KUMMITYTTÖ 16 V RASKAANA!!!

Moi..

Tänään noin puoli tuntia sitten parhaan ystäväni lapsi(siis kummityttöni) soitti.. :/ Itki ja itki puhelimessa, eikä puheesta meinannut saada selvää.. Lopulta sanoin, että rauhoitus nyt vähän. Tyttö täytti toukokuussa 16v ja kertoi, että oli tehnyt SITÄ hänen poikaystävänsä kanssa noin kuukausi sitten. Tyttö on seurustellut siis saman pojan kanssa noin 1,5v.. :(

He olivat kuulemma kayttäneet kumia, mutta oli pettänyt.. :ashamed: Tyttö kysyi itku kurkussa, mitä hänen pitäisi tehdä.. ? :eek: Raskausviikolla 4-5.. :x
Olen tuntenut tytön äidin viisivuotiaasta.. :( Tyttö on aina ollut minulle paljon läheisempi kuin muut kummilapseni.. Olemme paljon tekemisissä perheen kanssa, ja olen nyt vähän ristiriitaisessa tilanteessa.. :( :'(

Pitäisikö kertoa tytön äidille??!! Toisaalta en raaskisi, kun tyttö on minuun luottanu ja kertonu asian minulle.. :ashamed: Toisaalta kyllä olisin todella vihainen, jos oma tyttäreni kertoisi kummitädilleen tälläisen asian, eikä täti kertoisi minulle.. :'( MITÄ TE TEKISITTE???!!! :(
 
keskustelet tytön kanssa ensin henkilökohtaisesti ja sitten puhut tytön itse kertomaan äidilleen. Tavalla tai toisella, lupaat vaikka olla tilanteessa läsnä itsekin jos se tyttöä rauhoittaa. Nyt hän on varmasti erittäin hätääntynyt ja pää on aivan sekaisin,ei mitään päätöksiä suuntaan tai toiseen ole kykenevä tekemään.

Voihan se myös olla että tyttö keskustelun jälkeen haluaisi että sinä kerrot äidillensä jotta äiti saa hetken tasata tunteitaan ennen tytön kohtaamista. Tuollaista ei ole ihan helppo lapsen itse kertoa..
 
Mä itse ainakin koittaisin puhua tän tytön kanssa ensin ja auttaa (soitto neuvolaan yms.).
Sitten puhuisin että hänen äidilleen on kyllä pakko kertoa asiasta. Selän takana en menisi kertomaan, se vie luottamuksen.
 
onko varmasti raskaana? siis tehnyt testin oikein ja tulkinnut sen oikein?
meillä nimittäin perhepiirissä samankaltainen tapaus missä 15 v tyttö luuli olevansa raskaana kun oli saanut negatiivisen testin ja luullut sen tarkoittavan raskautta( ei toivottu raskaus ja tullaan sanomaan että tulos on negatiivinen niin oli käsittänyt että raskaana kun hänen kohdallaan raskaus olisi ollut negatiivinen juttu)
 
Kysyin juuri tätä asiaa puhelimessa tytöltä.. Ehdoton ei. :| En kuulemma saa kertoa, kun äiti saa raivarin. :'( Eikä luultavasti itse ole kertomassa.. :( .. Pitäisihän minun kertoa ystävälleni, että hänen 16v tyttärensä on viikolla 4 (tai 5) raskaana!!!!! :/ en tiedä mitä pitäis tehdä..
 
Tyttö kysyi vielä minulta, että onko hän nyt varmasti raskaana?? Kertoi, että kuukautiset jääneet pois, rinnat hellänä ja huono olo kokoajan( oksettaa) :( Ja raskaustesti oli näyttänyt positiivista.. :x Pitäisi kai soittaa tytölle ja puhua tästä asiasta.. :/ :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanillaTwilight:
Kysyin juuri tätä asiaa puhelimessa tytöltä.. Ehdoton ei. :| En kuulemma saa kertoa, kun äiti saa raivarin. :'( Eikä luultavasti itse ole kertomassa.. :( .. Pitäisihän minun kertoa ystävälleni, että hänen 16v tyttärensä on viikolla 4 (tai 5) raskaana!!!!! :/ en tiedä mitä pitäis tehdä..
Ilman lupaa älä kerro, mutta pidä huoli, että parin päivän aikana sen luvan saat. Tällaista asiaa voit hyvin pitää pari päivää itselläsi, kunhan äiti vaan sen saa sitten tietää. Eli ei kertominen ole tämän päivän asia, mutta tämän viikon kyllä.
 
Yrittäisin vielä painostaa tyttöä kertomaan äidillee. Selän takana en menisi missään tapauksessa kertomaan koska silloin pettäisit luottamuksen ja tyttö tarvitsee juuri nyt paljon tukea ja on hienoa että hän on löytänyt jonkun aikuisen johon luottaa. Sano tytöllle ettei tämä asia ole maailmanloppu (kuten ei olekaan) ja että kyllä asiat vielä järjestyy.
 
ikävään välikäteen olet joutunut... soitappa tytölle ja sopikaa vaikka että yhdessä kerrotte asian hänen äidille... jollakin tavalla asia pitää hoitaa, joten ilmi tulee hänen äidilleen.

yritä rohkaista tyttöä kertomalla että itse äitinä hänen äitinsä varmasti ymmärtää ja auttaa oli jatko sitten mikä vaan! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja versatile:
Yrittäisin vielä painostaa tyttöä kertomaan äidillee. Selän takana en menisi missään tapauksessa kertomaan koska silloin pettäisit luottamuksen ja tyttö tarvitsee juuri nyt paljon tukea ja on hienoa että hän on löytänyt jonkun aikuisen johon luottaa. Sano tytöllle ettei tämä asia ole maailmanloppu (kuten ei olekaan) ja että kyllä asiat vielä järjestyy.
Niin, jos tyttö luotti minuun jo kerran, niin en tahdo pettää hänen luottamusta.. Täytyy yrittää vain rohkaista häntä kertomaan äidilleen...

:/
 
vähän asian virestä, mutta voiko 16 esim tehdä abortin ilman, että asiasta ilmoitetaan vanhemmille? en tiedä mikä käytäntö...mietin vaan, että jos ei niin silloinhan asia tulee ilmi oli jatko sitten mikä vaan...
 
DG
Jos yrittäisitte saada neuvolaan aikaa.
Ja nuori miettimään haluaako pitää lapsen vai ei. Ja siitä sitten lähtisitte eteenpäin, mikä tulos tulisi olemaan. Neuvolassa kyllä auttavat oli päätös kumpi tahansa.
Missään nimessä en lähtisi kertomaan tätä äidille.
 
En minäkään lähtisi kertomaan äidille ja pettämään tytön luottamusta.. :( Täytyy soittaa tänään jossain vaiheessa tytölle ja kysyä, että haluaako pitää lapsen vai eikö.. :'( Voidaan tytön kanssa soittaa yhdessä neuvolaan ja puhua jatkosta.. :'(
 
Oon itse tullut raskaaksi 16v..vanhemmille kertominen oli todella ylivoimaista..lopulta kirjoitin sitten kirjeen äidille...joka ensin iltapvän sulatteli asiaa ja tuli sitten juttelemaan mun kanssa..isällekään en uskaltanu kertoa ja äiti kertoi sille,ensin oli järkyttyny mut mietittyään asiaa hyväksyi..mulle tuli mieleen että jos vaikka laittasi tekstiviestinä äidilleen helpompaa kuin pamauttaa suoraan..myös sinne nvolaan voisi olla yhteydessä..
Itse päädyin pitämään lapsen,nyt 13v murrosikää lähestyvä teini :heart: aina ei oo ollu helppoa,mutta kaikesta ollaan selvitty =)
 
Toivottavasti asia on jo edennyt, kun tästä on jo kuukausi. Jos ei olisi ollut kesäloma, olisin ehdottanut neuvolan lisäksi tai vaihtoehdoksi kouluterveydenhoitajan juttusille menoa. Haluaisin kuitenkin lisätä keskusteluun tämän: Alaikäiselläkin on oikeus asioida terveydenhuollon kanssa ilman, että hänen huoltajansa tietää asiasta. (Tämä on faktaa, tiedän sen oman työni kautta - ja ennen kuin kukaan kauhistuu tästä: eikö olekin parempi, että nuoret esim. uskaltavat mennä raskaus- tai sukupuolitautitesteihin, hankkia pillerireseptejä jne. kuin että eivät uskalla jos olisi pakko kertoa!) Toki esim. kouluterveydenhoitajat varmasti kovasti koettavat puhua samaa kun tämä kummitäti, että parasta on kertoa ikävät asiat tai pyytää luotettavaa aikuista mukaan kertomaan, niin on itsellä helpompi olla asian kanssa
 

Yhteistyössä