Kumpaa seuraatte, sydäntä vai järkeä?

  • Viestiketjun aloittaja Galluppia
  • Ensimmäinen viesti
Mä olen henkeen ja vereen järki- ihminen. Monet oikeesti sanovat tunteettomaksi.

Himputin harvoin mulla ainakaan nykyään sydän sanoo mitään, mut jos sanoo, niin järki sanoo suosiolla olevansa statistin roolissa.

Melko moni on eläny satakin vuotta ilman järjen hiventä. Kukaan ei elä kovin montaa minuuttia jos toi syrjäytyspumppu lakkaa toimimasta.

Voi sen tietty ajatella niinkin, et melko moni on eläny ilman sydäntä hirmuisen pitkään, mut siitä ei o just koskaan seurannut ihmiskunnalle mitää hyvää.
 
Riippuu vähän asiasta.
Saatan venyttää hammaslääkäriajan varaamista viime tippaan, koska "pelottaa iih", mutta sit valitettavasti tunneasioissa järkeilen liikaa.
Tai joku ylpeys se ehkä on, ei niinkään järki. Esimerkkinä nyt vaikka se, että mun on pitänyt jo vuosia kertoa suoraan, kuinka koen jotkut asiat ja mitä tunnen, mutta en ole vielä ikinä tehnyt sitä, enkä varmaan teekään.

Mutta huomenna mä tilaan sen hammaslääkäriajan! Oikeesti. :D
 
"mies1"
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Naisen järki ei riitä mihinkään.
Järki tarkoittaa kykyä erityisesti vaativiin älyllisiin toimintoihin, ajattelu- ja käsityskykyä.
Totta, naisten vahvuus on enemmän konkretia ja sosiaalisuus, monen asian yhtäaikainen pyöritys, ihmisistä ja elollisista huolehtiminen, sidosaineena toimiminen. Nainen harvoin pääsee todella abstraktille tasolle vaan elämä koostuu konkreettisista tilanteista ja monien asioiden hoidosta.

Vielä kun Suomessa naisten kauneusmaailma on pienehkössä osassa verrattuna mm. Ranskaan ja Venäjään niin toi vielä korostuu. Tässä USA:laisen Ranskasta inspiroituneen naisen vinkkejä suomalaisillekin:

https://www.youtube.com/watch?v=5SG5kwzxVCI

1. The importance of really embracing self-care (skincare, fabulous hair cuts, facials, lingerie...anything that makes you feel lovely and sassy and womanly!)
2. "Tu as le droit de..." or "You have the right to" feel the way you do, no need to fake happiness or being ok.
3. Just relaxing and enjoying the moment.
4. Being humble and knowing how to take a compliment
5. Enjoying the little things (literally and figuratively)

suomeksi:

1. itsehoidon tärkeys --> esteettisyys, naisellisuus
2. tunneilmaisun luvallisuus --> älä ajattele liikaa toisia!
3. rentoutuminen, hetkessä eläminen --> älä järkeile, suunnittele liikaa!
4. vaatimattomuus, kohteliaisuuksien vastaanotto --> älä ahdistu, äläkä ole koppava!
5. pienistä asioista nauttiminen --> älä vedä överiksi kulutusta/materialismia/jne.!
 
yli nelikymppinen nainen
Järkeä.

Nuorena menin tunteella mukaan ja seuraukset olivat yleensä aina ikäviä. Kantapään kautta olen oppinut, että järkeen kannattaa luottaa ja sen ansiosta olen saanut itselleni hyvän ja haluamanilaisen elämän.
 
"aapee"
Kiitos mielenkiintoisista vastauksista :) Täällä itse painin erään ison kysymyksen kanssa ja tänään täytyy vastaus antaa. Sydän sanoo kyllä, mutta järki sanoo ei.. Ja jos vastataan kyllä, niin elämä muuttuu ainakin hetkellisesti, jopa lopullisesti, silloin myös isoja konkreettisia muutoksia täytyisi tehdä. Elämä muuttuisi ehkä haasteellisemmaksi/raskaammaksi, mutta kuitenkin antoisaksi kyllä vastauksen myötä.
Mutta jos taas vastataan ei, niin elämä jatkuu tasaisena ja helppona mitä tähänkin asti.

Yritä sitten saada päätettyä..
 
järki
[QUOTE="aapee";29908547]Kiitos mielenkiintoisista vastauksista :) Täällä itse painin erään ison kysymyksen kanssa ja tänään täytyy vastaus antaa. Sydän sanoo kyllä, mutta järki sanoo ei.. Ja jos vastataan kyllä, niin elämä muuttuu ainakin hetkellisesti, jopa lopullisesti, silloin myös isoja konkreettisia muutoksia täytyisi tehdä. Elämä muuttuisi ehkä haasteellisemmaksi/raskaammaksi, mutta kuitenkin antoisaksi kyllä vastauksen myötä.
Mutta jos taas vastataan ei, niin elämä jatkuu tasaisena ja helppona mitä tähänkin asti.

Yritä sitten saada päätettyä..[/QUOTE]

En minä ainakaan suostuisi ehdointahdoin elämääni hankaloittamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja järki;29908589:
En minä ainakaan suostuisi ehdointahdoin elämääni hankaloittamaan.
Mutta mitä tarkoittaa tuo antoisampi? Haasteellinen ja antoisa on minusta parempi kuin tylsä ja vaivaton. Minä tekisin järjellä päätökseni sen mukaan mikä johtaisi kokonaisuudessaan onnellisimpaan elämään pitkällä tähtäimellä.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
[QUOTE="mies1";29908104]Totta, naisten vahvuus on enemmän konkretia ja sosiaalisuus, monen asian yhtäaikainen pyöritys, ihmisistä ja elollisista huolehtiminen, sidosaineena toimiminen. Nainen harvoin pääsee todella abstraktille tasolle vaan elämä koostuu konkreettisista tilanteista ja monien asioiden hoidosta.

Vielä kun Suomessa naisten kauneusmaailma on pienehkössä osassa verrattuna mm. Ranskaan ja Venäjään niin toi vielä korostuu. Tässä USA:laisen Ranskasta inspiroituneen naisen vinkkejä suomalaisillekin:

https://www.youtube.com/watch?v=5SG5kwzxVCI

1. The importance of really embracing self-care (skincare, fabulous hair cuts, facials, lingerie...anything that makes you feel lovely and sassy and womanly!)
2. "Tu as le droit de..." or "You have the right to" feel the way you do, no need to fake happiness or being ok.
3. Just relaxing and enjoying the moment.
4. Being humble and knowing how to take a compliment
5. Enjoying the little things (literally and figuratively)

suomeksi:

1. itsehoidon tärkeys --> esteettisyys, naisellisuus
2. tunneilmaisun luvallisuus --> älä ajattele liikaa toisia!
3. rentoutuminen, hetkessä eläminen --> älä järkeile, suunnittele liikaa!
4. vaatimattomuus, kohteliaisuuksien vastaanotto --> älä ahdistu, äläkä ole koppava!
5. pienistä asioista nauttiminen --> älä vedä överiksi kulutusta/materialismia/jne.![/QUOTE]

Tosi huolestuttavaa... koska näyttää sille, että kohtapuoliin matemaattis- luonnontieteellinen tiedekuntakin alkaa olla naisvoittoinen... ja siellä kai ollaan usein aika abstraktilla tasolla konkretian sijaan...
Nyt herää kysymys, että jos naiset on hyviä kaikessa, niin missä miehet sitten enää pärjää?
 
Mutta mitä tarkoittaa tuo antoisampi? Haasteellinen ja antoisa on minusta parempi kuin tylsä ja vaivaton. Minä tekisin järjellä päätökseni sen mukaan mikä johtaisi kokonaisuudessaan onnellisimpaan elämään pitkällä tähtäimellä.
Olen ehdottomasti samaa mieltä. Samankaltaisten "ongelmien" parissa olen myös paininut viime talven ja tämän kevään, tehnyt tässä ihan hullulta vaikuttavia päätöksiä ja olen paniikissa mutta todella tyytyväinen.
 
Aikamoisena tuuliviirinä oon elämääni kahlannut läpi, että ei se järki ainakaan missään kovin suuressa roolissa ole ollut. Välillä sitä miettii, että jotain olis ehkä voinut tehdä toisin, mutta mitäpä suotta murehtimaan.
Kun ei kärsivällisyyttä ole tippaakaan, niin ei onnistu päätösten tekokaan järjellä, vaikka kuinka yrittäisi. Lasten myötä tosin on ollut pakko rauhoittaa menoa ja välillä takoa sitä järkeä omaan päähän :D
 

Yhteistyössä