Kummilapsena toinen kaksosista

  • Viestiketjun aloittaja Pipsako
  • Ensimmäinen viesti
Pipsako
Mulla on kaksi kummilasta, joista kummillakin identtinen kaksonen.

Mun on ollu aina "vaikee muistaa" kummilasta, kun enhän voi sitä toista jättää ilman... Ja kuitenkaan en perheen muille sisaruksille ostele lahjoja merkkipäivinään.

Siis onhan se kaksonenkin sisarus...Mutta ku ne kaikki juhlat on aina samaan aikaan... niin tuntuisi tyhmältä jättää se toinen ilman. Vaikka kaipa nuo ymmärtäisivät. Minä vaan olen tällainen.

Kiinnostaakin, että miten muut toisen kaksosen kummit toimivat?
 
Pipsako
Alkuperäinen kirjoittaja Pipsako:
Mulla on kaksi kummilasta, joista kummillakin identtinen kaksonen.

Mun on ollu aina "vaikee muistaa" kummilasta, kun enhän voi sitä toista jättää ilman... Ja kuitenkaan en perheen muille sisaruksille ostele lahjoja merkkipäivinään.

Siis onhan se kaksonenkin sisarus...Mutta ku ne kaikki juhlat on aina samaan aikaan... niin tuntuisi tyhmältä jättää se toinen ilman. Vaikka kaipa nuo ymmärtäisivät. Minä vaan olen tällainen.

Kiinnostaakin, että miten muut toisen kaksosen kummit toimivat?

Tai sitten, jos olet itse kaksonen, niin miten teidän kummit ovat toimineet?

 
vieras
Minä ostan lahjan vain omalle kummilapselleni, paitsi jos pääsen jostain syystä käymään eri päivänä kuin varsinaiset juhlat ovat - silloin vien jotain pientä sisaruksellekin, ettei tule paha mieli. Kun kaksoset olivat pieniä, ostettiin muiden kummien kanssa yleensä jotain isompaa yhteistä lahjaa.
 
vieras
Ehkä jonkin pienen jutun voisin ostaa esim synttäreille. kun kerran on samana päivänäkin. Mutta minusta ois tärkeintä et huomioit sitä omaa kummilasta. Toivottavasti sen kaksosen kummit sit muistavat omaansa.
Meillä on 2 lapsista syntyny samana päivänä. 4v tosin ikäeroa. Eikä vielä kukaan oo muistanu molempia vaan aina tuotu sille kenen kummeja tai kavereita on. Mummot ja papat tietenki muistaneet molempia.
 
maija
Jos/kun juhlat pidetään samana päivänä ja sinut on kutsuttu molempien juhliin niin silloin viet lahjan molemmille. Itse toimin ainakin niin, että vien kummilapselle jonkun "spesiaali" lahjan ja sitten sille toiselle ihan "tavallisen" synttärilahjan. Sellaisen minkä veisin kenelle tahansa jonka synttäreille menisin. Monet pitävät sisaruksille yhteisiä juhlia vaikka eivät olisi kaksosia.
 
maija
Alkuperäinen kirjoittaja maija:
Jos/kun juhlat pidetään samana päivänä ja sinut on kutsuttu molempien juhliin niin silloin viet lahjan molemmille. Itse toimin ainakin niin, että vien kummilapselle jonkun "spesiaali" lahjan ja sitten sille toiselle ihan "tavallisen" synttärilahjan. Sellaisen minkä veisin kenelle tahansa jonka synttäreille menisin. Monet pitävät sisaruksille yhteisiä juhlia vaikka eivät olisi kaksosia.
Jos menen kummilapsen luokse muuten kuin juhliin, niin silloin muistan vain kummilasta, en muita sisaruksia. tosin välillä vien jotain misä kaikki "hyötyy" esim kiva peli tai sitten herkkuja.
 
kumpsu
Mun kummilapsen sisar(puoli) juhlii aina myös samana päivänä. Jotenkin kiusallista olisi mennä juhliin viemättä lahjaa myös tälle sisarelle :/ vaikka muuten en häntä lahjoisi.
 
Kyllä mä olen aina ostanut lahjan myös kaksoisveljelle,kun olen kummipoikaani muistanut. Siis synttäreinä ja jouluna,ja aina kylään mennessä vienyt jotain molemmille.
Ja molemmat pojat kutsuvat mua kummiksi.Samoin toimii myös toisen pojan sylikummi,muistaa aina molempia samanarvoisilla lahjoilla.
 
Pipsako siis ap
Alkuperäinen kirjoittaja maija:
Alkuperäinen kirjoittaja maija:
Jos/kun juhlat pidetään samana päivänä ja sinut on kutsuttu molempien juhliin niin silloin viet lahjan molemmille. Itse toimin ainakin niin, että vien kummilapselle jonkun "spesiaali" lahjan ja sitten sille toiselle ihan "tavallisen" synttärilahjan. Sellaisen minkä veisin kenelle tahansa jonka synttäreille menisin. Monet pitävät sisaruksille yhteisiä juhlia vaikka eivät olisi kaksosia.
Jos menen kummilapsen luokse muuten kuin juhliin, niin silloin muistan vain kummilasta, en muita sisaruksia. tosin välillä vien jotain misä kaikki "hyötyy" esim kiva peli tai sitten herkkuja.
Tuota pelilahjaa olen käyttänyt usein tai sitten joku kirja, mitä kaikki perheen lapset voi tutkia.

Kai mun täytyy "kovistua", ja tosiaan muistaa enemmän sitä kummilasta.

Toiset kaksoset on siskoni, ja ovat ainoita lapsiaan. Heitä tulee helposti muistettua kumpaakin. Mutta nämä toiset ovat se "ongelma". Ja huom. sana ongelma oli lainausmerkeissä... :)


 
Meidän kaksoset saavat kyllä molempien kummeilta lahjat. Yleensä lapsen omat kummit tuovat jotakin kalliimpaa omalle kummilapselleen ja toiselle pienemmän paketin. Lapset ovat myös saanneet samanlaisia vaatteita sekä lisäksi kummilapsi vielä jotakin siihen lisäksi.
 
jill
No onneks en ole noin pikkusieluinen että olisi koskaan tullut edes mieleen miettiä moista! Jos minut kutsutaan synttäreille ja sankareita on kaksi, vien molemmille miettimättä kumpi sen on ansainnut. Ihme periaatteita teillä.
 
Pipsako
Alkuperäinen kirjoittaja jippuli:
Meidän kaksoset saavat kyllä molempien kummeilta lahjat. Yleensä lapsen omat kummit tuovat jotakin kalliimpaa omalle kummilapselleen ja toiselle pienemmän paketin. Lapset ovat myös saanneet samanlaisia vaatteita sekä lisäksi kummilapsi vielä jotakin siihen lisäksi.
Onko teillä muita lapsia?
Jos toisella kummikaksosistani ei olisi muita kuin kaksosensa, ihan varmasti muistaisin kumpaakin tuosta noin vaan.
Mutta heillä on sisaruksia ja tunnen, että on epäreilua muistaa sitä yhtä sisarusta (kaksosta siis), kun en muista muitakaan sisaruksia... (muistamisella tarkoitan pelkästään lahjan antamista, muuten kyllä muistan sisarustenkin juhlat, kortein, tekstiviesten jne)

Olen tainnut itse itselleni kehittää ongelman.



 
Pipsako
Alkuperäinen kirjoittaja jill:
No onneks en ole noin pikkusieluinen että olisi koskaan tullut edes mieleen miettiä moista! Jos minut kutsutaan synttäreille ja sankareita on kaksi, vien molemmille miettimättä kumpi sen on ansainnut. Ihme periaatteita teillä.
Kyse oli siitä, että kaksosilla on sisaruksia. Ja kaksosia tulee muistettua, koska kummilapsen ja hänen juhlat ovat samaan aikaan. Mutta muita perheen sisaruksia ei taas muista samanlailla.
Olen vähän huono selittämään, mutta jotain tällaista ajoin takaa.



 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pipsako:
Alkuperäinen kirjoittaja jippuli:
Meidän kaksoset saavat kyllä molempien kummeilta lahjat. Yleensä lapsen omat kummit tuovat jotakin kalliimpaa omalle kummilapselleen ja toiselle pienemmän paketin. Lapset ovat myös saanneet samanlaisia vaatteita sekä lisäksi kummilapsi vielä jotakin siihen lisäksi.
Onko teillä muita lapsia?
Jos toisella kummikaksosistani ei olisi muita kuin kaksosensa, ihan varmasti muistaisin kumpaakin tuosta noin vaan.
Mutta heillä on sisaruksia ja tunnen, että on epäreilua muistaa sitä yhtä sisarusta (kaksosta siis), kun en muista muitakaan sisaruksia... (muistamisella tarkoitan pelkästään lahjan antamista, muuten kyllä muistan sisarustenkin juhlat, kortein, tekstiviesten jne)

Olen tainnut itse itselleni kehittää ongelman.
Kuuden lapsen äitinä tajuan tämän. ja minusta sille sinun kummilapselle on tärkeää että häntä muistetaan joskus yksinäänkin eikä aina yhdessä kaksoissisaruksen kanssa. Eli siis minusta ois ok jokin pieni muistaminen sille toiselle kerran ne juhlat yhtäaikaa kuitenkin.
 
tuplien äiti
Niitä muistetaan kenen juhlille mennään. Eli jos on kaksi synttärisankaria niin molempia muistetaan jos sinne kutsuttu on... Kyllä mä katsoisin pitkään jos joku tulisi meidän kolmen lapsen yhteissynttäreille (kaksoset+yksönen, eroa syntymäpäivillä vajaa viikko) jos ei kaikille jotain pientä toisi...
 
jill
No hyvänen aika, miksi siitä kannat huonoa omaatuntoa, jos sinua ei kutsuta niiden muiden synttäreille, niin eihän tuossa ole ongelmaa? Lahja viedään juhliin joihin sinut on kutsuttu.
 
Finttu
Mä olen aina vienyt sille toiselle kaksoselle jotain pienempää. Paitsi silloin en vienyt, kun ostin kummitytölle semmosen kahden istuttavan hyljevesikeinun(mikä lie häristin, mut kahdelle tarkoitettu).
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja tuplien äiti:
Niitä muistetaan kenen juhlille mennään. Eli jos on kaksi synttärisankaria niin molempia muistetaan jos sinne kutsuttu on... Kyllä mä katsoisin pitkään jos joku tulisi meidän kolmen lapsen yhteissynttäreille (kaksoset+yksönen, eroa syntymäpäivillä vajaa viikko) jos ei kaikille jotain pientä toisi...
Siis en mä kyllä katsoisi pitkään.... Mulle on oikeasti aivan sama vaikka kukaan ei toisi lahjaa lasten syntäreille, pääasia, että tulisivat. Tosin lapset kyllä voisivat hieman ihmetellä, joten siksi sille toiselle voi viedä vaikka jonkun pienen jutun, vaikka värityskirja, mitä saa kai 1-3 eurolla. Lapselle ei ole tärkeää se lahjan hinta vaan se, että saa avata lahjan. (tai no vaihtelee toki varmaan lapsien välillä)
 
Pipsako
Taisin selittää alkuperäisessä viestissäni "ongelmani" väärin.
Siis kun meinaan nimenomaan tuota, että on sitten epäreilua, kun en muista samanlailla niitä muita sisaruksia heidän juhlapäivinään. Ja sitä yhtä muistan, koska sattuu olemaan kummilapseni kaksonen.

Jos kaksoset olisivat perheen ainoat lapset, minullakaan ei olisi mitään tämmöisiä mietittäviä.

Pitääkin muistaa mainita kaverille, että miks se muita meni tekemään... :O :D
 

Yhteistyössä