alla, ja tempperamenttiä löytyy kans tosi paljon. Nenni menee neuvolan -10 käyrää, tosi pikkanen toi onki ja laiha..äitin rinsenssa, nennin isoveikka leevi menee 0 käyrää ja ikää tulee tänä vuonna 6v eli eskari häämöttää syksyllä.

Sitten on tää meijän hymypoika Miki ikää nyt 8kk ja on tosi kiltti, mutta haluaa tosi paljon huomiota ja seurustelua.. nousee sängyssä seisomaan ja jorailee musiikin tahtiin, ei osaa vielä istua eikä kontata. hampaita hurjat 4kpl ja tulivat kahden erissä, jälkimmäiset kaks teki kolme päivää tosi kipeetä.Miki ja Nenni ovat ku paita ja peppu.
Nii ja Miki menee +10 käyrällä..meitin pikku budha. tästä sen näkee että kaikki ne on erilaisia.

Parisuhde kukoistaa ihme kyllä aikas hyvin ja itsekkin olen päässyt pari kertaa ihan ilman ketään näistä nollaamaan päätäni.. ( armoton känni päälle ja nukkumaan miehen veljen sohvalle ja aamulla kaduttaa että miks ei vaan levänny ku ois saanu nukkua, mutta eipä tostakaan nyt mitään haittaa oo ollu =) B) )

Täytyy tulla useimmin tännekki puolelle piipahtamaan..aina tulee vaan notkuttua mitäsnytillä.
 
B) Kevättä mammat!!!

:wave: Terkut kaikille jotka muistaa :heart:

Täällä elämä loistaa!
Hoidatin masennukseni "pois" jota en tiennyt olevan, kuitenkin oli :ashamed:
Nyt olen palannut työhön, harrastuksia hankkinut lisää ja lasten kanssa löytänyt sen
saman köyden mitä kiskotaan. Ukon kanssa kaikki ok tai paremminkin kuin ok :heart:

Täällä Justiina on edelleen justiina ja hoitopaikkaa käytiin tänään "katsomassa" haettiin vain laput että saataisiin hoitopaikkaa haettua.

Kova on likka höpisemään ja höpiseekin kaikkea. sanoja on kamalat määrät.
Nyt uutena juttuna on että kakalle mennään potalle ja iltaisin voidaan jo olla ilman vaippaa mutamat tunnit...

Pikainen pyrähdys täällä ja nyt nukkumaan, :wave:
 
:eek: Sekonnu oon nyt kokonaa...4pvää laittanu huutiksee Vimpan pienii vaatteit myyntii ja nyt aloin laittaa noit isompienki.
En ois ikuna uskonu et tällast alan värkätä "ajankuluks" :LOL:

Vimpast tullu iha maheton äitin peräs roikkuja ...yötki menny iha pipariks ku vaa huutelee äitii ja vieres takertuu kaulaan kii ja nukkuu samaltyynyl tai möyhää miun päällä.
Viime yö ol oikee pohjanoteeraus...nukuin korkeintaa 3h :kieh:
Mies sanoki et jäbä pistettävä vierotuksee äitistä B)

Täs muutama kuva pikkuherrasta :heart:
Jäbä kaunistautuu isoveikkasa synttäreit varte 4.4-10 :D

Viimevkolla parturista kotiutumis matkal =)
 
Heippa mammat!

Pitkästä aikaa taas ajattelin kirjotella. Mä alotin tammikuussa osa-aikatyön ja nyt sit opettelen työssäkäyvän kotiäidin roolia.Helpotta varmaan syksyllä kun lapset menee hoitoon,muuten tuntuu olevan vuorokaudessa liian vähän tunteja.

Leona on pieni tirriäinen, 1,9kk tarkastuksessa oli pituutta 82cm ja painoa huimat 10kg :D
Neiti puhuu kun papupata,potalla ei käydä,hyvin vilkas ja eloisa nuori neiti.
Isoveljen perässä juoksee ja luoja sitä tappelua... Äidin pinna on tiukilla kun saa toimia erotuomarina useita kertoja päivässä :kieh:

Eipä paljon muuta ihmeellistä meidän perhe-elämään kuulu :)

Aurinkoista päivää kaikille! B)

Bamse ja Leona
 
voi jestaa....Lucaksella epäillään olevan maitoallergia, atooppisen ihottuman takia, joten nyt sitten maito pois 2viikoks...

Saas nähdä...Ursu, eiks teidän viljamil ollu kanss maito allergia epäily? vai muistanko väärin?
Kerroppa vähän lisää ja olisko jotain vinkkejä antaa??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Ursu, eiks teidän viljamil ollu kanss maito allergia epäily? vai muistanko väärin?
Kerroppa vähän lisää ja olisko jotain vinkkejä antaa??
Viljamilla todettiin verikokeilla maitoallergia ja sit tietty ol ne oireet. Ekan kokeiltiin lääkärin suosituksesta soijapohjaista korviketta joka ei käyny joten sit alettiin antaa Almiron pepti merkkistä korviketta...nää molemmat on ihan resepti valmisteita ja niit annetaan 2v asti toisin kuin ei allergisille jotka saa 1v. jälkee tavallista maitoo.
Resepti vaati tosiaan lastelääkäril käynnin ja sit myöhemmin viel altistuksen jotta saa kelalta korvattavuuden.
Toi Almiron on yli 40e paketti ja kestää meil vkon...Nyt ku on kelan hyväksymä korvattavuus ni hintaa noin 10e.

Ens kuus mennää taas lastelekurille ja varmaa altistukseen et joko saadaa tavan maitoo juoda.
Kaikist ruoka-aineist täytyy tarkistaa jottei niis oo maitoproteiinia...siin o oma hommasa

:headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Ursu, eiks teidän viljamil ollu kanss maito allergia epäily? vai muistanko väärin?
Kerroppa vähän lisää ja olisko jotain vinkkejä antaa??
Viljamilla todettiin verikokeilla maitoallergia ja sit tietty ol ne oireet. Ekan kokeiltiin lääkärin suosituksesta soijapohjaista korviketta joka ei käyny joten sit alettiin antaa Almiron pepti merkkistä korviketta...nää molemmat on ihan resepti valmisteita ja niit annetaan 2v asti toisin kuin ei allergisille jotka saa 1v. jälkee tavallista maitoo.
Resepti vaati tosiaan lastelääkäril käynnin ja sit myöhemmin viel altistuksen jotta saa kelalta korvattavuuden.
Toi Almiron on yli 40e paketti ja kestää meil vkon...Nyt ku on kelan hyväksymä korvattavuus ni hintaa noin 10e.

Ens kuus mennää taas lastelekurille ja varmaa altistukseen et joko saadaa tavan maitoo juoda.
Kaikist ruoka-aineist täytyy tarkistaa jottei niis oo maitoproteiinia...siin o oma hommasa

:headwall:
Juuri näin, kerranki muistan oikein... B)

Eli saatiin resepti tuota almironia ja kahden viikon päästä on tarkistuskäynti, kun tämä lekuri haluaa nähdä itse omin silmin että onko maitoallergia ja laittaa sit lähetteen lastenpolille..
Kun tätä ihottumaa oli jo ennen kiinteiden ja vellin antoa, joten lekuri sit jo 89% pois-sulki porkkanan..

Ja luulen että maitoallergia kyseessä kun heti eilisestä klo16 annettu tuota almironia, ja jotenki tuo iho nyt tuntuu JO paremmalta..
Ja tarkistin kaikki purkkisoseet mitä mulla kaapissa on, ja niissä ei oo maitoaprotskuu, paitsi niissä parissa purkissa jotka on jugua..annan ne sit vaikka emmalle...

Ainut tenkkapåå on tuo välipala, klo14, joka oli tuo jugurtti, niin voinko antaa sen 3-4rkl Soya jugurttia? sehän on maidoton..

p.s. Lucas veti taas unimaratonin klo16-06, ja yhdellä syötöllä klo2.30 :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Käpynen...Miun mielest voit antaa ainoastaa noi pienelle noit lapsille/vauaoille tarkotettui ruokii/välipaloi.
Nois tavallises hyllys olevis soija yms on vitamiinit väärin pienille muksuille.
Ok, näin myös ajattelin, mutta onko vauvoille maidotonta jugua sit?? kun Lucalle ei kelpaa hedelmä eikä marjasoseet... :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Eipä taida olla...se o vaa opeteltava sit jotai muuta syömään!
Tätä tää allergise lapse kaa elo on et mielikuvitus o lujilla monet kerrat :/
Ok, juu niin näköjään...mutta eipä tässä enään ku 3viikkoa niin saan ainaki antaa Yosan jugurtin kaltaisia http://www.bioferme.fi/index.php?id=15 ...eli nyt sit vaan sinlac puurojauhe käyttöön välipalaks siks aikaa..

Kyllä tämä tästä...
 
Täällä sit Emma sairastanu vesirokon (8päivää ) ja sit mulle ja lucalle ja emmalle tuli takas se sama ärsyttävä kröhä yskä nuha flunssa...joten jäi taas vauvauinti väliin... :kieh:

Ja sit miehellä alkoi rengasralli ja on tehny 12h työpäiviä...blaah, on kyllä rankkaa ku ei pääse mihinkään, eikä edes ulos päivällä...ja täähän on nyt eka tilanne ku oon yksin kahden kipeän lapsen kanssa ku miehellä sesonki päällä.
Onneks mun äippä on auttanu niin paljon ku vaan voi, Emma meni eilen mummin luo yökylään...kun mies meni tänäänki töihin(normisti vapaa )

Puuuhk...toivon niiiiiin että emma pääsee maanantaina tarhaan, saisin pari kpl hengähdys taukoa...

nojuu, vali vali...tiedän eipä ny niin rankkaa voi olla...mutta tosiaan uus tilanne..etc..
 
Terve!
Meillä ollut Millalla räkätautia jo pitempään. Ei ole kuitenkaan ollut kuumeessa ja välillä tuo flunssakin on jo muka antanut periksikin. On syönyt, nukkunut ja ulkoillut ihan entiseen malliin... Mies sitten esitti, että pitäskö kumminkin lääkärissä käyttää, kun yöllä niin kovin rohisee jne.

Sain sitten ajan ja tadaa... molemmissa korvissa tulehdus :eek: Ollut kuulemma jo pitempään! Ja mä en edes osannut ajatella moista :ashamed: Yhden korvakierteen läpikäyneenä kuvittelin tuon riesan kyllä tunnistavani, mutta ei sit näköjään :snotty:

Samalla reissulla tehtiin sit jo vähän ennakkoon 2v tarkastus. Hyvin oli kasvanut, mitat oli nyt 12,3kg ja 85cm, pipo 50cm.

Paino ja pituus menee siististi 0-käyrällä koko ajan, lakin mitta toiseks ylintä käyrää (niin ku on sekin menny koko ajan) eli ihannemitoissa oleva isopäinen neitokainen.

Nyt ollaan siis antibioottikuurilla ja ihan ripulilla :x Toivottavasti on apua.
Tämmöstä meille siis tällä kertaa :wave:
 
Paranemisii kaikille kipeille :flower:

Meilki Vimpa flunssas...gauhee ysko...oikee riohisee ja nuha myös.
Nyt o välil pidelly yskies korvaasa jote ma vissii soitettava aika lekurille...iha varmuudeks.

Iteltäin o paino pudonnu niin et vuodes o vaatekoko pienentynny 3nroo B) Viel vois se 3-5kg lähtee :D
 
Mites se ursun oma vointi? :hug:

Pitelin tänään sylissä miehen siskon 2kk ikästä tytöntylleröä, eikä mikään kaipaus ailahtanut missään sielun sopukoissa edes. Onneksi meidän vauva on jo noin iso ja reipas =)

Hyvä, että "käpylässä"kin ollaan paranemaan päin. Meillä kovasti hengitys rohisee ja nukkuessaan kuorsaa edelleen. Neuvolan täti sanoi, ettei tämän ikäsen kuulus. Pitänee mainita siitä lääkärille siellä korvakontrollissa, kun mennään.
 

Yhteistyössä