Kummitytön rippilahja

  • Viestiketjun aloittaja yh
  • Ensimmäinen viesti
yh
Kummityttöni (sisarukseni lapsi) pääsee ripille. Olisiko ok lahja ostaa se perinteinen risti? Ainakin viime vuonna ihaili serkkunsa ristiä. Missä hinnoissa mahtavat olla nykyään?

Hänellä on toinenkin kummi, mutten tiedä tuleeko tai mitä ostaa. En tiedä edes puhelinnumeroa hänelle. Pitääkö mun ottaa selvää, tuoko hänkin ristin?
 
meillä eilen tytön rippijuhlat
Meillä tyttö sain sylikummilta sormuksen ja kaulakorun, hopeaa ja toiselta kummilta nomination korun ,missä enkelipala. Ristiä ei tyttö kaivannut lainkaan ja kummikin sanoi, että sellaisia tytöille sopivia ristejä löytyi tasan yksi ja oli ihan järkky hintainen ilman ketjua ( kultaisena ). Ei aina tarvitse tosiaankaan olla ristiä.
 
hintavaa
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
hinnat n.30e ylöspäin....
Niin ilman ketjua, mutta kuka antaa ketjuttoman kaulakorun. ketjut sitten kultaisena maksaakin maltaita. Ne sitten alkaen 150e
eli 200-350 menee ainakin kaikkineen jos hyvälaatuista haluaa ostaa.
Itse maksoin kolme vuotta sitten rististä ja ketjusta kummitytölle 330e
 
ap
Googlettelin vähän ja nyt alan toivomaan, että se toinen kummi ostaa ristin :( , monessa vistissä oli, että itse risti ei niin maksa, mutta ketjut, eli 140 e maksaisi monen viestin mukaan... olen totaali-yh, niin tuossa on tekeminen. Mielummin tosiaan ostan vaikka nomination-palan tai muun korun tai annan 50 e rahaa.
 
ap
Mietin ja tytöllä on aina vain hopeisia koruja. Mahtaakohan hän edes käyttää ristiä tai ainakaan kultaista? Mulla kyllä harmittaa, jos vedän 100-140 e siihen ja sitten se on tasan yhden kerran päällä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mietin ja tytöllä on aina vain hopeisia koruja. Mahtaakohan hän edes käyttää ristiä tai ainakaan kultaista? Mulla kyllä harmittaa, jos vedän 100-140 e siihen ja sitten se on tasan yhden kerran päällä.
Jos ei tykkää keltakullasta niin valkokultakin on keksitty, ei kukaan osta hopearistiä rippilahjaksi.
 
ap
Joo, laitoin tekstarin äidilleen että tuoko tuo toinen kummi ristiä, ja jos ei tuo, niin tykkääkö tyttö edes siitä? Ja jos tykkää, niin kultainen vai hopeinen. Ja jos on jo risti tulossa, niin onko nominationia (mä en oo nähnyt ikinä, enkä kuvissaankaan (ollaan fb-kavereita)) ja jos ei oo, niin tykkäiskö siitä.

Kyseessä on veljeni lapsi, mutta veli ein näistä niin ymmärrä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mietin ja tytöllä on aina vain hopeisia koruja. Mahtaakohan hän edes käyttää ristiä tai ainakaan kultaista? Mulla kyllä harmittaa, jos vedän 100-140 e siihen ja sitten se on tasan yhden kerran päällä.
Jos ei tykkää keltakullasta niin valkokultakin on keksitty, ei kukaan osta hopearistiä rippilahjaksi.
Kyllä ostaa, viime kesänä olin rippijuhlissa jossa juhlakalu oli nimenomaan toivonut hopeista ristiä ja hopeakoruja.
 
sanna
mun tyttö sai hopeakorun kummilta lahjaksi ja oli eri tyytyväinen. ei olisi keltakultaista halunnutkaan. Hopeassa löytyy valinnanvaraa paljon enemmän ja itse asiassa ne on minusta kauniimpia kuin kultaiset.
 
Itse ostin kummitytölleni kalevalakorun hopeisen ristin, ja on pitänyt siitä asti kaulassaan aina, joten mieleinen lahja oli. Kyselin mieltymyksistä, ja kun pitää kalevalakoruista ja hopeisista koruista, niin valinta oli helppo. Hinta kaiverruksineen taisi olla max 60e
 
vieras
Kannattaa kysyä. Monet ei tahdo ja monet tahtoo hopeisen eli on paljon halvempi kuin kultainen.

Me ostimme juuri siskolleni Nominationin rippilahjaksi (toivoi sitä) ja siihe kolme erikoispalaa, yksi niistä oli se risti. Ei saanut kummeiltaan rippiristiä, mutta haki itse sitten lahjarahoillaan sellaisen, kun tahtoi.
 
seela
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis tätä http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/riipukset/1137 tuosta yksinkertaisemmaksi ei risti muutu :) .
Juu, mut ei tuo ole kyllä tyttömäinen ja en usko että kukaan teinityttö tuollaista haluaa eses kaulassaan roikottaa.
 
Perinteinen risti on hyvä lahja. Hopeisten hinta lähtee varmaankin jostain 30 eurosta. Kultaiset kalliimpia, kun kullan hinta on noussut. Itse sain kultaisen krusifiksin n. 2,5 cm korkean lahjaksi v. -95. Käytin sitä viime joulukuuhun saakka kunnes sain valmistujaislahjaksi mieheltä uuden kaulakorun. Tuolloin maksoi ketjuineen 690 markkaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja seela:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis tätä http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/riipukset/1137 tuosta yksinkertaisemmaksi ei risti muutu :) .
Juu, mut ei tuo ole kyllä tyttömäinen ja en usko että kukaan teinityttö tuollaista haluaa eses kaulassaan roikottaa.
Tuommoinen vähän rokahtava tyttö haluaa. Itsekin olisin tuon teininä ottanut mielummin kuin sen perinteisen kultaristin.
 
ap
Mikä teistä sitten on mahdollisimman yksinkertainen, ja johon voi kaiverruttaa suht paljon (haluaa että nimi, syntymäpäivä ja rippipäivä tulee siihen)?

Tuo n:n linkittämä http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/riipukset/6200/2 on musta tosi nätti, mutta onko yksinkertainen? Vai tarkoittaako se yksinkertainen vain si8tä, että ei oo mitään timanttia tai paljoa koristeita?
 

Yhteistyössä