kummilapsen valokuva

Kummityttö on täyttämässä vuoden ja olisi sen 1v.valokuvan aika.Mitä mieltä olette siitä, että isovanhempien ja kummien on maksettava valokuvasta jos sen pienokaisesta haluavat? Itse ajattelen asian niin, että joskus kummilapsen olisi myös olla se antava osapuoli.Tuli niin paha mieli :(
 
Olen kanssasi täysin samaa mieltä! Lapsen vanhemmat maksaa! Lapsikin/vanhemmat ovat useinkin antava osapuoli ainakin meillä! Kummit saavat meidän kustantamana niin paljon kuvia, että hukkuvat niihin. :) ei vaiskaan, mutta tosiaan lapsen vanhemmat maksavat kyllä kuvat. Itse minulla on kaksi lasta ja kyllä meillä tosiaan rahaa palaa kuviin, mutta minusta minun tehtävä on pitää kummit kuvilla varustettuina.
 
Ei ole kyllä tullut mieleenikään pyyttää kuvasta rahaa mummeilta tai kummeilta :eek: Samaa mieltä että kummilapsi joskus voi myös muistaa kummejaan. Meillä on ollut tapana aina tehdä jotain pientä itse kummeille jouluna. Joka vuosi emme kuvia anna mutta silloin tällöin.
 
Meillä just on valkattu 1v kuvat jotka annetaan kummeille ja ei kyllä niistä mitään pyydetä-vaikka ovatkin sikakalliita.
Ainoo että sylettää kun näitä halukkaita kuvien ottajia on ilmaantunut sitten lisää...ihan kaksi kertaa on lasta käynyt katsomassa. Kun synty ja 1v synttäreillä. Ja sitten hälle pitäisi tuo studiokuva antaa :eek:
 
Me ollaan näköjään poikkeus. Me kyllä kysyttiin sukulaisilta, kummeilta, mummuilta ja papoilta että kuka haluaa kuvan ottaa ja saivat itse valita haluamansa kuvan koevedoksista, sekä jokainen maksoi kuvansa itse. Minulla on iso suku ja kuvamäärä oli valtava, samoin mummoja ja pappoja on paljon kun minun ja miehenikin isovanhemmat elää vielä ja halusivat kuvan pojastamme. Se olis tullut meille älyttömän kalliiksi :/ Meillä on suvussa paljon lapsia ja aina ollut perinne että ne jotka haluaa kuvan ottaa niin maksavat itse, koska kaikki tiedostavat sen että kuvat ovat tosi kalliita ja suku iso. Meillä ei kummit loukkaantuneet ollenkaan. Eihän se nyt ole paljoa vaadittu maksaa kummilapsen kuvasta kun sen on vain se yksi ja ainoa 1-vuotiskuva :)
Tottakai me sitten muistetaan lapsen kummeja jouluna tai jos heillä on jotain juhlia. Nytkin jouluksi teetimme kummeille 2008 vuoden kalenterin pojan kuvista....eli saavat sitten 12 kuvaa pojasta kerralla :D Kun menin tilaamaan nuita pojan 1 vee kuvia niin kuvaajalla loksahti suu auki kun tilaus olikin aikasta iso :D Mutta rahaahan se vain hälle tiesi :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sussu82:
Me ollaan näköjään poikkeus. Me kyllä kysyttiin sukulaisilta, kummeilta, mummuilta ja papoilta että kuka haluaa kuvan ottaa ja saivat itse valita haluamansa kuvan koevedoksista, sekä jokainen maksoi kuvansa itse. Minulla on iso suku ja kuvamäärä oli valtava, samoin mummoja ja pappoja on paljon kun minun ja miehenikin isovanhemmat elää vielä ja halusivat kuvan pojastamme. Se olis tullut meille älyttömän kalliiksi :/ Meillä on suvussa paljon lapsia ja aina ollut perinne että ne jotka haluaa kuvan ottaa niin maksavat itse, koska kaikki tiedostavat sen että kuvat ovat tosi kalliita ja suku iso. Meillä ei kummit loukkaantuneet ollenkaan. Eihän se nyt ole paljoa vaadittu maksaa kummilapsen kuvasta kun sen on vain se yksi ja ainoa 1-vuotiskuva :)
Tottakai me sitten muistetaan lapsen kummeja jouluna tai jos heillä on jotain juhlia. Nytkin jouluksi teetimme kummeille 2008 vuoden kalenterin pojan kuvista....eli saavat sitten 12 kuvaa pojasta kerralla :D Kun menin tilaamaan nuita pojan 1 vee kuvia niin kuvaajalla loksahti suu auki kun tilaus olikin aikasta iso :D Mutta rahaahan se vain hälle tiesi :whistle:

Eiks toi oo jo vähän tyrkyttämistä, että kummien pitää katella kummilastaan vuoden jokaisena päivänä?? Tai siis JOIDENKIN mielestä se voi olla.
Olisin toki tykännyt ite saada omasta kummitytöstäni kalenterin sillon kun hän oli pieni, mutta en nyt ehkä enää varhaisteiniä halua kalenteriini joka kuukaudelle :whistle:
 
Me sanottiin kummeille ja isovanhemmille että maksetaan vain yksi kuva, saivat itse valita minkä ottavat.. Ja sit mainittiin et jos haluaa lisäkuvia niin voi omakustanteisesti tilata samalla.

...mutta sit ku tuli sen aika et kuvat sai noutaa (18 kopioo varmaan ainaki 15 eri kuvasta- olihan se kallista) niin ei me kehdattukaa enää pyytää rahaa, vaan ku nää kyseli et paljon kuvat maksoi niin sanottiin vaan et ei ne nyt maksakaan teille mitään.... mut siis ehdottomasti kuuluu kummeille ainaki antaa ilmaiseksi kuva!
 
Itse annoimme isovanhemmille, isoisovanhemmille ja kummeille kuvan poitsusta. Kummit ilman muuta saavat kuvan ilmaiseksi. Kyllähän hekin muistavat poikaa ja soittelevat ja kyselevät kuulumisia milloin näkemisen välilä pidempi aika. Ehkä olemme sitten saaneet pojalle loistokummit. Itse olen aina saanut molemmista pojista ilmaiseksi kuvat. Jos olen lisäkuvia halunnut niin olen sitten ne itse kustantanut. Muista vuoden mittaan otetuista kuvista laitan parhaat sähköpostilla kummeille ja mummeille ja muille läheisille. Näistä he sitten saavat valita mitkä kuvat teettävät jos teettävät ja ne sitten menevät omaan laskuun. Meilläkin suuri suku ja jokaisella lapsia niin olemme todenneet tämän toimivaksi. Siis näitä isovanhempia ja isoisovanhempia lukuunottamatta. =)
 
satu86
Emme mekään pyytäneet mitään niistä, annoimme miehen äidille ja miehen mummolle. Vielä sylikummille pitäisi tilata, enkä aio mitään pyytää. Äitini tilasi itse kun halusi, olisin kyllä sen itsekin tilannut mutta ei antanut
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Alkuperäinen kirjoittaja sussu82:
Me ollaan näköjään poikkeus. Me kyllä kysyttiin sukulaisilta, kummeilta, mummuilta ja papoilta että kuka haluaa kuvan ottaa ja saivat itse valita haluamansa kuvan koevedoksista, sekä jokainen maksoi kuvansa itse. Minulla on iso suku ja kuvamäärä oli valtava, samoin mummoja ja pappoja on paljon kun minun ja miehenikin isovanhemmat elää vielä ja halusivat kuvan pojastamme. Se olis tullut meille älyttömän kalliiksi :/ Meillä on suvussa paljon lapsia ja aina ollut perinne että ne jotka haluaa kuvan ottaa niin maksavat itse, koska kaikki tiedostavat sen että kuvat ovat tosi kalliita ja suku iso. Meillä ei kummit loukkaantuneet ollenkaan. Eihän se nyt ole paljoa vaadittu maksaa kummilapsen kuvasta kun sen on vain se yksi ja ainoa 1-vuotiskuva :)
Tottakai me sitten muistetaan lapsen kummeja jouluna tai jos heillä on jotain juhlia. Nytkin jouluksi teetimme kummeille 2008 vuoden kalenterin pojan kuvista....eli saavat sitten 12 kuvaa pojasta kerralla :D Kun menin tilaamaan nuita pojan 1 vee kuvia niin kuvaajalla loksahti suu auki kun tilaus olikin aikasta iso :D Mutta rahaahan se vain hälle tiesi :whistle:

Eiks toi oo jo vähän tyrkyttämistä, että kummien pitää katella kummilastaan vuoden jokaisena päivänä?? Tai siis JOIDENKIN mielestä se voi olla.
Olisin toki tykännyt ite saada omasta kummitytöstäni kalenterin sillon kun hän oli pieni, mutta en nyt ehkä enää varhaisteiniä halua kalenteriini joka kuukaudelle :whistle:
Tyrkyttämistä, häh?! :eek: No jos kummeja ahdistaa katsella kummilapsensa kuvia niin herranjumala heittäköön sitten kalenterin vaikka roskiin. Mutta meillä idea lähti siitä, että yksi lapsen kummeista opiskelee 500km päässä meistä ja harmittelee aina kun ei näe kummipoikaa tarpeeksi usein ja on usein pyytänyt minua lähettämään pojasta hänelle kuvia....en vaan oo saanu aikaiseksi, mutta nytpä sitten saa :) Ja kaikki kummit meillä ovat ihania ihmisiä ja tykkäävät ihan taatusti kun saavat pojasta kuvia. Ja ei kai ne nyt sitä kalenteria kokoaikaa katsele :headwall:
 
.. siis niitä jotka pyytävät rahaa.
Meillä lapsia on kaksi kappaleta. Toinen 4-vuotias poika ja toinen hiukan yli 1-vuotias tyttö. Juurikin saatiin taas ennen joulua päiväkodistakuvat ja kyllä kuvien hinta hipoo pilviä, ilman lisätilauksiakin.
Eli kummeille sanottiin, että josko he haluavat omista kummilapsistaan kuvan niin voivat sitten pyytää niin tilataan, mutta omasta pussista pois.
Meille 70-100euron lisätilaus kuitenkin tuntuu pussissa melkoisesti.
 
Me ollaan annettu molemmista lapsista 1-vuotiskuvat sukulaisille ja kummeille, en koskaan kehtaisi pyytää rahaa, maksoi mitä maksoi. Toisaalta en ole ajatellut, että antaisin joka vuosi kaikille nimenomaan studiokuvat, sellaiset annetaan vain lähimmille isovanhemmille eli omille vanhemmilleni, jotka ovat paljon lasten kanssa tekemisissä. Muille riittää ns. tavalliset itseotetut kuvat.
 
Mulla on tapana lähetellä etenkin kauempana asuville kummeille ja mummeille kuvia lapsista suht säännöllisesti. Etenkin tässä vaiheessa kun kasvavat kovasti ja muutoksia tapahtuu paljon :) Ite otetuista kuvista teetetin viime jouluna noin A4 kokoisen kuvan, kehystin ja laitoin joululahjaksi kummeille ja isovanhemmille. Sitten kun päiväkotikuvat tuli, siitäkin laitoimme yhden kuvan näille samoille ihmisille :) Ihan omalla kustannuksella, mutta varsinaisia studiokuvia emme ole vielä otattaneet, paitsi tuo yksi päiväkotikuva, tosin lapset vasta niin pieniä, ettei ole oikein edes ehtinyt.
 
sussu82 me ollaan oltu kerhon kuvissa, eli melki ku studiokuva.. ekaa kertaa poika kuvattiin jo 10kk iässä perhekerhon kuvassa. ja aion viedä joka vuosi kerhon kuvaan ennen ku menee hoitoon tai kouluun. eikä tulisi mieleenkään näistä pyytää maksua! annoin kummeille, isovanhemmille ja muulle perheelle sen kokoiset kuvat ku sattui oleen jäljellä enkä tehnyt lisätilausta että saisin kaikille saman kokoiset kuvat. näin kerhokuvaus tuli maksamaan noin 30 euroa että ei pahan hintainen.

sit 1-vuotiaana studiossa ja seuraavan kerran meinataan studioon rippikuvaan..

tai no, oltiin me nyt joulukorttikuvassa studiossa mut se oli semmonen edullisempi liukuhihnakuvaus, ilman ajanvarausta ja jokaista kuvattiin ehkä 15min.
 
Meki ollaan kyllä tenavana annettu koulukuvia mummuille, papoille, tädeille ja sedille....eikä olla niistä tietenkään rahaa pyydetty. Nyt tarkoitin nuita 1-vee kuvaamossa otettuja kuvia ja ne oli kyllä niin kalliit ettei olis millään voitu maksaa jokaisen halukkaan kuvaa!
Meillä tuli n.15 lisäkuvaa pojan 1-vee kuvista ja koko kuvaus maksoi 109euroa+laminoitu suurennus yhdestä kuvasta ja se hinta myös hipoi satasta. Ja tuohon 109 sisältyi siis 3 kuvan kansio ja koevedokset. Eli ei mitään järkeä alkaa maksaan vielä 15 ihmisen kuvia :eek:
 
Me olemme saaneet valita itse toisen kummitytön kuvista mitä halusimme. He teettivät sellaisen 3 kuvan systeemin meille. Ja aina on saatu kerho kuvat yms.
Ja toisen kummitytön yksivuotis kuva saatiin myös.

En minä ainakaan halua rahaa pyytää poikani kummeilta kun kuvan annan. Minähän sen itse haluan teettää ja antaa. :heart:
 
Meillä lapset käy yhteiskuvassa kerran vuodessa ja kummit ja mummit maksavat itse kuvan/kuvat jonka haluavat,koska kuvaus maksaa 120e eikä meillä ole varaa teettää moneen suuntaan lisäkuvia joiden hinta on 13e/kpl. Mutta enpä ole koskaan saanut omiltakaan kummilapsilta yhtään kuvaa tai muutakaan. Tavallisia kuvia voin kyllä välillä antaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sussu82:
Siis, otatteko te lapsistanne joka vuosi studiokuvan? Meillä on täälläpäin tapana ottaa lapsista 1-vuotiskuva kuvaamossa studiossa ja seuraavat vasta sitten koulussa. Tuli vain mieleeni tuosta nimimerkki Pimientan tekstistä.

Esikoisesta on studiokuvat kolmelta ekalta vuodelta ja kuopuksesta otatan varmaan samoin. Lapset ovat kotihoidossa, joten ei ole vielä mitään kerho- tai päiväkotikuvauksia. Kun aloittavat hoidon, niin sitten siirrytään näihin ns. ilmaisiin kuvauksiin, joissa maksetaan vain kuvista, ei kuvauksesta. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pimienta:
Alkuperäinen kirjoittaja sussu82:
Siis, otatteko te lapsistanne joka vuosi studiokuvan? Meillä on täälläpäin tapana ottaa lapsista 1-vuotiskuva kuvaamossa studiossa ja seuraavat vasta sitten koulussa. Tuli vain mieleeni tuosta nimimerkki Pimientan tekstistä.

Esikoisesta on studiokuvat kolmelta ekalta vuodelta ja kuopuksesta otatan varmaan samoin. Lapset ovat kotihoidossa, joten ei ole vielä mitään kerho- tai päiväkotikuvauksia. Kun aloittavat hoidon, niin sitten siirrytään näihin ns. ilmaisiin kuvauksiin, joissa maksetaan vain kuvista, ei kuvauksesta. =)
On mullaki poika kotihoidossa.
Kyllä noissa perhekerhoissa meillä päin ainaki väki käy kuvauspäivänä kuvauttamassa lapsiaan vaikkei muuten kerhossa kävisikään. Varmaan joka puolella sama mahdollisuus!? Mut joo me kyllä kerhoillaan muutenkin kerta viikossa, et ei pelkkänä kuvauspäivänä. Mut moni tekee niin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja sussu82:
Siis, otatteko te lapsistanne joka vuosi studiokuvan? Meillä on täälläpäin tapana ottaa lapsista 1-vuotiskuva kuvaamossa studiossa ja seuraavat vasta sitten koulussa. Tuli vain mieleeni tuosta nimimerkki Pimientan tekstistä.
mulla ei myöskään kyllä tulis mieleenkään pyytää rahaa kuvista... mutta toisaalta empä itsekään niitä maksa... ja vastauksena tähän, niin meillä otetaan aikas monta kertaa vuodessa studiokuvia... mutta ystäväni tai itseni kuvaamana.. :)

niin ja omien kummilasteni kuvista tarjoudun kyllä maksamaan, mutta he ovat aina sanoneet ettei tarvitse.

Ja studiokuvausta suosittelen silloin tällöin (esim 1-, 3- ja 6 -vuotiaana)...tai kuvia ammattilaisen ottamana kotona tai ulkona... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sussu82:
Meki ollaan kyllä tenavana annettu koulukuvia mummuille, papoille, tädeille ja sedille....eikä olla niistä tietenkään rahaa pyydetty. Nyt tarkoitin nuita 1-vee kuvaamossa otettuja kuvia ja ne oli kyllä niin kalliit ettei olis millään voitu maksaa jokaisen halukkaan kuvaa!
Meillä tuli n.15 lisäkuvaa pojan 1-vee kuvista ja koko kuvaus maksoi 109euroa+laminoitu suurennus yhdestä kuvasta ja se hinta myös hipoi satasta. Ja tuohon 109 sisältyi siis 3 kuvan kansio ja koevedokset. Eli ei mitään järkeä alkaa maksaan vielä 15 ihmisen kuvia :eek:
no eri asia on antaa 15 kun isovanhemmille ja kummeille...
 
Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:
Alkuperäinen kirjoittaja sussu82:
Meki ollaan kyllä tenavana annettu koulukuvia mummuille, papoille, tädeille ja sedille....eikä olla niistä tietenkään rahaa pyydetty. Nyt tarkoitin nuita 1-vee kuvaamossa otettuja kuvia ja ne oli kyllä niin kalliit ettei olis millään voitu maksaa jokaisen halukkaan kuvaa!
Meillä tuli n.15 lisäkuvaa pojan 1-vee kuvista ja koko kuvaus maksoi 109euroa+laminoitu suurennus yhdestä kuvasta ja se hinta myös hipoi satasta. Ja tuohon 109 sisältyi siis 3 kuvan kansio ja koevedokset. Eli ei mitään järkeä alkaa maksaan vielä 15 ihmisen kuvia :eek:
no eri asia on antaa 15 kun isovanhemmille ja kummeille...
No tuleehan se silti aika kalliiksi kun kummeja on 3 ja sitten vielä isovanhemmille. Mutta jokainen tekee niinkuin tekee. Mikäs siinä jos on varaa maksaa:) Me teemme näin ja muut tekee ninkuin tekee :)
 

Yhteistyössä