Kulujen karsimisesta, nettimaksu, toisesta ketjusta tuli mieleen, ärsytys

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No esimerkiksi tuosta ruoasta. En mä lapselle 2 ateriaa kotona tarjoais jos oisivat päivän hoidossa. Ja pitää niitä omia menoja ja laskuja katsella. Onko autolainaa, lehtitilauksia, netti, osamaksuja, sähkön ja veden kulutus, herkut ja ruoka, besankulut jne
Itsehän te ne tiedätte.
Mua sitten raivostuttaa, että aina, kun on puhetta kulujen karsimisesta, joku älypää ihmettelee, miten on varaa nettiin, muttei esim. kalliisiin kenkiin, niinkuin tässä tapauksessa.
Onko teillä arvostelijoilla hajuakaan, mitä nettimaksu on ja vastaavasti, mitä maksaa laskujen maksaminen pankissa?
Meillä menisi kymmeniä euroja kuukaudessa laskujen maksamiseen, ellei niitä voisi maksaa netissä kotoa.
Nettimaksu on 28,90 Ja laskunmaksujen lisäksi sillä voi hoitaa hurjan monia muitakin asioita, jolloin säästää esim. lehtimaksuissa, kun näkee uutiset ja juorut netissä. Sähköpostilla säästää postikuluja ja polttoainekuluja.
Jos rahaa haluaa säästää, niin väärä paikka säästää on nettimaksussa.
PISTE, olen puhunut. Nih. :kieh: :kieh: :kieh:
 
s
Maksuautomaatti on ihan ilmainen
Mutta sinnehän tietenkin on sopivasti satojen kilometrien matka.
Netti vie useita satoja euroja vuodessa ja jos lapsille ei ole varaa ostaa vaatteita niin sieltä varmaan rahat olisi hyvä nyppästä. Kolmella huntilla saa jo jos mitäkin haalaria ja kenkää.

Kysehän on siitä että nertistä ei haluta luopua.
 
A shadieeyah
Samaa mieltä.
Ja voi jättää ison pinon hakemuksia jos johonkin paikkaan. Joihin joutuisi muuten kirjoittamaan kirjeen,ostamaan kuoret ja merkit. Tai saati sitten säästää puhelin kuluissa jos joutuu esim johonkin sähkö virmaan tms ottaa yhteyttä.
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Maksuautomaatti on ihan ilmainen
Mutta sinnehän tietenkin on sopivasti satojen kilometrien matka.
Netti vie useita satoja euroja vuodessa ja jos lapsille ei ole varaa ostaa vaatteita niin sieltä varmaan rahat olisi hyvä nyppästä. Kolmella huntilla saa jo jos mitäkin haalaria ja kenkää.

Kysehän on siitä että nertistä ei haluta luopua.
maksuautomaatti ei ole ilmainen.
Ainut missä ei laskuteta laskun maksamisesta on netti.
Jos maksuautomaatilla maksat laskuja niin siitä menee n.50cent/pr lasku

Ja kalliit kengät EIVÄT ole automaattisesti hyvät(kuinkakohan monet on parjattua made in china).
 
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Maksuautomaatti on ihan ilmainen
Mutta sinnehän tietenkin on sopivasti satojen kilometrien matka.
Netti vie useita satoja euroja vuodessa ja jos lapsille ei ole varaa ostaa vaatteita niin sieltä varmaan rahat olisi hyvä nyppästä. Kolmella huntilla saa jo jos mitäkin haalaria ja kenkää.

Kysehän on siitä että nertistä ei haluta luopua.
Niin, ja ajatella että se maksu automaatti löytyy kaikilta ihan kävelymatkan päästä!!!! Meillä ainakin sinne pitäisi mennä autolla. kumpaankohan menee enempi rahaa, nettiin kuussa vai bensaan kun ajeltas maksuautomaatille...
 
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Maksuautomaatti on ihan ilmainen
Mutta sinnehän tietenkin on sopivasti satojen kilometrien matka.
Netti vie useita satoja euroja vuodessa ja jos lapsille ei ole varaa ostaa vaatteita niin sieltä varmaan rahat olisi hyvä nyppästä. Kolmella huntilla saa jo jos mitäkin haalaria ja kenkää.

Kysehän on siitä että nertistä ei haluta luopua.
Heh, osuit aika oikeaan. Meillä on lähin pankki parin kymmenen kilometrin päässä, lähin maksuautomaatti kuuden kymmenen kilometrin päässä. Aina tulee kuluja, kun lähtee maksuja maksamaan. Lisäksi, lähimmät isot liikkeet, josta näitä kunnollisia kenkiä ja vaatteita saa, ovat myös vähintään 60km:n päässä. Ja aina pitäisi ottaa lapset mukaan, tukiverkkoja ei ole, pitäisi lisäksi maksaa lasten hoitajasta, jos haluaisi mennä ilman lapsia laskuja maksamaan.
Kun on netti, säästää matkakuluja, säästää lastenhoitokuluissa ja voi jopa tilata niitä vaatteita netin kautta! Jos mä irtisanoisin netin, tulisi meille auton mittariin hurjasti enemmän kilometrejä ja lapset saa istua koulutaksissakin päivittäin niin paljon, että ei ole kivaa heitä vielä kuskata joka paikkaan mukana.
Katsos kun kaikki eivät asu liikekeskuksien naapurissa, että kävellen pääsisivät.

 
ov
Alkuperäinen kirjoittaja Täyttä rautaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No esimerkiksi tuosta ruoasta. En mä lapselle 2 ateriaa kotona tarjoais jos oisivat päivän hoidossa. Ja pitää niitä omia menoja ja laskuja katsella. Onko autolainaa, lehtitilauksia, netti, osamaksuja, sähkön ja veden kulutus, herkut ja ruoka, besankulut jne
Itsehän te ne tiedätte.
Mua sitten raivostuttaa, että aina, kun on puhetta kulujen karsimisesta, joku älypää ihmettelee, miten on varaa nettiin, muttei esim. kalliisiin kenkiin, niinkuin tässä tapauksessa.
Onko teillä arvostelijoilla hajuakaan, mitä nettimaksu on ja vastaavasti, mitä maksaa laskujen maksaminen pankissa?
Meillä menisi kymmeniä euroja kuukaudessa laskujen maksamiseen, ellei niitä voisi maksaa netissä kotoa.
Nettimaksu on 28,90 Ja laskunmaksujen lisäksi sillä voi hoitaa hurjan monia muitakin asioita, jolloin säästää esim. lehtimaksuissa, kun näkee uutiset ja juorut netissä. Sähköpostilla säästää postikuluja ja polttoainekuluja.
Jos rahaa haluaa säästää, niin väärä paikka säästää on nettimaksussa.
PISTE, olen puhunut. Nih. :kieh: :kieh: :kieh:
Maksuautomaatit on olemassa, esim. kirjastoissa saa lukea lehdet ilmaiseksi ja postiinkin voi ihan kävellä tai jopa kavereille voi poiketa ettei tarvii soitella tai lähettää sähköpostia. Meillä ei ole kotona nettiä ollenkaan ja hyvin pärjää niinkin. Mä käytän näin töissä tauoilla nettiä ja enimmäkseen vielä tällaiseen hömppään kuin nytkin.

Teidänkin nettimaksut on vuodessa 360 euroa eli yli 2000 mummonmarkkaa. Mutta voihan sitä laiskuutta perustella sillä että on pakko olla netti. Tai tietenkin sä asut jossain korvessa, jossa joka paikkaan on 30 km matkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja titidaa:
Kyllä nettiä voi käyttää ilmaiseksi monissa paikoissa.
Niin? Meillä on kirjasto, jossa yleensä on ilmainen tietokone. No, meidän kirjastossa ei ole. Pankissa on tietokone, mutta sinne on pitkä matka ja laskuja on paskamainen maksaa, jos kokoajan pitää vahtia samalla lapsia. Kotona ne ovat samojen tuttujen turvallisten seinien sisäpuolella, jolloin voin huoletta maksaa laskuja netissä.
Voit viestimäärästänikin arvailla, etten ole kaksplus-riippuvainen ja tämä on ainut keskustelupalsta, jolla käyn... Ei tulisi vieroitusoireita netistä luopumisesta, mutta täällä perämetsillä asuessa olisi ihan järjetöntä olla ilman nettiä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja Täyttä rautaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No esimerkiksi tuosta ruoasta. En mä lapselle 2 ateriaa kotona tarjoais jos oisivat päivän hoidossa. Ja pitää niitä omia menoja ja laskuja katsella. Onko autolainaa, lehtitilauksia, netti, osamaksuja, sähkön ja veden kulutus, herkut ja ruoka, besankulut jne
Itsehän te ne tiedätte.
Mua sitten raivostuttaa, että aina, kun on puhetta kulujen karsimisesta, joku älypää ihmettelee, miten on varaa nettiin, muttei esim. kalliisiin kenkiin, niinkuin tässä tapauksessa.
Onko teillä arvostelijoilla hajuakaan, mitä nettimaksu on ja vastaavasti, mitä maksaa laskujen maksaminen pankissa?
Meillä menisi kymmeniä euroja kuukaudessa laskujen maksamiseen, ellei niitä voisi maksaa netissä kotoa.
Nettimaksu on 28,90 Ja laskunmaksujen lisäksi sillä voi hoitaa hurjan monia muitakin asioita, jolloin säästää esim. lehtimaksuissa, kun näkee uutiset ja juorut netissä. Sähköpostilla säästää postikuluja ja polttoainekuluja.
Jos rahaa haluaa säästää, niin väärä paikka säästää on nettimaksussa.
PISTE, olen puhunut. Nih. :kieh: :kieh: :kieh:
Maksuautomaatit on olemassa, esim. kirjastoissa saa lukea lehdet ilmaiseksi ja postiinkin voi ihan kävellä tai jopa kavereille voi poiketa ettei tarvii soitella tai lähettää sähköpostia. Meillä ei ole kotona nettiä ollenkaan ja hyvin pärjää niinkin. Mä käytän näin töissä tauoilla nettiä ja enimmäkseen vielä tällaiseen hömppään kuin nytkin.

Teidänkin nettimaksut on vuodessa 360 euroa eli yli 2000 mummonmarkkaa. Mutta voihan sitä laiskuutta perustella sillä että on pakko olla netti. Tai tietenkin sä asut jossain korvessa, jossa joka paikkaan on 30 km matkaa.
No ei ihan 30 kilometriä, mutta kirkonkylälle on 20km. Tämä on alle 3000 asukkaan kunta, ainut yleisötietokone on tietääkseni pankissa, mutta pankki on kiinni silloin, kun pääsen töistä. Samoin kirjastoon on sama matka. Halvemmaksi tulee lukea uutiset netistä ja kuunnella radiosta.

Postiin on sama 20km, tai vähän yli, olis kiva tietää, moniko kävelee sellaisen matkan lasten kanssa?
Kaverit asuu myös vähintään sen 20km:n päässä, ja sähköpostiystävät satojen kilometrien päässä.

Maksuautomaatti löytyy ilmeisesti lähikaupungista, jonne on 60km.

Mulle ei tulisi mieleenkään käyttää työnantajan aikaa tälläiseen hömppään. Eikä siihen olisi mahdollisuuttakaan. (ja kyllä, nyt mulla on vapaa päivä )

 
Alkuperäinen kirjoittaja titidaa:
Kyllä nettiä voi käyttää ilmaiseksi monissa paikoissa.
Toi on taas NIIIN kaupunkilaisasenne :LOL: Ei se kovin ilmasta oo jos eka matkustat sinne parikymmentä kilsaa.. :whistle:

Ja juu, laskunmaksu on edullisin tehdä netissä, eikä mulla ole muuten maksuautomaattia kuin 60 km päässä. Netistä voi lukea paikallisuutiset, seurata tarjouksia ja tehdä ostoksia. Netistä voi myös kattoo telkkuohjelmat ja säästää tv-luvan hinnan. Siellä voi opiskella ilman polttoainekuluja. En luopuis.
 
Onpa hassua.
Kumma juttu että suurin osa palstalaisista asuu juuri 60 km päässä maksuautomaatista. Mä asun 12 000 asukkaan kunnassa ja täällä on kirjastossa (auki klo 8-20) kolme vapaassa käytössä olevaa nettikonetta, kunnantalolla on kaksi yleisökonetta, samoin uimahallilla on yksi ja kansalaisopistolla on iltaisin ihmisten käytössä koko toinen yläasteen atk-luokka. Maksuautomaatteja tässäkään kunnassa ei ole kuin kunkin pankin eteisessä omansa eli 2 kpl. Mä olen luullut, että yli 50% suomalaisista asuu isojen kaupunkien lähellä, mutta totuus lienee että 90% ihmisistä asuu hyvin kaukana kaikesta sivistyksesä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onpa hassua.:
Kumma juttu että suurin osa palstalaisista asuu juuri 60 km päässä maksuautomaatista. Mä asun 12 000 asukkaan kunnassa ja täällä on kirjastossa (auki klo 8-20) kolme vapaassa käytössä olevaa nettikonetta, kunnantalolla on kaksi yleisökonetta, samoin uimahallilla on yksi ja kansalaisopistolla on iltaisin ihmisten käytössä koko toinen yläasteen atk-luokka. Maksuautomaatteja tässäkään kunnassa ei ole kuin kunkin pankin eteisessä omansa eli 2 kpl. Mä olen luullut, että yli 50% suomalaisista asuu isojen kaupunkien lähellä, mutta totuus lienee että 90% ihmisistä asuu hyvin kaukana kaikesta sivistyksesä?
Luuletko sä, että 90% suomalaisista käy kaksplussalla? Suppea on sunkin käsitykses, jos kaksplussalaisten perusteella teet päättelyjä koko suomesta.
 
Meillä ei ollut nettiä silloin kun olin kotiäitinä, ei vaan tarvittu.

Ja ihan hyvä koska tuli ulkoiltua ja tehtyä kaikenlaista netissä olemisen sijaan. Toki tämä olisi ollut loistava kanava kavereiden etsimiselle. Aina ihmettelin mihin kaikki mammat puistosta katosivat loppupäiväksi ja joku kerran sanoi että netissä ovat aika paljon juttelemassa. Ilmeisesti sitten täällä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Eiköhän olisi aika tehdä suoraveloitussopimuksia, kun tuo elämä pyörii noin kovasti laskunmaksun ympärillä....
Mun elämä ei pyöri laskunmaksun ympärillä, (eikä edes kaksplus ole mun elämän keskipiste, niin kuin monilla muilla tuntuu olevan) se nyt vain nousi puheenaiheeksi toisen ketjun innoittamana. Ja läheskään joka paikkaan ei voi tehdä suoraveloitussopimuksia.

 
Lähin kirjasto, on kävelymatkan päässä, auki vain kerran viikossa eikä yleisökonetta ollenka
Seuraavaan kirjastoon onki sitten yli 10 kilometriä per suunta.
Pankkiautomaatti löytyy yli 10 km päästä maksuautomaatille on reilusti yli 10km.
Kaverille menen kävellen. Muihin ystäviin pidän yhteyttä mesellä ja netillä. Lähetän sähköpostia päivittäin, käytän huutonettiä myyjänä sekä ostajana. Lähimmälle kirppikselle meinaan tulee n. 40 kilsaa per suunta.

Meil on vain yksi auto. Bussit menee kerran aamulla, kerran päivällä ja kerran illalla. Niin että taksillako mä käyn maksamassa laskut, käyn kattomassa huutonet kohteitani yms???? voishan siinä tietty samalla käydä kaupassa ni ukon ei tarttis vaikka se kaupan ohi töistä tullessaan ajaiski :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Meil on vain yksi auto. Bussit menee kerran aamulla, kerran päivällä ja kerran illalla. Niin että taksillako mä käyn maksamassa laskut, käyn kattomassa huutonet kohteitani yms???? voishan siinä tietty samalla käydä kaupassa ni ukon ei tarttis vaikka se kaupan ohi töistä tullessaan ajaiski :headwall:
Meilläkin yksi auto ja busseja ei kulje ollenkaan.
Koulutaksi kiertää aamulla ja iltapäivällä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Täyttä rautaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Eiköhän olisi aika tehdä suoraveloitussopimuksia, kun tuo elämä pyörii noin kovasti laskunmaksun ympärillä....
Mun elämä ei pyöri laskunmaksun ympärillä, (eikä edes kaksplus ole mun elämän keskipiste, niin kuin monilla muilla tuntuu olevan) se nyt vain nousi puheenaiheeksi toisen ketjun innoittamana. Ja läheskään joka paikkaan ei voi tehdä suoraveloitussopimuksia.
Mitähän kuluja sitten porukalla on (kun siis on kysymys pienituloisista kuluistaan karsivista ihmisistä). Meillä ainakin vakuutus, sähkö, lehdet, vesi, päivähoito, ammattiliitto, luottokorttilasku sekä lainanlyhennykset ovat suoraveloituksella.
Mä saan kaiken muun paitsi jotkut jäsenmaksut suoraveloitukseen...
 
Vieras
No, minä olen tuo älypää joka mainitsi tuon netin kun puhuin kulujen karsimisesta. Esimerkiksi me juuri kilpailutimme netin ja saatiin 15 euroa halvemmalla toisesta yhtiöstä. Katsos kun eri yhtiöitä voi kilpailuttaa ja näin karsia niitä kuluja. Ja nyt jos vaikka säästää 15 euroa / kk niin tekee 180 euroa / vuosi ja sillä rahalla ostaa monet alekengät :whistle:
Mutta eihän nämä palstamammat voi karsia mistään kun asiat on niiiiin huonosti :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No, minä olen tuo älypää joka mainitsi tuon netin kun puhuin kulujen karsimisesta. Esimerkiksi me juuri kilpailutimme netin ja saatiin 15 euroa halvemmalla toisesta yhtiöstä. Katsos kun eri yhtiöitä voi kilpailuttaa ja näin karsia niitä kuluja. Ja nyt jos vaikka säästää 15 euroa / kk niin tekee 180 euroa / vuosi ja sillä rahalla ostaa monet alekengät :whistle:
Mutta eihän nämä palstamammat voi karsia mistään kun asiat on niiiiin huonosti :(
Meillä on soneran netti, muita ei tällä alueella toimi. Tai siis saisimme muiltakin, mutta tuossa soneran verkossa ne muutkin olisivat, niinkuin vuokraisivat verkkoa soneralta ja myisivät meille...

Mä kyllä saan lapsilleni ruuan ja vaatteet ostettua, vaikka maksaisin netistä 30 euroakin kuussa.
Ja osaan säästää muissa kuluissa. Mutta nyt vaan pisti ärsyttämään tuo, että syyllistetään netin käytöstä, jos rahat on tiukilla.

 

Yhteistyössä