Kumman tehtävä SUN mielestä on laittaa kaupassa ostosten väliin se kapula, sen joka on menossa kassalle seuraavana vai sen perässätulijan?

  • Viestiketjun aloittaja kapula
  • Ensimmäinen viesti
Mindy
Viimeksi tänään pohdin tuota kassajonossa, kun en sitä kapulaa laittanut kuin omien ostosteni perään ja kassa alkoi vetää minun ostoksiani edellä menevän kuitille vaikka oli muovikassi ensimmäisenä. Eli laittaisin sen kapulan molemmin puolin omia ostoksia, jos niitä olisi kassoilla riittävästi.
 
Edellä menijä vois vaikka laittaa.
Mulle ei kyllä niin väliä, osaanhan tuon kapulan itekin siihen laittaa, ja laitan toisen kapulan omien ostoksieni perään, paitsi silloin jos ketään ei ole takana.

Jos edellä menijä ei hoksaa laittaa, ja itse en yllä, jätän vain reilun välin ostosten väliin ja laitan sen kapulan sitte vähän myöhemmin.
 
tuplamamma
Yleensä laitan ostokseni ladottua sen kapulan sinne perään. Noh kerran en ollut epähuomiossa laittanutkaan koska oli pientä härdelliä siinä lasten kanssa. Niin johan joku vanhempi rouva kommentoi kanssaan olevalle nuoremmalle naiselle et "laita siihen perään vaan, jos ei älyä laittaa sitä välikapulaa niin maksakoot kaiken" mä sit hymyillen vaan katsoin rouvaa ja kassa katteli kans vähän naureskellen..jooh..kai se on tapana olla kohtelias ja laittaa ;)
 
öh
Ei voi muuta sanoa kuin että kyllä on ihmisillä isot murheet. Minä laitan yleensä kapulan omien ostosteni perään ja jos edelläni oleva ei laita kapulaa omiensa jälkeen ei se ole mikään maailmaloppu, laitan kapulan sitten itse! Kyllä säälittää, säälittää niin paljon kun ihmisen elämä on joillakin niin kamalan vaikeaa!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Omien ostosten perään. Se on merkki seuraavalle, että hän saa alkaa latoa omia tavaroitaan hihnalle.
Mulle on usein käynyt niin, että oma kärry/koppa täynnä tavaraa ja ladon niitä hihnalle, niin joku taulapää alkaa latomaan omiaan ihan kassan päästä. Sitten pitää taiteilla ostoksien kanssa ja lopulta melkein pitää akssaneidin syliin ne työntää, kun seuraavan ostokset tuppaa silmille.
Silloin on kyllä jo kassaneiti puuttunut asiaan, että voisko seuraava odotella vuoroaan.

 
sheddon
Alkuperäinen kirjoittaja muikku:
Sen etummaisena menijän tietenki =) koska siihe on usein vaikea ylettyäkki etummaisen ostosten yli. Eli sä oot ollu huonotapainen ja se emäntä joka sulle sanonu oli oikeessa =)
No se nyt on yks lysti kuka sen kapulan laittaa. Jos edessä oleva ei sitä tee, voit tehdä sen itse. Ei kenenkään varsinaisesti KUULU sitä laittaa.
 
nipsu
Musta on ihan itsestäänselvyys, että omien ostosteni perään laitan sen kapulan.
Peustelut:
Minun ostokseni loppuvat siihen > ei huvita maksaa seuraavan ostoksia!
Seuraava tietää, että voi alkaa lappaan omia ostoksiaan hihnalle.
Se on kohtelista seuraavaa asiakasta (ja myyjää) kohtaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mindy:
Viimeksi tänään pohdin tuota kassajonossa, kun en sitä kapulaa laittanut kuin omien ostosteni perään ja kassa alkoi vetää minun ostoksiani edellä menevän kuitille vaikka oli muovikassi ensimmäisenä. Eli laittaisin sen kapulan molemmin puolin omia ostoksia, jos niitä olisi kassoilla riittävästi.
Siis meinaatko että sen myyjän pitäisi tietää että se pirkan myslisekotus kuuluukin jo sulle, kun olet laittanut väliin vain muovikassin? Mistä hemmetistä se edes voi tietää, kuulutteko samaan porukkaan? Äly hoi ja kapula väliin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuplamamma:
Yleensä laitan ostokseni ladottua sen kapulan sinne perään. Noh kerran en ollut epähuomiossa laittanutkaan koska oli pientä härdelliä siinä lasten kanssa. Niin johan joku vanhempi rouva kommentoi kanssaan olevalle nuoremmalle naiselle et "laita siihen perään vaan, jos ei älyä laittaa sitä välikapulaa niin maksakoot kaiken" mä sit hymyillen vaan katsoin rouvaa ja kassa katteli kans vähän naureskellen..jooh..kai se on tapana olla kohtelias ja laittaa ;)
Mä olisin varmaan vastannut kohteliaasti että rouva on hyvä ja maksaa kerralla meidänkin tavarat jos pitää samaan tunkea ja ottaa nämä lapsetkin tästä illaksi hoitoon kun ei näytä parempaakaan tekemistä olevan.
 
-
Tähän vois vastata, että sen osapuolen jota enemmän vituttaa tilanne, että toisen ostokset mahdollisesti valuisi omien sekaan :D No, minä laitan sen kapulan aina ekaksi kun menen kassalle ja heti, kun lakkaan latomasti tavaroitani hihnalle.
 

Yhteistyössä