Kumman haluaisitte suunitellut sektion vai alatiesynnytyksen jos nyt olisitte raskaana?

  • Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti
Mulle hyvinkin ajankohtainen aihe....

Takana yksi kiireellinen sektio. Nyt toivon alatiesynnytystä. Itseasiassa tällä viikolla kävin synnytystapa-arviossa. Lääkäri oli kahdenvaiheilla pitkään.. sano sit, et katellaan 5.10. (LA) asti ja jos ei oo tullu niin sitten päätetään tuleeko se ylä-vai alakautta.

Arvatkaa vaan tahtoisko jo tän ulos...
 
"Minka"
Ehdottomasti alatiesynnytyksen ja sen mukavuussyistä!! Takana yksi kiireellinen sektio ja yksi alatiesynnytys. Molemmista toivuin lähes jo salissa, mutta ehdottomasti silti alatie :)
 
Haluisin kokea alatiesynnytyksen, mut en miä sais ees valita, tulis väkisinkii suuniteltu sektio.
Kun miä oon yhen äitipolin lääkärin sanojen mukaan "geneettisesti virheellinen ihminen joka ei pysty synnyttämään"
(tuosta kommentista tuli aikoinaan aika paha mieli, etekii kun niin tökerösti töksäyttämällä sanoi, halveksivalla äänensävyllä)
 
"mini"
[QUOTE="vieras";22056917]Ilman muuta alatiesynnytys, jos se vaan on mahdollista. Jos kysyt kenen tahansa kätilön mielipidettä asiaan, niin jos on ihan "normaali" tilanne, niin ilman muuta he itse ottaisivat lähes poikkeuksetta alatiesynnytyksen. Hahh, yleensä ihmiset on enemmän synnytyspelkoisia, mutta oon huomannut että kätilöt on sektiopelkoisia usein :) Tosin eivät sitä kyllä ihan helposti esille tuo.[/QUOTE]

:) mä oon leikkurissa töissä ja meillä instrumentoivahoitaja on gynekologin apuna (kätilö tulee ottamaan vauvan ja vie lastenlääkärin huomaan,mutta ei osallistu varsinaisesti). Ja minusta on tullut sektiopelkoinen... Eli repeämistä huolimatta alatie, kiitos!
 
"puddighinu"
Alatie, nimim. kerran jo leikkaussalin ovelta takaisin pyörtänyt...
Kaksi kohtuu helppoa alatiesynnytystä takana ja ei kyllä yhtään kateeksi käynyt sektioäitejä jotka makasivat hiljaa kalpeina sängyissään.
 
t
Sektio. Kummatkin lapset jäivät kiinni ja revittiin imukupilla ulos, molemmat elvytykseen. Ihme, ettei tullut aivovaurioita. Toista odottaessani pelkäsin kovasti ja pyysin sektiota. Ei suostuttu, koska toinen synnytys on kuulema helpompi. Mutta samoin kävi. Nyt en enempää uskalla tehdä, koska varmasti ei sektiota myönnetä enkä halua pelata venäläistä rulettia vauvan hengellä.
 
"Zoe"
Alatie, ehdottomasti, jollei ole mitään erityistä syytä sektioon. Pari raskautta takana, molemmissa piti leikata lapset ulos (siis suunnitelman mukaan), eivät vain ehtineet eli syntyivät alateitse.

Sektion perustelu mukavuudella on vähän kummallista, ottaen huomioon minkä kokoluokan leikkauksesta on kyse - leikkaukseen liittyy aina riskinsä.
 
"pph"
Sektio. Kummatkin lapset jäivät kiinni ja revittiin imukupilla ulos, molemmat elvytykseen. Ihme, ettei tullut aivovaurioita. Toista odottaessani pelkäsin kovasti ja pyysin sektiota. Ei suostuttu, koska toinen synnytys on kuulema helpompi. Mutta samoin kävi. Nyt en enempää uskalla tehdä, koska varmasti ei sektiota myönnetä enkä halua pelata venäläistä rulettia vauvan hengellä.
Kahden sektion jälkeen sulle ei muuta enää tehtäisikään ! Sillä lailla voit rauhalllisin mielin suunnitellla kolmatta lasta !
 
täh?
[QUOTE="pph";22057574]Kahden sektion jälkeen sulle ei muuta enää tehtäisikään ! Sillä lailla voit rauhalllisin mielin suunnitellla kolmatta lasta ![/QUOTE]

mitä sekoilet, kun eihän tuolle vastaajalle oltu tehty yhtään sektiota vielä?
 

Yhteistyössä