kumpaa pidät turvallisempana tapana synnyttää

jamina
Alatiesynnytys ehdottomasti. Mut onneks sit saadaan vauva ulos sektiolla, jos alatieyrityksessä ilmenee jotain ongelmia :) On meillä Suomessa hyvät oltavat synnyttää!!
 
Sanotaan nyt vaikka että altiesynnytys on varmasti paras vaihtoehto sekä äidille että lapselle, silloin kun kaikki menee hyvin. =)

Itse kuitenkin olen nähnyt ja kuullut vähän liikaa näistä ei-niin-hyvin menneistä alatiesynnytyksistä, joten olen itse kokenut sektion turvallisemmaksi. Siinä ei kuitenkaan ole juuri riskiä että lapsi menehtyisi tai vammautuisi synnytyksessä. Äidille sektio on tietysti leikkaus, isokin sellainen, joten tottakai siihen liittyy omat riskinsä. Omalta kohdaltani olen kuitenkin ollut valmiimpi ottamaan nuo leikkaukseen liittyvät riskit kuin itse synnyttämisen. :ashamed:

Pakko myötää että sektiopäätökset ovat olleet molemmissa raskauksissa minulle todella suuret helpotuksen hetket. Ja olen jopa onnellinen siitä että mahdollisen seuraavan lapsen kohdalla sektio on heti varma. =) Näin vaikka tiedänkin että lapseni jää paitsi luonnollista syntymäkokemusta sekä sen tarjoamaa "pehmeää laskua" ja parempaa vastustuskykyä...
 

Yhteistyössä