Kummiksi pyytäminen?

Onko sillä jotain väliä onko kuinka on tapana tehdä? Tehän voitte tehdä ihan kuinka itsellenne parhaaksi koette. Me ei olla pyydetty puolisoita eikä tulla pyytämään, mikäli molemmat eivät ole perheellemme erityisen läheisiä.
 
"joo"
No kyllä mun mielestä pitää pyytää molemmat, JOS ovat olleen jo kauan yhdessä ja ovat ns. varmalla pohjalla. No, eihän meistä kukaan välttämättä ole varmalla pohjalla, mutta kukin tietää mitä tarkoitan. Jos esim. ovat kihloissa tai naimisissa. Itse pyydettiin minun hyvää ystävää, mutta ei hänen poikakaveria, koska olivat olleen yhdessä vasta vuoden verran eivätkä ole kihloissa vieläkään ja emme tunteneet kovin hyvin vielä silloin sitä hänen poikakaveriaan. Sitten taas pyydettiin miehen kaveri ja myös hänen avokkinsa, vaikka eivät ole kihloissa, mutta ovat olleet yhdessä yli 10 vuotta, en siltikään erityisen hyvin tunne tätä avokkia.
 
Ei ole etikettivirhe ja etikettikin on enimmäkseen vain ohjeeksi tarkoitettu. Todella hienot juhlat toki edellyttävät tietyn kaavan mukaan pukeutumista ja käyttäytymistä, mutta tuollaisissa pienemmissä on vapaus toimia omalla tavallaan. Jotkut loukkaantuvat kyllä, jos vain toista pariskunnasta pyydetään. Kannattaa ilmaista asia selkeästi ja valmistautua perustelemaan. Meilläkin tuli yhden kummin kohdalla väärinkäsitys (oletti, että pyydetään molempia), mutta saatiin helposti korjattua ilman loukkaamista.
 

Yhteistyössä