Kummassa asuisit mielummin, maalla vai kaupungissa?

  • Viestiketjun aloittaja "Olen tatuoitu jätkä!"
  • Ensimmäinen viesti
kyllä mualla on mukavoo
Maalla tietysti. Kaikki palvelut kolmen kilometrin päässä ja lähimpään kaupunkiin 25 kilsaa. Valinnanvaraa harrastuksissa ja opinnoissa ja työpaikoissa on.
 
"vieras"
Kaupungissa. Nyt me asutaan 600 metrin päässä keskustasta, vanhalla omakotitaloalueella, enkä vaihda ikinä pois. Isot tontit, rauhallinen sijainti, koulut, tarha, työpaikat, palvelut ihan lähellä. Harrastuksiin pääsee pyörällä, kaverit on lähellä.

Elämä on helppoa, kätevää ja mukavaa. Meillä on vain yksi auto, jota käytetään tosi harvoin. Periaatteessa pärjättäis ilman, mutta esim. lumilautaharrastus vaatii oman auton.

Näin on hyvä, maalle mua ei sais millään konstein. Vihaan maalaiselämää.
 
Kaupungissa, en kyllä viihdy kovinkaan hyvin nykyisessä paikassa, mutta olen joskus asunut maalla hetken ja oli tosi tylsää. Minulla ei ollut autoa ja minnekään ei päässyt kävellen. Aina oli riippuvainen bussiaikatauluista, oli muutama pieni ruokakauppa, ei kunnon kävelyreittejä minne mennä. Oli tosi tylsää.
 
"..."
Maalle haluaisin, mutta olen miettinyt että jos ei naapureita (tuskin vain), niin miten kun lapsilla ei leikkikavereita iltaisin?
Nyt lapset leikkii naapureiden muksujen kanssa illat ja sääliksi kävisi jos maalle muutettaisiin eikä kavereita enää :/
 
Maalla :) Ja siellä asunkin. Päiväkoti ja koulu lähellä, työpaikkaan ja muihin palveluihin on sitten 20 kilsan matka. Kaupunkiin noin 140 kilsaa.

Silloin kun tulee nuo kansanopiston esitteet, tekisi mieli asua kaupungissa harrastemahdollisuuksien vähyyden vuoksi, mutta nopeasti tuo unohtuu :)
 
"vieras"
Ah ikuinen dilemma! Riippuu niin monesta asiasta. Jos kaupungissa ei tunne ketään, on varmaan tosi ankeeta. Pitäis "etsiä" ne ihmiset joiden kanssa viettää aikaansa. Toisaalta olen kuullut, että maalla pitää olla samanlainen kuin kaikki muut tai on heti kylän juoruajat kimpussa.

Toisaalta minne sitä kotoaan lähtis, kun kaikki sukulaiset täällä asuu, eli kaupunkiin mä jään.
 

Yhteistyössä