Kumman jättäisit väliin: 2 kysymystä

  • Viestiketjun aloittaja galluppia
  • Ensimmäinen viesti
galluppia
Kummitytön (15 v) synttärikahvit vai oman lapsen harrastuskerta (luistelu)?

Uimakoulun (5 krt) eka kerran vai musiikkiopiston juhlan (jossa sama lapsi ehkä soittaisi uutta instrumenttiaan eka kerran julkisesti)?
 
"Juu"
Oman lapsen harrastuskerran jättäisin väliin, koska niitä on todennäköisesti useammin kun kerran vuodessa.

Uimakoulun jättäisin myös väliin, ellei kyseessä siis niin pieni lapsi että aikuisen läsnäolo välttämätön.
 
ap
[QUOTE="Juu";21927082]Oman lapsen harrastuskerran jättäisin väliin, koska niitä on todennäköisesti useammin kun kerran vuodessa.

Uimakoulun jättäisin myös väliin, ellei kyseessä siis niin pieni lapsi että aikuisen läsnäolo välttämätön.[/QUOTE]

Kyseessä on taitoluistelu, ja melko kallis harrastus, jolle toivoisi vastinetta eli että pääsisi mahd.- monta kertaa.

Toinen lapsi on 5,5 v, ei osaa uida, uimakertoja on 5 tässä. Ja aikuisen pitää viedä ja hakea, ei tulla altaaseen. Mutta sama lapsi olisi se musiikkiopiston juhlassa esiintyvä, joten lapsi on jommassa kummassa... Juhlat siis päällekkäin sen uimakoulun kanssa.
 
"Niin"
Kyseessä on taitoluistelu, ja melko kallis harrastus, jolle toivoisi vastinetta eli että pääsisi mahd.- monta kertaa.

Toinen lapsi on 5,5 v, ei osaa uida, uimakertoja on 5 tässä. Ja aikuisen pitää viedä ja hakea, ei tulla altaaseen. Mutta sama lapsi olisi se musiikkiopiston juhlassa esiintyvä, joten lapsi on jommassa kummassa... Juhlat siis päällekkäin sen uimakoulun kanssa.
No mulle vastine rahalle jostain yhestä harrastuskerrasta ei ois niin tärkee kun kummitytön synttärit.

Ja ne juhlat on vaan kerran, uimakertoja viis. Ja uimista voi harjotella myöhemmin itekseen, julkista esiintymistä juhlassa ei.
 
ap
Ekasta parista jättääisin harrastuksen väliin ja toisesta uimakoulun eka kerran..
Itse luulen, että jätän kuitenkin ne 15-v synttärikahvit väliin. Voin pyytää häntä toiste kahvilaan ja tarjota jotain.

Mutta tuosta jälkimmäisestä en osaa päättää... Jos kyseessä olisi musiikkiopiston kevätjuhla, niin se olisi ykkönen ilman muuta. Mutta tämä on pienimuotoisempi esitys.
 
Huom harmaana
Minä todennäköisesti valitsisin toisin kuin muut täällä. Minusta lapsen harrastukset vaan ovat tärkeitä, ei niitä sovi niin vaan sivuuttaa.

Kummitytön synttäreistä voi kysyä, että passaisiko joku muu päivä tulla kahville. harvemmin ne 15 v juhlat nyt enää niin hirveän organisoidut megajuhlat ovat kuin vaikka pienemmän lapsen synttärit (meidän kummilapsilla ja muilla sukulaislapsilla ainakin ollut näin).

Ja jos uimakoulu on vaan sen 5 kertaa, niin jokainen kerta on tärkeä. Jos pieni lapsi ei ole sillä kerralla mukana, jää jälkeen muista. Edelliselle kirjoittajalle totean että esimerkiksi täällä Espoossa saa tosissaan tapella pääsystä uimakouluun ja se on aika kallistakin, joten ei sitä ihan noilla argumenteilla viitisisi väliin jättää.
 
ekassa, veisin lapsen luisteluun ja menisin itse sillä aikaa kipasemaan kaffilla..

Toisessa on vaikea valinta... Jos lapsi on kovasti harjoitellut esitystään niin menisin sinne esitykseen ja mahdollisesti ottaisin selvää voisiko koko uimakoulun siirtää toiseen ajankohtaan (lapsi eri ryhmään siis ) tai veisin lapsen uimaan kuitenkin ennen sitä toista uimakoulu kertaa...
 
123
Kyseessä on taitoluistelu, ja melko kallis harrastus, jolle toivoisi vastinetta eli että pääsisi mahd.- monta kertaa.

Toinen lapsi on 5,5 v, ei osaa uida, uimakertoja on 5 tässä. Ja aikuisen pitää viedä ja hakea, ei tulla altaaseen. Mutta sama lapsi olisi se musiikkiopiston juhlassa esiintyvä, joten lapsi on jommassa kummassa... Juhlat siis päällekkäin sen uimakoulun kanssa.
Eikös noita taitoluisteluita ole monta kertaa viikossa..? Jättäisin sen väliin.
Uimakertoja vain viisi. Jättäisin musiikkiopiston juhlat väliin. Toisaalta lapsen juttuja molemmat näistä. Kumman hän valitsee?
 
"jaa"
No itsestäänselvästi ekasta sen harrastuksen ja tokasta sen uimakoulun.
Tai sitten yrittöäisin saada jonkun muun hakemaan lapsi sieltä taitoluistelusta ja tuomaan sinne pippaloihin myöhemmin.

Mut en näe tossa edes mitään sen suurempaa pihdintaa
 
ap
[QUOTE="Niin";21927155]No mulle vastine rahalle jostain yhestä harrastuskerrasta ei ois niin tärkee kun kummitytön synttärit.

Ja ne juhlat on vaan kerran, uimakertoja viis. Ja uimista voi harjotella myöhemmin itekseen, julkista esiintymistä juhlassa ei.[/QUOTE]

Kummityttö on siis jo 15 v, ei enää lapsi. Voin kutsua hänet toisena päivänä kanssani kahden vaikka Fazerin kahvilaan tms.

Poissaoloja tulee muutenkin, sairastumisista väkisin.

Nuoresta iästä huolimattaan kyseinen lapsi on esiintynyt aika paljon, isoin yleisö lähes 500 henkeä. Joten se ei ole silleen "ainutkertaista" myöskään... Mutta en osaa päättää kumman tuossa valitsen.
 
ap
ekassa, veisin lapsen luisteluun ja menisin itse sillä aikaa kipasemaan kaffilla..

Toisessa on vaikea valinta... Jos lapsi on kovasti harjoitellut esitystään niin menisin sinne esitykseen ja mahdollisesti ottaisin selvää voisiko koko uimakoulun siirtää toiseen ajankohtaan (lapsi eri ryhmään siis ) tai veisin lapsen uimaan kuitenkin ennen sitä toista uimakoulu kertaa...
Tämä kipaisu ei onnistu, juhlat on noin 25 km:n päässä jäähallilta.

Ei voi siirtää mihinkään muuhun ryhmään, paikoista tosiaan tapellaan ja ryhmät ovat täynnä. Uimassa käydään muuten, mutta edistymiset on kyllä tapahtuneet siellä ryhmässä...
 
"jep"
Tämä kipaisu ei onnistu, juhlat on noin 25 km:n päässä jäähallilta.

Ei voi siirtää mihinkään muuhun ryhmään, paikoista tosiaan tapellaan ja ryhmät ovat täynnä. Uimassa käydään muuten, mutta edistymiset on kyllä tapahtuneet siellä ryhmässä...
Jos se on nyt niin sairaan vaikeeta ni en tiedä.
Kaikesta sitä saaki itelleen ongelmaa väännettyä kun ei omaa yhtään organosointi kykyä.
 
ap
Minä todennäköisesti valitsisin toisin kuin muut täällä. Minusta lapsen harrastukset vaan ovat tärkeitä, ei niitä sovi niin vaan sivuuttaa.

Kummitytön synttäreistä voi kysyä, että passaisiko joku muu päivä tulla kahville. harvemmin ne 15 v juhlat nyt enää niin hirveän organisoidut megajuhlat ovat kuin vaikka pienemmän lapsen synttärit (meidän kummilapsilla ja muilla sukulaislapsilla ainakin ollut näin).

Ja jos uimakoulu on vaan sen 5 kertaa, niin jokainen kerta on tärkeä. Jos pieni lapsi ei ole sillä kerralla mukana, jää jälkeen muista. Edelliselle kirjoittajalle totean että esimerkiksi täällä Espoossa saa tosissaan tapella pääsystä uimakouluun ja se on aika kallistakin, joten ei sitä ihan noilla argumenteilla viitisisi väliin jättää.
Olen sun kanssa samoilla linjoilla... Mutta en osaa päättää siitä esityksestä että kumman valitsen. Jokainen uimakerta on tärkeä kyllä.
 
"noo"
Ei 15-vuotiaan kahveekekkerit oo niin tärkeät, etteikö niit vois jättää väliin. Voit tosiaan mennä kummityttös kans myöhemmin yhdessä jonnekkin. Tuskin hän itsekään pitää niitä kahvikutsuja kovinkaan tärkeinä.Ei mun lapset ainaka.
 
ap
Eikös noita taitoluisteluita ole monta kertaa viikossa..? Jättäisin sen väliin.
Uimakertoja vain viisi. Jättäisin musiikkiopiston juhlat väliin. Toisaalta lapsen juttuja molemmat näistä. Kumman hän valitsee?
On, mutta se on sen vanhemman tytön henki ja elämä.

Olen nyt tämän syksyn lähes koko ajan yh, kun mies on semmoisissa töissä että on nyt melko tiiviisti toisessa maassa eikä käy edes joka viikko kotona.. Se kestää vain tämän vuoden loppuun, joten ei muutettu kaikki sinne.
 
Huom harmaana
[QUOTE="jep";21927261]Jos se on nyt niin sairaan vaikeeta ni en tiedä.
Kaikesta sitä saaki itelleen ongelmaa väännettyä kun ei omaa yhtään organosointi kykyä.[/QUOTE]

Vitsi mikä kommentti. Tähän tekisi mieli jo pistää hymiö :headwall:
 
123
On, mutta se on sen vanhemman tytön henki ja elämä.
Ok, ymmärrän. Tuli vaan mieleen, kun kirjoitit ensin näin: "Kyseessä on taitoluistelu, ja melko kallis harrastus, jolle toivoisi vastinetta eli että pääsisi mahd.- monta kertaa."

Mä jättäisin luistelun silti väliin, mutta sähän sen päätöksen teet. Eikä se nyt niin kamalan vakavaa ole, teit miten vaan. Viet sitten kummityttösi johonkin toisena päivänä niin kuin suunnittelit. Ei sekään pahalta kuulosta. :)
 

Yhteistyössä