Kummiudesta kieltäytyminen,koska..

  • Viestiketjun aloittaja liinu
  • Ensimmäinen viesti
liinu
niin ja tiedän että jättää hoitoon kun tulee hiukka vanhemmaksi, kun on sen mulle itse sanonut..olen sen pari kertaa jo tänne kirjottanut.Ja mistä tiedän että voisi aivan hyvin vetää kamaa lapsen läsnäollessa..KOSKA tällä 18 veellä on oma lapsi ja tää mun äitituttuni on löytänyt tän 18 veen kotonaan sekasin kun seinäkello,neulat sun muut pöydällä.Ja tää 18 vee on siksi ollut siellä katkolla koska sossu oli laittanut että saa pitää lapsensa niin siks on ollut siinä korvaushoidossa,ei siis vilpittömästi omasta halusta vaan muitten käskystä,eli sossun!
 
liinu
Alkuperäinen kirjoittaja Nikittönnä:
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Itseasiassa,aion toimia näin juuri!i..aion tehdä tämän jahka lapsi ensin menee hoitoon sinne hörhölään.

Miksi kysyt ikääni? Se on 25,mitä siitä sitten.?Että saadaan taas jotain haukkumisen aihetta vai?
Miksi vasta sitten? Mistä sinä tiedät milloin lapsi on siellä hoidossa? Esitin kasan kysymyksiä, johin jätit vastaamatta.

Onko sinulla todisteita siitä, että ko. kummi vetää kamaa? Ja mikset voi tehdä ilmoitusta jo nyt? Yhteydenhän voi ottaa jopa lastensuojeluun, jos uskoo, että lapsi on jotenkin vaarassa, kun on kummina oletettu huumeiden käyttäjä.

Ikää kysyin vain uteliaisuuttani.
Vastasinhän minä!Kirjotin,että kun lapsi tulee vanhemmaksi!Mitä muuta kysyit sitten?
 
liinu
Ja todisteeksi varmaan kelpuuttaisit itsekin sen seikan että tämä äiti on mulle kertonut tästä huumeidenkäytöstä,miten muuten olin saanut tietää tuonkaan että oli siellä asunnossa ollut ihan aaöö...Kyllä aikaisemminkin voisin ilmoittaa asiasta,mutta käykö se..niinkun tarkoitan että henkilöllä ei ole vielä ollut lasta yms.niin onko liian aikaista kun ei ole vielä siellä ollut niin ei ole näyttöä vai miten?
 
Mä en oikeen käsittäny tätä..
Alotusviestissä lukee, että sattumalta olit huomannu fb:ssä, että eräs ristiäisvieraista käyttääki aineita ku oli pyytäny kyytiä sairaalaan ja nyt yhtäkkiä se lapsen äiti onkin kertonu tän huumeidenkäyttäjän koko menneisyyden.... Haiskahtaa..... :whistle:
 
liinu
Alkuperäinen kirjoittaja pilviini:
Jos sinä kummina voisit olla se vankka tukijalka lapsen elämässä?
Kummallista kyllä,mutta minun kelkka alkaa kääntymään siihen suuntaan vaikka alotukseni olikin totaalinen tyrmäys.Ehkä sitten luovun ajatuksistani tätä narkkaria kohtaan,mutta mua pelottaa sen pienen puolesta kuitenkin niin hirveesti.!!.Olo tuntuu jotenkin epämiellyttävältä kun joudun kastetilaisuudessa seisoman kenties tämän narkin vieressä..

Noh,kai tämä tässä selviää parhain päin..:)
 
liinu
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Mä en oikeen käsittäny tätä..
Alotusviestissä lukee, että sattumalta olit huomannu fb:ssä, että eräs ristiäisvieraista käyttääki aineita ku oli pyytäny kyytiä sairaalaan ja nyt yhtäkkiä se lapsen äiti onkin kertonu tän huumeidenkäyttäjän koko menneisyyden.... Haiskahtaa..... :whistle:
Etkö lukenut sitä tai siis NIITÄ KAIKKIA kohtia missä oon kertonut että mä' tänään olen soittanut sille äitille ja kysynytr asiasta!Tänään sen fb:ssä huomasin.JOTEN MIKÄ TÄSSÄ HAISKAHTAA MUKA?
 
liinu
ja juu,aikaisemminkin jo tätä tietoa kummiudesta hänen kohdaltaan,olin kuullut jo henkilöstä asioita tältä äidiltä,että ei sitä tänään sitä koko elämäntarinaa oo tarvinnu kertoa puhelimessa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Mä en oikeen käsittäny tätä..
Alotusviestissä lukee, että sattumalta olit huomannu fb:ssä, että eräs ristiäisvieraista käyttääki aineita ku oli pyytäny kyytiä sairaalaan ja nyt yhtäkkiä se lapsen äiti onkin kertonu tän huumeidenkäyttäjän koko menneisyyden.... Haiskahtaa..... :whistle:
Etkö lukenut sitä tai siis NIITÄ KAIKKIA kohtia missä oon kertonut että mä' tänään olen soittanut sille äitille ja kysynytr asiasta!Tänään sen fb:ssä huomasin.JOTEN MIKÄ TÄSSÄ HAISKAHTAA MUKA?
Luin kyllä.. Sepä tässä just.. Tää äiti vältteli aihetta ja vaihto puheenaihetta, mutta silti kerkes sepustaa sulle koko toisen elämänkerran.. :D
 
pakana
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tän on pakko olla provo, onhan tämä?

Ei kai kukaan olisi niin ilkeä lasta kohtaan että jättäisi tästä syystä menemättä kummiksi, ettei pidä toisesta kummista.
No jos mulla sattuu olemaan uskonnollisia vakaumuksia,niin onko se väärin..?Ei ole kyse lapsesta nyt kun siitä huumeidenkäyttäjästä,vai vihjaatko että annan vain olla,menen ristiäisiin ja unohdan kaiken sen mitä mun uskontoni mulle opettaa..?
Aika jännä, että vetoat uskonnon oppeihin. Itse en uskonnollinen ole, mutta käsittääkseni kristinuskon (johon kai kuulut?) tärkeimpiä oppeja on hyväksyntä, lähimmäisen rakkaus ja se, ettei muita saa tuomita...?

Sinä jättäisit viattoman lapsen oman onnensa nojaan, vain koska tuomitset etkä hyväksy jonkun vieraan aikuisen tekoja. Miten voit millään tuossa vedota uskontoon?
 
liinu
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Mä en oikeen käsittäny tätä..
Alotusviestissä lukee, että sattumalta olit huomannu fb:ssä, että eräs ristiäisvieraista käyttääki aineita ku oli pyytäny kyytiä sairaalaan ja nyt yhtäkkiä se lapsen äiti onkin kertonu tän huumeidenkäyttäjän koko menneisyyden.... Haiskahtaa..... :whistle:
Etkö lukenut sitä tai siis NIITÄ KAIKKIA kohtia missä oon kertonut että mä' tänään olen soittanut sille äitille ja kysynytr asiasta!Tänään sen fb:ssä huomasin.JOTEN MIKÄ TÄSSÄ HAISKAHTAA MUKA?
Luin kyllä.. Sepä tässä just.. Tää äiti vältteli aihetta ja vaihto puheenaihetta, mutta silti kerkes sepustaa sulle koko toisen elämänkerran.. :D


Ei hyvänen aika sentään!Vaikka tää äiti vältteli aihetta,kohdassa missä mä kysyin kummiutta että onko hän nyt se kummi vai ei,ei se tarkota sitä etteikö kertonut siitä muita juttuja..Tiedätkö kun mäkin saatoin alottaa puhelun ihan eri tavalla,kuin tyyliin onko se huumeidenkäyttäjä se kummi..Niin!Esimerkiksi niin että sain ensin varmistuksen tän narkkarin touhuista,että onko oikeasti nyt sitten ollut viimekin aikoina aineen käyttäjä!Häneltä aika paha paikkaus,sillä nythän vasta tunnusti tavallaan itsekin ettei kyseisestä henkilöstä ole kummiksi.Mutta kun hätäpäissään on pakko jotain suustaan päästää ja olevinaan vaihtaa aihetta vaikka tosiaan teki nyt hallat,olisit itse ollut kuulemassa,niin olis hävettänyt suakin sen puolesta.Ihan kuin ei olis tajunnu mistä sen piti edes kertoa!Ja yhtäkkii tuli niin tekopirteeksi siinä ja mielisteli..outoa..JA on kertonut siis edelleen tästä henkilöstä mulle aikaisemminkin jo!!Missä vaiheessa mä olen väittäny että vaan puhelimessa kertonut kaiken?Siis aivan kaiken?Kyllä mullakin noita ajatuskatkoja tulee kun tässä on viisi sivua tekstiä ja mä vastailen aika ahkeraan,mutta mun mielestä tein selväks ettei pelkästään yhellä puhelulla ole kaikki selvinnyt.Jos on mennyt ohi,niin tässä se nyt tuli multa uusiksi.
 
liinu
Alkuperäinen kirjoittaja pakana:
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tän on pakko olla provo, onhan tämä?

Ei kai kukaan olisi niin ilkeä lasta kohtaan että jättäisi tästä syystä menemättä kummiksi, ettei pidä toisesta kummista.
No jos mulla sattuu olemaan uskonnollisia vakaumuksia,niin onko se väärin..?Ei ole kyse lapsesta nyt kun siitä huumeidenkäyttäjästä,vai vihjaatko että annan vain olla,menen ristiäisiin ja unohdan kaiken sen mitä mun uskontoni mulle opettaa..?
Aika jännä, että vetoat uskonnon oppeihin. Itse en uskonnollinen ole, mutta käsittääkseni kristinuskon (johon kai kuulut?) tärkeimpiä oppeja on hyväksyntä, lähimmäisen rakkaus ja se, ettei muita saa tuomita...?

Sinä jättäisit viattoman lapsen oman onnensa nojaan, vain koska tuomitset etkä hyväksy jonkun vieraan aikuisen tekoja. Miten voit millään tuossa vedota uskontoon?

Toi ei nyt mene ihan oikein..Kysymys kuuluu,miten voin hyväksyä sen,että huumeidenkäyttäjä hoitaa lasta ja on vielä kummi tälle.En halua jättää lasta oman onnen nojaan,mutta en voi myöskään jättää huumeidenkäyttäjän huomaan ja jos kirkossa julistetaan tuollaiselle henkilölle oikeus hoivata lasta,siis olla kummi, en enään ole varma mitä pitäisi ajatella..mutta teksti missä kirjoitin etten enää tiedä kelle olisin vihainen,kertoo aika pitkälti myös siitä,että saatan olla vihainen myös Jumalalle..
 
liinu
Ja muuten,minä en ollut se joka aloitti tästä uskontoasiasta--se oli joku joka kirjoitti mulle että eikös mun tehtävä ole antaa kristillisiä oppeja kummina lapsen elämän eväiksi..siitä tää alkoi alunperin..
 
jenmo
Kuule, se voi olla ihan hyvä tyyppi vaikkka on sairastunutkin päihdeongelmaan! Ei välttämättä KOSKAAN tule sekaisin lapsen luo taikka ystäväsi luo. Elää siis suht "normielämää" sairaudestaan huolimatta!

Heidänkaltaisiaan ihmisiä on yllättävän paljon keskuudessamme, kukaan ei esim. minusta huomaa että olen entinen narkomaani, ennenkuin kerron. Ja AINA on mahdollisuus parantua, tämä kummiksi pääsy voi jopa siinä asiassa ko. ihmistä auttaa ja helpottaa!
 
liinu
Alkuperäinen kirjoittaja jenmo:
Kuule, se voi olla ihan hyvä tyyppi vaikkka on sairastunutkin päihdeongelmaan! Ei välttämättä KOSKAAN tule sekaisin lapsen luo taikka ystäväsi luo. Elää siis suht "normielämää" sairaudestaan huolimatta!

Heidänkaltaisiaan ihmisiä on yllättävän paljon keskuudessamme, kukaan ei esim. minusta huomaa että olen entinen narkomaani, ennenkuin kerron. Ja AINA on mahdollisuus parantua, tämä kummiksi pääsy voi jopa siinä asiassa ko. ihmistä auttaa ja helpottaa!
No mutta miten selität hänen kohdallaan sen että on sekaisin lapsensa läsnäollessa..?Siis vetää kamaa lapsen ollessa läsnä?

 
jenmo
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Alkuperäinen kirjoittaja jenmo:
Kuule, se voi olla ihan hyvä tyyppi vaikkka on sairastunutkin päihdeongelmaan! Ei välttämättä KOSKAAN tule sekaisin lapsen luo taikka ystäväsi luo. Elää siis suht "normielämää" sairaudestaan huolimatta!

Heidänkaltaisiaan ihmisiä on yllättävän paljon keskuudessamme, kukaan ei esim. minusta huomaa että olen entinen narkomaani, ennenkuin kerron. Ja AINA on mahdollisuus parantua, tämä kummiksi pääsy voi jopa siinä asiassa ko. ihmistä auttaa ja helpottaa!
No mutta miten selität hänen kohdallaan sen että on sekaisin lapsensa läsnäollessa..?Siis vetää kamaa lapsen ollessa läsnä?
No tuota minä en itsekään hyväksy millään muotoa, anteeksi jos luin tekstisi hätiköidysti! En antaisi minkään päihteen vaikutuksen alaiselle ihmiselle lapsiani hoitoon, tosin näitä ENTISIÄ ongelmaisia löytyy molempien kummeista

:wave:
 
liinu
Ja hieno juttu ihan todella että olet päässyt eroon!Ja mä olenkin yrittänyt tässä muutaman kerran kysyäkin,jospa sinä osaisit asiasta tietävänä sanoa,että eikö olisi parempi,että tämä henkilö hoitaisi ittensä ensteksi kuntoon ennenkun hoitaisi toisia.Niinhän se on vanhempienkin kohdalla että itse täytyy olla kunnossa ja hyvinvoiva,ennenkun alkaa lapsia edes suunnittelemaan,ja hoitamaan.Nyt esimerkkinä vaikka mielenterveysongelmainen äiti jolla pinna palaa,niin aina tälläkin palstalla kehotetaan ottamaan yhteyttä johonkin hoitavaan tahoon että jaksaa ja saa apua ennenkun menee liian roisiksi.Miksei siis nytkin niin hänen tapauksessaan?Apua kyllä löytyy varmasti.Jos on vain tahtoa..
 
Tosiaan täysin sekaisin on asiat
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
No, sinä et valitse kummeja vaan lapsen vanhemmat.
Sulla menee totaalisesti asiat ja jutut sekaisin, josta syystä edelleen miettisin sen lääkityksen uudestaan. Lapsen kummina oleminen ei edellytä lapsen hoitoa, ihan varmastikaan nämä vanhemmat eivät tule jättämään lastaan tuon kummin hoitoon.
Niin noh.. itse asiasta keskustelleena tämän äidin kanssa (jota sinä et ole tehnyt) niin satunpa tietämään että kyllä jättävät..tämä äiti on masentunut ja tarvitsee kaiken mahdollisen avun ja kehui minulle kuinka nyt on sitten varmasti lapselle kaksi eri hoitopaikkaa kun hän haluaa hengähtää..
Siis mitä, ootko sä nyt oikein perillä kummin tehtävistä saati sitten kyseisen lapsen äiti, ei kummius ole tosiaan mitenkään yhteydessä siihen, että olisi "varmat hoitopaikat"?
 
liinu
Alkuperäinen kirjoittaja Tosiaan täysin sekaisin on asiat:
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
No, sinä et valitse kummeja vaan lapsen vanhemmat.
Sulla menee totaalisesti asiat ja jutut sekaisin, josta syystä edelleen miettisin sen lääkityksen uudestaan. Lapsen kummina oleminen ei edellytä lapsen hoitoa, ihan varmastikaan nämä vanhemmat eivät tule jättämään lastaan tuon kummin hoitoon.
Niin noh.. itse asiasta keskustelleena tämän äidin kanssa (jota sinä et ole tehnyt) niin satunpa tietämään että kyllä jättävät..tämä äiti on masentunut ja tarvitsee kaiken mahdollisen avun ja kehui minulle kuinka nyt on sitten varmasti lapselle kaksi eri hoitopaikkaa kun hän haluaa hengähtää..
Siis mitä, ootko sä nyt oikein perillä kummin tehtävistä saati sitten kyseisen lapsen äiti, ei kummius ole tosiaan mitenkään yhteydessä siihen, että olisi "varmat hoitopaikat"?
Olen perillä asioista,ja saa lapsi tulla hoitoon,sille en voi mitään miten lapsen äiti ton asian ilmaisi,miksi mulle siitä avaudut noin kun se hänen suustaan kuitenkin tuli.Ja sitäpaitsi..miksi se ei saisi olla yksi hoitopaikka jos se osapuolille sopii ja ennenkaikkea..on puitteet siihen..!
 

Yhteistyössä