KULLANKERÄT 2008 vuonna 2010

Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Sydänkäpynen- jaksuja :hug:

Meillä on viime viikko valitettu äitiä kerran tunnissa :headwall: Kai tää on vain vaihe, näin mä selitän kaikki poikkeavuudet :D

EI muuta ihmeellistä - musta tulee syksyksi Joensuulainen arkipäiviksi, poika on mukana joka toinen vko, työkaverin perhe muuttaa, ja vaimolla on 1,5v tyttö kotona ja lupasi pientä "korvausta" vastaan pitää päivät seuraa Alexille :)

Onnea Karppituloksista!!
Siis.. mitenkä? Lähdetkö sä töihin sinne? Et lähempää löytänyt töitä? No, vaihtelu virkistää ja silleen.

Me käytiin tänään Millan kans ekoilla kaverisynttäreillä (ou mai, varhaiskypsä, ei nuo muut ole näin aikasin alottaneet). Luulin (tyhmä mä ) että mun täytyy olla mukana, että pienelle tulee hätä ilman äitiä... Joo-o ei nähnykään mua sen 2 tunnin aikana (paikalla hoitopaikkakamut) :LOL:
Silleen hieno idea tältä järkkääjä-äidiltä, että sinne oli värvätty lapsenlikka kaitsemaan pilttejä, niin me mammat (mun lisäksi yks toinenkin luuli olevansa muka tarpeellinen) saatiin sit kaffitella ja ihastella sitä pientä (perheessä oli siis 1kk ikänen vauvakin) rauhassa. Eli kivat kemut oli.

Meillä käydään joka päivä potalla ja useammat pissat tulee pottaan päivittäin ja koko päivä saattaa mennä vaik kahdella vaipalla, mutta jos otan vaipan pois, niin pissii surutta housuun/lattialle, eli toistaseks vaipalla mennään ja harrastetaan pottailua tällä tyylillä.



 
Heippa mammat piiiiiitkästä aikaa! Olen välillä käynyt lukemassa teidän kuulumisia,mutten oo saanut aikaseksi kirjotella. Olen pyörinyt tuolla odotus-puolella... Meille on siis tulossa joulukuussa 3. rakkauden hedelmä :heart: :heart:
Lapset aloittaa ensi viikolla päiväkodin ja vähän jännittää miten he suhtautuu,kun ovat tähän asti kotona olleet hoidossa. Leona on reipas tyttö joka puhua pulputtaa taukoamatta. Eniten jännittää päiväkodin aloitus tuon 4 veen osalta,joka tosiaan on koko pienen ikänsä ollut äidin hoivissa,kerhoa lukuunottamatta...
Eipä meille muuta ihmeempää kuulu,ehdin pari kuukautta kunnolla tehdä töitä ennen uutta äitiyslomaa,että voi olla palaan taas astialle parin kk päästä :D

Bamse
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Heippa mammat piiiiiitkästä aikaa! Olen välillä käynyt lukemassa teidän kuulumisia,mutten oo saanut aikaseksi kirjotella. Olen pyörinyt tuolla odotus-puolella... Meille on siis tulossa joulukuussa 3. rakkauden hedelmä :heart: :heart:
Lapset aloittaa ensi viikolla päiväkodin ja vähän jännittää miten he suhtautuu,kun ovat tähän asti kotona olleet hoidossa. Leona on reipas tyttö joka puhua pulputtaa taukoamatta. Eniten jännittää päiväkodin aloitus tuon 4 veen osalta,joka tosiaan on koko pienen ikänsä ollut äidin hoivissa,kerhoa lukuunottamatta...
Eipä meille muuta ihmeempää kuulu,ehdin pari kuukautta kunnolla tehdä töitä ennen uutta äitiyslomaa,että voi olla palaan taas astialle parin kk päästä :D

Bamse
Hih, niin ihanaa, onnittelinki sua jo tuol naamarin puolella =) ...meinasin tänne "möläyttää", mutta ajattelin että haluut itse kertoa...ja oon käyny sua "vakoilees" tuola odottajien puolel... :D tuuppa kertoon miten se 4d:sekö oli ultra meni?...jännää..
 
Tervehdys todella pitkästä aikaa :)

Kesä tuli ja meni, tytöt taas koulussa ja me Maxin kanssa vietetään kahdestaan aikaa kotona.
Mä tein päätöksen ja olen vielä tän vuoden loppuun asti kotona ja sen jälkeen paluu hetkeksi koulunpenkille ja sitten työelämään :)
Meille kun ei lapsia enää tule niin oon kotona vielä hetken mun vimpon "vauva" kanssa! Mullehan tehtiin sterilisaatio kesäkuussa!!

Meillä Max on nyt kesän aikana alkanut puhumaan oikein mallikkaasti, tuo puhehan oli todella niukkaa ennen kielijänteen korjausleikkausta joka tehtiin keväällä.

Potalla käydään jo kiitettävästi, vaippa laitetaan vielä kun ulkoillaann ja nukkumaan mennessä!

2v tarkastuksessa tuo jäppinen oli jo 95,5cm ja 14kg70g eli iso poika on :D


Mä yritän nyt parantaa tapani ja alkaa taas kirjottelemaan tänne useammin kun kerta puoleen vuoteen :ashamed:

Nyt koti hommien pariin :wave:

T: Kaalis ja Max
 
wau, mikä muutos sivuilla...

Täällä oon, hengis viel ainaki, vkloppuna mulla alkoi kurkunkipu, joka yön aikana muuttui pahaks flunssaks.
Sunnuntaina nukuin koko päivän, maanantaina alkoi oksennustauti, mikään ei pysyny sisällä...
Ja tänään sama asia...puuhk, kaikista rasittavin on tämä helvetin yskä, joka meillä on ollu jo varmaan kuusi kertaa...

Jouduin tänään soittaan miehen kotiin töistä, ku oli niin heikko/väsy olo...puusk...

Että tämmöstä, toivon että mä oon huomenna parempi...
 
Voihan vidalis mikä muutos saitissa :kieh:

Joo,en oo käyny aikoihin...salasano ol hukassa,mut kattellaa joutaako/jaksaako nyt ryhdistäytyy ku se "löyty"...
Vimpu kasvaa ja no kasvaa :D ...on oikee Eemeli,ihan mahti huumorilla varustettu pikkujäbä :whistle:

Ite tässä yritän saada itteäin taas kuosiin ja paino täl hetkel vähemmä ku 15vuotee :cool: ...elikkä -24,1:saint:...noi pilkun jälkeiset on tooodella tärkeit ;)

Oikein hirmuisesti onnea raskautuneille :flower:
 
Onpas tullu muutosta tänne:O Menee aikaa ennen ku oppii käyttää jos tää jää lopullisesti :D

Meillä on nyt sitten eka kertaa enterorokkoa, ja tietysti Max sen sai : / Onneks ei hirveesti vaikuta syömisiin ja juomisiin vaikka suu täys rakkuloita!!

Tää mamma lähtee ensviikolla TALLINNAAN :p Toivottavsti kukaan ei nyt sairastu että ei tarvii peruuttaa!! Pieni "loma" tekee nyt hyvää!!

Wow Ursu :heart: Kovan työn oot tehny =) Mä aloitan kuntosalin 1.9 ja sen jälkeen ei oo enää paluuta näihin mittoihin..Ruoka muutosta oon jo tehny ja nyt vajaas 2 viikos lähten 4 kg..tästä se lähtee!!

Nyt ei kerkee muuta kirjoitella, kotihommat kutsuu :wave:

Päivän jatkoja kaikille!!
 
Moi, sori ku oon ollu niin huono kirjotteleen, mutta oon ollu ihan kauhees flunssas nyt 1viikon, ehkä vähän parempi olo...mutta nuha, yskä ja viel tuli eilen päänsärky: /

Enkä oo edes lähetelly niitä särkkis kuvii...

Paino nousi flunssan takii ½kiloo, mutta jo nyt, siis tänään oli -200g...joten kai mä tästä pikkuhiljaa tervehdyn...Mies laittoi mut mökille vklopuks, että sain nukkua ja sillee, olipa outoo olla siel ilman muksui, mutta samalla oli ihanaa, luin jopa kirjaa(en toin sitä mikä oli kesken, vaan aloitin uutta kirjaa)
Noh, oli ihanaa...kummiski, mutta oli kyllä ihana tulla kotiinki..=)
 
Ihan sikakylmä *hrrrrr* No, johan tuota hellettä olikin. Nyt täytyy vaan pukea sit enempi päälle.
Vielä tämä viikko niin mulla alkaa "kesä"loma. Sitä odotellessa... Ja yksiäkään pieniä sormikkaita en löytänyt vaikka tuolla isommalla tytöllä on ollu ainakin kahdetkymmenet!:headwall:
Pitänee siis ostaa uusia.

Käytkö sä käpynen joka päivä puntarissa? Mä olen tietoisesti koittanut välttää sitä. Kerran viikkoon saa luvan riittää, siitä saa sopivan kuvan edistymisestä. Nyt aamupuurolle!:wave:
 
Hrr, koleeta huometa! Eipä oo tullu hetkeen kirjoteltuakaan....Tänne ei ihmeitä, normi arkea mennään. Edelleen teen vaan yötöitä ja tänään alkokin ruhtinaallinen viiden päivän vapaa :) Eipähän tarvi pojan mennä hoitoon vaan saa olla kotona mun kanssa. Huomenna ajattelin mennä perhekahvilaan ja sitte perjantaina olis perhekerhokin, touhua piisaa :)
Täällä on alettu puhuun aika kivasti ja nyt alkaa puheesta saada hyvin selvääkin :) Helpottaa eloa kun toinen osaa sanoo mitä haluaa. Pottailut ei onnistu edelleenkään, mutta kyl sitä kerkee. Osaa sentään jo sanoo millo on kakat housussa eikä juokse vaan karkuun :D
On ollu kyllä iha outoo ku on pitäny kaivella noi syysvaatteet esiin. Liian nopsaa vaihtu kelit viileeks :D onneks on kaikki muut hankittu paitsi kumpparit. Rukkasia ja lapasia pitäs kyl parit käydä katteleen että on varahanskoja hoitoon.
Mutta nyt aamupalan laittoon! mukavaa viikkoa jokaiselle :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;21922207:
Käytkö sä käpynen joka päivä puntarissa? Mä olen tietoisesti koittanut välttää sitä. Kerran viikkoon saa luvan riittää, siitä saa sopivan kuvan edistymisestä. Nyt aamupuurolle!:wave:
En käy, kerran viikossa, mutta nyt flunssan aikana halusin seurata kuinka paljon nousee etc...ja vaikka tää flunssa vieny mun rehujen syönti halun: / niin onneks nyt tuo paino laskee...:headwall: kaikkee hyvää nytki tekee mieli, join jopa kaks lasii maitoo aamulla:O, enpä oo sitä juonu pian vuoteen...ja nyt tekee mieli pullaa ja suklaata...mutta en prkl sorru saatana...:kieh:
 
Hei pitkästä aikaan!
Piti tulla urkkiin pidemmän tauon jälkeen mitä tälle porukalle kuuluu :) Aikas monelle on uusi tulokas tulossa! :) Ihanaa! Ja täytyypä juoruta, että niin meillekki :heart: Raskaus on toki hyvin alussa, mutta kuitenkin..
Kiva lukea että paino-ongelmien kans kamppailijatki saaneet tuloksia!
Hyvät syksyn jatkot kaikille! :wave:

Toukkala & Eerica
 
Heipat kaikille :wave:

Täällä on Justiinalla vasemmassa nimettömässä joku kova patti. Sitä itseään se ei häiritse,
eikä siihen koske.Kuvattu on ja löydetty luumuutoksia... Menee jatkotutkimuksiin TAYS ja katsotaan
sitten mitä se on... : /
Kovasti höpisee ja laulaa, mielellään leikkii Duploilla.
2v tarkastuksessa mitat oli seuraavanlaiset: 10940g 84,8cm
Potalla ja pytyllä osaa käydä mutta toki vahinkojakin tulee.
Päiväkodissa ovat molemmat n.15pv/kk koska olen mennyt töihin takaisin jo maaliskuussa.
Kohta lapset pääsevät yläkertaan omaan huoneeseen, pian on remontti valmis :cool:
Tämmöistä tänne sirkukseen
[/URL][/IMG]
Kesäloma reissulta, Oulusta
 
moi taas pitkästä aikaa, ja kiwa kuulla myös mamitzusta ja toukkalasta...Onnea odotukseen toukkala!!!

Täällä mulla oli eilen vika äippälomapäivä, huoh, ja tänään onki sit eka KESÄLOMA päivä!!...tiedossa ennen töihin paluuta yhdessä oloa perheen kanss, ja yks pikku reissu miehen kanss ihan kahden kesken, ja tietty ny yhdet tyttöjen bileilta on pidettävä, kun en oo koko kesänä niiden kanss oikein kunnolla kerinny hengaileen..

Työkengät ja työlakku melki pakattu, nyt viel pitäis se työvaatekaappi käydä töissä etsiis, ei oo itsetsäänselvyys että joka kaappin on avain...enköhän mä tässä kerkee..

Ja Lucakselle saatiin hoitopaikkaki, pph vähän kauempaa, mutta on kyllä sopivasti matkanvarrella töihin meno/paluumatkalla...

Joo-o, on tää kyllä rehellisesti todella haikeeta ku nyt on yks osa elämää takanapäin...
 
Mä nyt käyn naputtamassa muutaman rivin, vaikkei ole edes asiaa (muilla ei ilm. sitäkään vähää :( )
Kesälomailu on sujunut leppoisissa merkeissä, oikein kateeksi käy niitä, jotka pystyy olla lapsen/lasten kanssa kotona (joo ja ihan turha tulla sanomaan, että kuka vaan pystyy, jos oikeasti tahtoo). Muutama päivä vielä lepposta lokoilua, Maanantaina takas töihin.

Tänään mennään Millan kanssa hammashoitolaan. On jo kotona juteltu, miten siellä sitten avataan suu, kun täti pyytää jne. Saa nähdä, onnistuuko. Ja semmonen uus (erittäin merkittävä!) edistys meillä, että hiukset saa häneltä nykysin aina harjata ja letittää aamuisin. Niinpä meillä on siis pikkuinen lettipää täällä :heart:
 
Aamuja =)

Käin vkonloppuna yksikseni Imatralla ja kyllä tul tarpeeseen! ...sillä aikaa Viljami oppinu"puhumaan" kauhian paljon paremmin tai siltä se tuntuu:D,mut myös saanu todella pahan yskän :(
Tästäköhän se sairastelu kierre sitte alkaa :kieh: ...esikoinen käi eile päivystyksessä,välikorvan ja korvakäytävän tulehdus : / Sai lääkärin todistuksella vkon sairaslomaa koulusta,kerkii parantuu rauhassa :)

Miehein piti tänää lähtee Tornioon töihin,mut pitääki vkon loman... palkallisen sellasen :O :cool:
 
...moimoi...kerron ny vähän huonoja ja hyvii uutisii...

Minut irtisanottiin töistä, syy: yt:neuvottelut....nyt olis sit 6kk irtisaikaa...kertoisin enemmänki mutta vältän asiasta nettiin kirjotteluu aiheest.

Ja jos ny pitää nollata tuo huono, niin hyvä uutinen on se, että, MÄ ja MIEHENI lähdetään tänään 4päivän lomalle...>raisio, ikea, biltema>vikingline>tukholma>hotelli, MUN kokovartalohieronta> kaikkee kiwaa> vikingline> kotiin...:p

Ja sit viel 2.10 pidän kunnon tyttöjen illan, pakko päästä tuulettuun mun rakkaiden kamujen kanssa...

Joten nyt, hyvää vkloppua kaikille...=)
 
Hei vaan pitkästä aikaa!

Ajattelin kirjoitella pitkästä aikaa ...:ashamed: Oon kyllä käyny kurkkimassa muiden kuulumisia, mutta en oo vaan saanu aikaiseksi kirjoitella - mukamas niin kiire.

Meillä on ihan hillitön uhma menossa, en muistanutkaan miten hankalaa voi olla neuvotella parivuotiaan kanssa - niin se aika kultaa muistot. Eka oli hirvee jännistys esikoisella eskarin aloituksesta ja uudesta päiväkodista ja tietysti tuo jännitys purkaantui uhmana...ja siitä kun selvittiin niin nyt meillä asuu todella oma- ja itsepäinen "minä olen maailman napa"-2v. Mutta sitähän tää on uhmaa uhman perään...kai tää joskus helpottaa.

Tehtiin pieniä järjestelyjä meidän kämpässä niin pojat sai omat huoneet ja illat on rauhoitttuneet tosi paljon, kun molemmat voi mennä nukkumaan samaan aikaan ja omiin koppeihinsa. Aikaisemmin joutui pikku-ukon laittaa aina ensin ja sitten vasta vanhemman vuoro, kun muuten olisivat huudelleet toisilleen pitkin yötä. Molemmat jopa siivoavat huoneensa :) , ainakin vielä.

Pikku-ukko jäi yksin "vanhaan" päiväkotiin, kun esikko tosiaan siirtyi eskariin toiseen paikkaan ja se meni yllättävän kivuttomasti. Tähän saakka ovat olleet sellaisessa sisarusryhmässä, joten ajattelin että eroahdistushan siitä seuraa, mutta oikeastaan on tehnyt vaan hyvää ja eivätkä ole koko ajan toistensa kurkuissa kiinni.

Itse sain kevättalvella uuden työpaikan ja olen todella onnellinen siitä, että vihdoinkin saan tehdä työtä, jote todella haluan tehdä. Lisäksi olen hurahtanut juoksuun niin täysillä,että ensi keväänä olis tarkoitus juosta naisten kymppi ja sitä seuraavana vuonna viimeistään puolimaraton. Ai niin ja tietysti zumba on ihan ykkönen, käyn 2-3 krt viikossa zumbaamassa, riippuen aina vähän miten pääsee.

Onnea kaikille raskautuneille ja nyytin saaneille! Meidän perheessä tuo lapsiluku on näillä näkymin täynnä, eiköhän kahdessa villissä pojassa riitää työsarkaa, että saa niistä yhteiskuntakelpoisia ;)

ja onnea vielä kaikille painonpudottajille! Itse onnistuin pudottamaan -30kg, aloitin uutena vuotena 2009 ja 11/2009 olin haluamassani painossa. Itse asiassa olin ennen lapsiakin jo tukevammassa kunnossa, joten vihdoinkin painoa on saman verran kuin parikymppisenä (no okei, muutama kilo enemmän). Paino on pysynyt noissa lukemissa kohta vuoden, joten toistaiseksi painonhallinta on onnistunut. Itse asiassa mua tsemppaa yks kuva joka on otettu musta pikku kakkosen syntymän jälkeen ja näytän siinä ihan sotanorsulta...se on ollu aika hyvä motivaation lisä.

Mutta nyt sorvin ääreen ja mukavaa viikonloppua kaikille!

-Maamuska ja pikku-kakkonen-
 
Huomenet!
Kävin aikani kuluksi lukemassa taas sitä meidän viimestä odotusajan ketjua ja *huokaus* ei voi kun laulun sanoin todeta "oi niitä aikoja"... Mulla on ihan vähän ikävä sitä innokkuutta, miten tänne kirjoteltiin (välillä monta sivua päivässä). Mutta ilmeisesti kaikilla muilla on se elämä, tai jtn... Tai sit te ootte kaikki virtuaalibestiksiä siel naamakirjassa? Ootteko?? Mä oon koittanut vältellä koko paikkaa, sen täytyy olla pahoilaisen keksintöä, kun työpaikallakin kiellettiin koko feisbuukki. (Sillähän ei ole tietenkään mitään tekemistä asian kanssa, että osalla kollegoista oli pakkomielle päästä ko sivustolle jopa 20-30 kertaa työpäivän mittaan, en tajuu, mitä siel on niin ihmeellistä :snotty:) Samassa tiedotteessa kerrottiin, että pitää olla erittäin tarkka, mitä työasioita kertoo eri medioissa. Ihanko totta?!

Mä olen hakenut taas töitä. Ens viikon lopulla varmaan selviää, miten käy. Pitäkäähän peukkuja!:wave:
 
Terveisiä maalta: Toivottavasti saat uuden työpaikan :)
Voi kun itekkin...alkanu tökkiin tuo paikka jo enemmän tai vähemmän, mutta toisaalta pitää olla tyytyväinen, että töitä on...

Täällä pikku-ukko alkanu puhuun päivä päivältä enemmän ja selvemmin. Ja huumorintaju on iha mahdoton tuolla :D Tietää millä saa muut nauramaan ja itekkin nauraa suurimman osan päivästä :D
Tuntuu, että on kasvanu muutenkin yhtäkkiä...syysvaatteet yhtäkkiä alkanu meneen pieneks ja talvelle ei oo mitään sopivaa. Onneks haalari on jo talveks katottona ja palkkapäivänä tarvii heti mennä se ostaan, jos vielä oikeeta kokoa on jälellä. Toivottavasti...
Muuten täällä iha normi menoa, töitä, päiväkotia, koulua ja kotia. Syyslomakin olis ens kuussa, mutta ite melki koko viikon töissä, kuinka ollakaan.
 
No, uudesta työpaikasta ei voine puhua, kun kyse on ihan tämän talon sisäisestä hausta. Työyksikkö kyllä vaihtuu, jos sen paikan saan. Jotenkin en jaksa uskoa siihen, mä kun en ole pomon suosikki (oikeasti....), mutta tulipahan taas tehtyä hakemus ja muisteltua, että missäs mä nyt olinkaan tosi hyvä :p
 
Terveisiä maalta: Joo mä tiän tuon tunteen... Mä oon pari kertaa hakenu sisäsellä haulla tuohon taloon töihin missä nyt oon, haastatteluun oon joo päässy, mutta paikkaa en oo saanu. Missä lie sitte vika, ei hajuakaan.... Ehkä se etteivät halua menettää melki ainoata pitkäaikasta sijaista... Mut tosiaan hyvähän se on välillä noita hakemuksia rustailla ettei iha unohdu :D
 

Yhteistyössä