kummassa näistä asuisit?

  • Viestiketjun aloittaja harkko
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
[QUOTE="hmh";29134612]Meidän kerrostaloyhtiön pihalla oli iso grillikatos...[/QUOTE]
Mutta mä haluan oman grillin :) Asuin aikoinaan kerrostalossa, jossa pihalla oli yhteinen grillikatos. Mutta ei siellä tullut pahemmin grillattua, kun aina oli sitten taloyhtiön lapsia kuola valuen odottamassa, jos hekin saisivat jotain. Nyt olen vähän yli 20 vuotta asunut rivarissa ja viihdyn. Mutta voisin asua kerrostalossakin, jos rivarissa asuessa palvelut olisivat kaukana. Paitsi että mieluummin palvelut kaukana ja hiiligrilli pihassa kuin palvelut lähellä ja ilman omaa grilliä.
 
hmmmm
Rivitaloasuminen on niin ihanaa etten pois vaihtaisi. :)
Muutettiin kerrostalosta ja totta se on, että kun kerran muuttaa rivariin niin takasin kerrostaloon ei menisi! :D Kyllä se on omakotitalo, paritalo tai rivari ehdottomasti. Meille sopi rivitalo noista kolmesta parhaiten.
 
"miemie"
Kerrostalo. En kaipaa saunaa enkä omista autoa, joten on hyvä jos/kun palvelut on lähellä. Muutenkin olen enemmän kerrostalo tyyppiä. Enemmän omaa rauhaa ja ei pihatöitä yms.
 
"..."
Kerrostalo ehdottomasti. Muutin noin kolme vuot sitte rivarist kerrostaloon takas ja päivääkään en oo katunu. Meillä oli vaan se ero, et rivaris ei ollu saunaa, mut täs kerrostalos on. Eipä sitä tuu kyllä juurikaan käytettyy, ku joskus talvella...
 
asuja
Vaihtoehdot:
1) kerrostalo, kaikki palvelut lähellä, melkein vieressä. 3 kerros, ihan kivasti tilaa. taloyhtiön sauna 1 viikossa 30min.

2) rivitalo. Vähä ahtaampi, mutta tavalleen 1 huone enempi koska sänky mahtuisi olkkariin. Tilaa enemmän keittiössä mut eteinen pienempi. Oma takapiha, pääty asunto ja oma sauna. Palvelut vähän kauempana.

Kumman valitsisit?
Ei voi sanoa näillä tiedoilla. Itse olen sitä mieltä, et monet rivarit ovat kamalia, koska niissä on vähemmän yksityisyyttä kuin kerrostalossa.

Riippuu siis oikeasti:
-onko siitä pihasta mitään iloa? Itse kun asuin paritalossa, niin pihaan näki kaikki naapurit, piha oli tosi pieni ja naapuri ketjupolttaja(3 koiraa koko ajan pihalla. En koskaan oleskellut pihalla.

-en koskaan käy saunassa, joten sillä ei ole mitään väliä

-asunnon sen sijaan pitäisi olla valoisa ja avara ja hyvä pohja. En haluaisin nukkua olkkarissa.
 
"Vieras"
Moni oli sitä mieltä ettei rivitalossa mitään omaa rauhaa? Minun korvaan tämä kuulsotaa tosi kummalle. Ehkä olette asineet vaan väärässä paikassa?
Itse olemme asuneet nyt 7-vuotta rivitalossa. Tämän uusimman ostimme viisi vuotta sitten. Ja olemma tosdella tykänneet. Pihaa ihan kivasti, muttei kuitenkaan liikaa. Omaa raujaa ja tilaa. Naapurit on kivoja.
Ainakaan täällä meillä päin ei joillakin asuinalueilla paljon eroa asuuko rivi -vai omakotitalossa koska omakotitalot niin vieir vieressä ja osassa jopa pienemmät pihat kuin meillä.
 
"hmmmmmm"
[QUOTE="Vieras";29134918]Moni oli sitä mieltä ettei rivitalossa mitään omaa rauhaa? Minun korvaan tämä kuulsotaa tosi kummalle. Ehkä olette asineet vaan väärässä paikassa?
Itse olemme asuneet nyt 7-vuotta rivitalossa. Tämän uusimman ostimme viisi vuotta sitten. Ja olemma tosdella tykänneet. Pihaa ihan kivasti, muttei kuitenkaan liikaa. Omaa raujaa ja tilaa. Naapurit on kivoja.
Ainakaan täällä meillä päin ei joillakin asuinalueilla paljon eroa asuuko rivi -vai omakotitalossa koska omakotitalot niin vieir vieressä ja osassa jopa pienemmät pihat kuin meillä.[/QUOTE]

Jep, samaa ihmettelin. Mitä eroa on omakotitalossa ja rivitalossa esim Helsingissä?! :LOL:
Enkä oikein käsitä miten meillä ei ole omaa rauhaa verrattuna muihin?
Ihan samalla tavalla kuin kerrostaloasujallakin, meillä vaan sitten piha lisänä. ;)
 
[QUOTE="Vieras";29134918]Moni oli sitä mieltä ettei rivitalossa mitään omaa rauhaa? Minun korvaan tämä kuulsotaa tosi kummalle. Ehkä olette asineet vaan väärässä paikassa?
Itse olemme asuneet nyt 7-vuotta rivitalossa. Tämän uusimman ostimme viisi vuotta sitten. Ja olemma tosdella tykänneet. Pihaa ihan kivasti, muttei kuitenkaan liikaa. Omaa raujaa ja tilaa. Naapurit on kivoja.
Ainakaan täällä meillä päin ei joillakin asuinalueilla paljon eroa asuuko rivi -vai omakotitalossa koska omakotitalot niin vieir vieressä ja osassa jopa pienemmät pihat kuin meillä.[/QUOTE]

Näinpä. Itse olen lähes koko elämäni asunut rivarissa (välissä meni muutama vuosi kahdessa eri kerrostalossa) 4 viikkoa sitten muutettiin tähän nykyiseen rivarikämppään ja ollaan tosi tyytyväisiä. Naapureita vasta opetellaan tuntemaan, mutta asutaan päätyasunnossa ja seinänaapurit ollaan nähty yhden kerran koko aikana! Ei paljoa näy eikä kuulu, tuntuu kuin ei olisi seinänaapureita ollenkaan :D samaa ei voi sanoa edellisistä asunnoista, joissa oli seinät pahvia ja putkistoja pitkin kuuli naapureiden jutut aika kiitettävästi..) Tämä asunto/talo on hyvin suunniteltu eikä pihalta näe makuuhuoneisiin suoraan sisään niin ettei verhoja voisi pitää auki (kuten ed kämpässä oli, jättimäiset ikkunat maantasalla sijaitsevassa asunnossa = akvaario) oma pieni piha on ihana, saa nauttia pihan hyödyistä (voi istuttaa, siellä on kiva oleskella ja voi grillata jne) mutta ei kuitenkaan työstä niin paljoa kuin isompi okt tontti. Oma varasto heti oven ulkopuolellakin on paljon kätevämpi kuin kellarikomerot kerrostaloissa. Kerrostalossa vain harva asuu maan tasalla, mikä helpottaa elämää monessa suhteessa. Ei hisseihin ahtautumista tai monta kerrosta portaissa juoksemista :) meillä nyt on kämppä kahdessa kerroksessa, mutta tässä on oppinut suht tehokkaaksi sen suhteen miten kamat liikkuu ylös ja alas ettei tarvitse turhaa juosta jatkuvasti portaissa.. Vaikka tulisihan siinä liikuntakin kaupan päälle juostessa :D

Tottakai pohjaratkaisu ja sijainti ymym on tärkeitä tekijöitä siinä asunnon valinnassa, mutta kyllä lähtökohtaisesti itse viihdyn paremmin rivitalossa kuin kerrostaloissa.
 

Yhteistyössä