Kumman poistaisit jos olisi pakko-Juhannus vai Vappu?

  • Viestiketjun aloittaja Kissme
  • Ensimmäinen viesti
=)
Varmaan vapun koska se menee aina muutenki synttäreitä juhliessa :D Tai toisaalta kun kumpaakaan ei oikeestaan juhli niin juhannuksen vois poistaa koska silloin on vaan tylsää... Vappuna on vapputoria sun muuta =)
 
"vieras"
Nyt pistit TODELLA pahan... :D Molemmissa omat hyvät ja huonot puolensa. Vappu on lapsille enemmän kivempi juhla sen krääsän takia, mutta sitten taas juhannuksena saadaan "rauhoittua" ja olla perheen kesken pari päivää suomen suvessa... Oisko se sitten tuo vappu kuitenkin... Äh!
 
tulis jo kesä
Vappu pois ehdottomasti. Turha krääsäjuhla. Mutta Juhannus taas keskikesän juhla, tunnelmaa, kesä, grillailua, rentoa vapaa-ajan viettoa. Meidän perheessä juhannusta aina odotetaan.
 
juuuh
juhannus, "juhannusta" voi viettää kesällä mökillä vaikka joka viikonloppu, vappu taas on kiva kevään juhla, on toreja,ilmapalloja,simaa ja munkkia :)

itse olen vuorotyössä, joten vapaita ei välttämättä osu juuri juhlapyhiksi, tänä vuonna olen vapun vapaalla ja jussin töissä.
 
Poistaisin molemmista krääsän, päälleliimatut uskonnolliset ja poliittiset merkitykset sekä kaupallisuuden. Palauttaisin molemmille niiden alkuperäisen merkityksen vuodenkierron juhlapäivinä - mittumaarin kesäpäivänseisauksena ja vapun toukojuhlana.
 
Saraldo
[QUOTE="joo";23562334]Juhannuksen, käsittääkseni silloin menetetään alkoholin nauttimisen seurauksena enemmän ihmishenkiä.[/QUOTE]

Näin mäkin ajattelen. Jos olisi valtaa, poistaisin kaikki perinteiset ryyppyjuhlat ja määräisin tilalle koko perheelle vauvasta vaariin sopivia kekkereitä :saint:.
 

Yhteistyössä