Kumpaa arvostatte enemmän: varma työ ja ok palkka, vai epävarmempi työ ja hyvä palkka?

  • Viestiketjun aloittaja leppis
  • Ensimmäinen viesti
No mä oon koko elämäni tehnyt pätkätöitä enkä näe siinä mitään ongelmaa, sopii siis mulle. Ja kun miehellä on vakkariduuni niin se riittää myös turvaamaan tilanteen jos en joskus töitä saisikaan heti perään.
 
Mun mielestä ei ole yhtä oikeaa vastausta. Jos olisi varma työ ja tietäisin, että tykkäisin siitä työstä/työpaikasta, palkka jos olisi ok, niin ottaisin sen. Mutta jos työpaikka olisi mikä olisi, olisi kivempi ottaa epävarma hyväpalkkainen työ, josta voisi helpoisti jäädä pois ja saada kivasti ansiosidonnaista... ja hakea pikkuhiljaa taas sitä "ihannetyötä".
 
Matalapalkkainen
Ihan sama, pääasia on, että pidän työstä. Minä olen valinnut sekä huonomman palkan että määräaikaisuuden. Ratkaisua on toki helpottanut erittäin hyvätuloinen aviomies (joka toivoo minun tekevän sellaista työtä, josta todella pidän).
 
vieras
Varmaa työtä arvostaisin enemmän. Tietysti se mielekkyyskin merkityksellistä, jos olis ihan turhauttavaa niin kuka sellaista jaksaa. Minä valitsisin varmana kuitenkin sen "varman" työpaikan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lomautettu:
nyt epävarman työn omaavana tahtoisin varman paikan. Mutta onko sellaista nykypäivänä?
Hoitoalalla löytyy. Ollaan kumpiki miehen kanssa töissä hoitoalalla kunnallisella työnantajalla ja kummankin työpaikalla on niin vähän hoitajia että niistä ei yksinkertaisesti enää voi karsia. esim mun osastolla aina 2 hoitajaa työvuorossa, siitä ei voi enää vähentää kun on potilaita, joiden hoitamiseen tarvitaan 2 hoitajaa. Palkat meillä ei oo häävin isot, mutta mieluummin vähä pienempi mutta varma palkka kuin hyvä palkka työpaikassa, jossa saa koko ajan pelätä lomautuksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Varma työ, ok palkka.

Palkkaa tärkeämpi on työn mielekkyys. Tekisin mielummin mielekästä työtä huonolla palkalla, kuin jotakin riistoduuunia hyvällä palkalla.
no näin!

nyt palkka mikä tuli niin käteen jäi kk-palkasta alle tonni..

tykkään työstäni paljon vaikka välillä asiakkaat kiristää.. en vaihtais!
 
Nalkuttava Talonmies
Pätkätyöhön en lähtisi koskaan vapaaehtoisesti. Siinä saa olla helvetillinen palkka, että pätkien välissä elintaso säilyisi.

Olen valinnut semivarman yksityisektorin (säännöllisesti alalla yt-neuvottelut) ja julkista alaa paremman palkan. Ja tosiaan - se sisältö painaa vaa'assa todella paljon.
 
varma työ. itse olen 15v tehnyt pelkkiä pätkätöitä. ei kivaa aina kun muut oli lomalla minä töissä. palkka monesti pienempi kuin muilla. epävarma tulevaisuus ja kaiken lisäksi olit jonkun työntekijän silmissä 'se huono' työntekijä joka tuli uusine ideoineen sotkemaan työtapoja
 

Yhteistyössä