Kummallisia ääniä makuuhuoneesta *tiskistelijä havaittu, äksöniä iltaan!*

Alkuperäinen kirjoittaja jupiter:
minä myös asun itäisessä helsingissä.maantasalla ja olen huomannut tänä talvena muutaman kerran jäljet ikkunan alla.asutaankohan samalla alueella?
En viitsi omaa asuinaluettani paljastaa, mutta jos haluat omasi paljastaa, niin kerron asutaanko samalla alueella. Toisaalta, eri asuinalueetkaan ei poissulje samaa henkilöä, kun kuitenkin bussilla pääsee minne vaan ja maan tasalla asuu yleensä vaan vanhuksia.
 
Poliisit sanoivat, että miestä voidaan syyttää vain kotirauhan häirinnästä, koska ei oikeastaan tehnyt muuta kuin peloitteli. Jos olisi päässyt sisään, niin voitaisiin syyttää ahdistelusta. Joten eipä sen niin väliä saadaanko kiinni vai ei, kun ei se siitä pientä sakkoa kummempaa kuitenkaan saa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jupiter:
no,täällä päin pyörii oma hiippari ja teillä oma ;) ainahan noita hulluja riittää.yleensä tirkistelijät ovat vaarattomia,mutta ei aina.toivotaan että ei tule takaisin.
No joo, päätin jäädä kotiin, kun en uskalla lähteä tuonne ulos. Toivottavasti ei tule enää takaisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä voit soittaa poliisille. Varsinkin, jos epäilet, että mies istuu siellä penkillä. Voivat tulla tarkistamaan tilanteen, tai jos muutkin ovat tehneet ilmoituksia samasta tyypistä.
Mä soitin just 112 ja sanoivat että ei tollasten tirkistelijöiden perään kerkeä. :eek: Soitin sit suoraan miehelle, joka on kylläkin toisen piirin poliisi, mut poliisi kuitenkin. Lupasi soittaa pojille meen asuinalueen piiriin, että käyvät puistossa ajelulla. Häipyis nyt, ei mun hermot kestä tällästä. Taitaa jäädä kuudennet aistit katsomatta..
Olin itse yläasteella, kun siskoni huomas vaatekaapin ovipeilin kautta, sängyllään makoillessaan, et joku kurkkii ikkunasta sisälle. Isäpuoli läks ulos katsomaan, et onko siellä joku ja tää miekkonen pääs karkuun. Soitettiin poliisille, ni tulivat koirien kanssa etsimään, mut koirat hukkas jäljet vajaan kilsan päähän...Meillä oli viel ok-talo, jossa isot ikkunat, ni porukat hommas sälekaihtimet kaikkialle, ku illan pimeillä sisälle näki ulkoa suoraan...Jäänyt pieni kammo...varsinkin jos pitää olla yksin kotona ilta-aikaan. usein haenkin sit vähintää yhden koiran sisälle turvaks. vaikka maalla asutaankin, mut ei sitä tiiä, et josko joskus joku eksyis tännekkin kyttäilemään ikkunoista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä voit soittaa poliisille. Varsinkin, jos epäilet, että mies istuu siellä penkillä. Voivat tulla tarkistamaan tilanteen, tai jos muutkin ovat tehneet ilmoituksia samasta tyypistä.
Mä soitin just 112 ja sanoivat että ei tollasten tirkistelijöiden perään kerkeä. :eek: Soitin sit suoraan miehelle, joka on kylläkin toisen piirin poliisi, mut poliisi kuitenkin. Lupasi soittaa pojille meen asuinalueen piiriin, että käyvät puistossa ajelulla. Häipyis nyt, ei mun hermot kestä tällästä. Taitaa jäädä kuudennet aistit katsomatta..
Olin itse yläasteella, kun siskoni huomas vaatekaapin ovipeilin kautta, sängyllään makoillessaan, et joku kurkkii ikkunasta sisälle. Isäpuoli läks ulos katsomaan, et onko siellä joku ja tää miekkonen pääs karkuun. Soitettiin poliisille, ni tulivat koirien kanssa etsimään, mut koirat hukkas jäljet vajaan kilsan päähän...Meillä oli viel ok-talo, jossa isot ikkunat, ni porukat hommas sälekaihtimet kaikkialle, ku illan pimeillä sisälle näki ulkoa suoraan...Jäänyt pieni kammo...varsinkin jos pitää olla yksin kotona ilta-aikaan. usein haenkin sit vähintää yhden koiran sisälle turvaks. vaikka maalla asutaankin, mut ei sitä tiiä, et josko joskus joku eksyis tännekkin kyttäilemään ikkunoista.
Oikeen koirien kanssa etsimään? Minulle kun tosiaan hätäkeskuksesta sanottiin, että ei kerkiä sellasia kyttäämään. Onneksi mies sai ne poliisit tänne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä voit soittaa poliisille. Varsinkin, jos epäilet, että mies istuu siellä penkillä. Voivat tulla tarkistamaan tilanteen, tai jos muutkin ovat tehneet ilmoituksia samasta tyypistä.
Mä soitin just 112 ja sanoivat että ei tollasten tirkistelijöiden perään kerkeä. :eek: Soitin sit suoraan miehelle, joka on kylläkin toisen piirin poliisi, mut poliisi kuitenkin. Lupasi soittaa pojille meen asuinalueen piiriin, että käyvät puistossa ajelulla. Häipyis nyt, ei mun hermot kestä tällästä. Taitaa jäädä kuudennet aistit katsomatta..
Olin itse yläasteella, kun siskoni huomas vaatekaapin ovipeilin kautta, sängyllään makoillessaan, et joku kurkkii ikkunasta sisälle. Isäpuoli läks ulos katsomaan, et onko siellä joku ja tää miekkonen pääs karkuun. Soitettiin poliisille, ni tulivat koirien kanssa etsimään, mut koirat hukkas jäljet vajaan kilsan päähän...Meillä oli viel ok-talo, jossa isot ikkunat, ni porukat hommas sälekaihtimet kaikkialle, ku illan pimeillä sisälle näki ulkoa suoraan...Jäänyt pieni kammo...varsinkin jos pitää olla yksin kotona ilta-aikaan. usein haenkin sit vähintää yhden koiran sisälle turvaks. vaikka maalla asutaankin, mut ei sitä tiiä, et josko joskus joku eksyis tännekkin kyttäilemään ikkunoista.
Oikeen koirien kanssa etsimään? Minulle kun tosiaan hätäkeskuksesta sanottiin, että ei kerkiä sellasia kyttäämään. Onneksi mies sai ne poliisit tänne.
Juu kahden koiran kanssa tuli poliisit paikalle. Mut siitä on kyllä jo reilut 15 vuotta aikaa...
 
Olisi se varmaan entisellä asuinpaikkakunnallani ollut isompi juttu. Pelottavinta oli se koputtelu. Juuri katoin jonkun leffan, jossa liv tyler esitti pääosaa ja oli jonkun miehen kanssa mökillä jonne hyökkäsi kolme naamiotyyppiä, kolisteli kanssa ovia ja lopuksi murhasi ne. Hiukanko meinasi paniikki iskeä kun oven takana kävi. Onneksi nopeasti siirtyi takaisin ulos ikkunoiden taakse ja poliisit tulivat sitten melkein heti. Onneksi mies sai ne poliisit nopeaan paikalle. Jos olisin koputtelun alkaessa alkanut soittelemaan hätäkeskukseen niin olisin kuollut paniikkiin jo ennen kuin sieltä olisi vastattu.
 
Jatkoa iltaseen. Eli nukuin sitten lopulta ihan rauhallisin mielin ihan omassa pedissäni (verhot visusti kiinni). Aamulla mies tuli kotiin ja kertoi että siellä se setä oli ollut puistossa runkulla vielä aamu kahdeksaltakin, että kunnon yövuoron tehnyt hänkin. :eek: Mies sen sai kiinni ja jututti ja ilmeisesti jotenkin kehitysvammainen oli ollut. Mies soitti sen runkkarin äidille, joka tuli poikaansa (joka oli kyllä jo aikuinen mies) sitten hakemaan siitä, asui ihan lähellä. Ilmeisesti on nyt sitten vaaraton, joskin lapsen tasolla oleva tirkistelijä täällä. Itähelsinkiläiset, pitäkää verhot kiinni!

Vasta aamulla tajusin olla ylpeä tuosta koirastakin, tiesinhän minä, että se on seuralaisen lisäksi myös hälyttävä vahtikoira, mutta että 11-viikkoisena pentuna.. :heart:
 

Yhteistyössä