kummilapselle "jatkumo" lahja?

haluaisn ruveta ostamaan kummilapsen syntymäpäivä lahjaksi aina jotain tiettyä tavaraa tms. jota saisi siis joka vuosi, olisiko hyviä ideoita? jotain sellaista mikä olisi sitten vielä isompanakin olemas

Olisiko teistä typerää saada lapselle aina "sama" lahja esim muumimuki?
 
Meillä kerätään kalevalakorun karhusarjaa mun vanhempien toimesta ja rahastosäästöjä muilta. Mites olis nominationkoru ja siihen joka vuos yks palanen sitä mä kerään mun kummitytölle, kun on halvempi?
Ja mun systeri ostaa tytölle kunnaksen kirjoja.

MUOK. joku sen mainitsikin sekä kunnaksen et nominationin.
 
f
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Jotkut keräävät jotain aterin- tai astiasarjaa. Mutta mikä niistä on sitten tuotannossa vielä 18 vuoden päästä, vaikea sanoa...
Jos on rahaa niin voi ostaa koko sarjan kerralla ja antaa siitä vaan yhden/muutaman osan joka vuosi.

 
kans ite mietin noita kunnaksen kirjoja, itsekin niistä pidän ja on pitkäikäisiä, jos vanhemmat vaan ei anna lapsen ihan yksin vielä lukea. Joten sekin yksi mahdollisuus.

Mutta mitä itse pitäisitte tälläisestä ideasta??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
dublot tai legot
Ai täysi-ikäiseksi saakka ; )
säilyyhän ne vaik sit omille lapsille!!

jos täys ikäiseksi asti haluaa jotain kerätä ni sit avaisin lapselle tilin ja laittasin sinne aina jonku tietyn summan.. ku se mitä laps tarvii nyt ei ole sitä mitä se haluaa 10v päästä!
2v ei tee iittalan kupeilla yhtikäs mitään ja sit voi olla et 18v:nä vie ne kirppikselle koska pitää niitä vanhanaikaisina..
mut mikä on sellainen sarja tai tuote mitä myydään varmasti vielä 10 tai 20v:n päästä??
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mun poika saa kummiseldältään aina Mauri Kunnaksen kirjan. On ollut tosi tykätty lahja :).
Tän tyyppinen olis kiva mun mielestä!
Astia ym lahjoissa on ongelmana se, ettei voi tietää tykkääkö lapsi niistä aikuisena(nimim.lahjahopealusikat ja kynttilänjalat myynyt heti aikuisena) ja lapsena niille ei ole käyttöä+vievät säilytystilaa.
 
Siis
Alkuperäinen kirjoittaja keiju84:
kans ite mietin noita kunnaksen kirjoja, itsekin niistä pidän ja on pitkäikäisiä, jos vanhemmat vaan ei anna lapsen ihan yksin vielä lukea. Joten sekin yksi mahdollisuus.

Mutta mitä itse pitäisitte tälläisestä ideasta??
Kirjat ok, mutta oikeasti mitä aikuinen niillä tekee? Kannatan astiaston hommaamista. Kyllä se juhla-astiasto on kiva olla olemassa aikuisena.
 
vv
En ole kummilapselleni uskaltanut kerätä mitään sarjaa, kun ei voi yhtään luottaa miten mitkään valmistetaan. Itse valitsin ylioppilaslahjaksi muka takuuvarmaa Teemaa ja yhtäkään osista ei enää valmisteta, vaikka väri onkin yhä tuotannossa. Annan mieluummin jotain sillä hetkellä mieluisaa ja arvokasta, esim. koruja, kirjoja yms.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mun poika saa kummiseldältään aina Mauri Kunnaksen kirjan. On ollut tosi tykätty lahja :).
Tän tyyppinen olis kiva mun mielestä!
Astia ym lahjoissa on ongelmana se, ettei voi tietää tykkääkö lapsi niistä aikuisena(nimim.lahjahopealusikat ja kynttilänjalat myynyt heti aikuisena) ja lapsena niille ei ole käyttöä+vievät säilytystilaa.
Mä miettisin itse asiaa myös niin, että vaihtaa niihin astioihin sitten isompana, vaikka siinä vaiheessa kun lapsella saattaa olla jo jotakin mielipidettä itselläänkin asiasta. Kunnaksia voi kerätä vaikka ekat 10 vuotta (tai miksei pidempäänkin). Musta on kiva, että lapselle itselleenkin on iloa lahjasta sen lisäksi, että ne on ns. keräilytavaraa.
 
TilkkuTyttö
Ei ainakaan hopeisia lusikoita! |O

Mulla on niitä laatikko väärällään, pieniä sieviä kahvilusikoita. En tiedä yhtää mitä niillä tekis, ne on liian pieniä mihinkään, en juo kahvia (eikä kukaan muukaan meillä), enkä ole yhtään sen tyyppinen että laittaisin hopeiset lusikat esille kun vieraita tulee kylään.
 
Siis
Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Ei ainakaan hopeisia lusikoita! |O

Mulla on niitä laatikko väärällään, pieniä sieviä kahvilusikoita. En tiedä yhtää mitä niillä tekis, ne on liian pieniä mihinkään, en juo kahvia (eikä kukaan muukaan meillä), enkä ole yhtään sen tyyppinen että laittaisin hopeiset lusikat esille kun vieraita tulee kylään.
No ei kaikki ole samanlaisia. Meillä on kyllä tapana kattaa pöytä nätiksi kun vieraita tulee ja silloin katetaan hopea lusikat ja asiasto jota mulle on kerätty 10 v asti.
 
jos vaikka ostaa niitä kunnaksen kirjoja sinne teini ikää asti ja sit rupee ostaan niitä astioita, niin saa laps itekin sit jo sanoo....jospa teenkin niin

Ja kai se äiti sitten säilöö ne kunnaksen kirjat jos poika ei halua ekaan kotiin mukaan ottaa, varmasti voi lukea sitten omille lapsille.
Ja näin kun oikeen mietin niin ehkä kirja sarjan voi vaihtaa sitten kun ikää tulee enemmän
 
TilkkuTyttö
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Ei ainakaan hopeisia lusikoita! |O

Mulla on niitä laatikko väärällään, pieniä sieviä kahvilusikoita. En tiedä yhtää mitä niillä tekis, ne on liian pieniä mihinkään, en juo kahvia (eikä kukaan muukaan meillä), enkä ole yhtään sen tyyppinen että laittaisin hopeiset lusikat esille kun vieraita tulee kylään.
No ei kaikki ole samanlaisia. Meillä on kyllä tapana kattaa pöytä nätiksi kun vieraita tulee ja silloin katetaan hopea lusikat ja asiasto jota mulle on kerätty 10 v asti.
En tainnut sanoakkaan että kaikki on samanlaisia?

Siltikään en suosittele mitään hopeelusikoiden keruuta, koska a)lapsi on usein lahjansaanti hetkellä niin pieni että ei ymmärrä että siitä lusikasta pitäisi olla hitsin onnellinen b) ei voi tietää että onko kys. lapsi aikuisena yhtään sitä "tyyppiä" joka tykkää käyttää hopeisia kaffeelusikoita. Nih.
 
bb
Mäkään en oikein kannata noita jatkumolahjoja. Aika tylsää lapselle saada joka vuosi joku astia tai tietty kirja. Keräilyesineitä on maailma pullollaan, ilman että pitää ostaa jotain tylsää ja samanlaista joka vuosi. Alle kolmevuotiaalle Brion puuleluja, sitä vanhemmalle esim. Kunnaksen kirjoja, isompia Lego- sarjoja, klassikkopelejä yms. Teini-ikäiselle koruja ja sitten lähempänä aikuisuutta astioita tai sisustusesineitä.
 

Yhteistyössä