kumpi brio zento vai britax two way elite

meillä nuo kaksi harkinnassa.tulee 7kk lapselle.rahat nyt hiukka tiukilla niin osamaksulla ostettava niin nuo oli hobbarin valikoimassa parhaat istuimet.itse olisin ehdottomasti halunnut gracon cosmicin mutta sitä kun ei mistään osamaksulla saa.
 
En suosittele zentoa! Meillä on ykkös istuimena cosmic ja toisessa autossa tuo zento ja en tykkää yhtään! Siinä istuma-asento on jotenkin kuppimainen ja poika protestoi aika usein siinä istuessaan ja yrittää saada ryhtiään suoremmaksi. Istuin on tosi kovan tuntuinen ja kangasmateriaali inhottavan nihkee. On tosi heilakka ja vie tilaa. Britaxista ei ole kokemusta, joten siitä en osaa sanoa. Ei tuo Cosmicaan mikään paras vaihtoehto oo, siinä tuo vöiden kiristys on aika hankalaa kun se kiristysnauha on niin alhaalla. Vyöt tulee tosi lähelle lapsen kaulaa ja menevät helposti mutkalle. Lisäksi se on tosi iso, ettei esim. meidän autoon mahdu takapenkille selkä menosuuntaan ollenkaan. Jos nyt olisin istuinta ostamassa ostasin varmaan jonkun britaxin tai Besafe istuimen

Tuossa vielä autoliiton testitulokset Zentolle, ei mitenkään parhaat mahdolliset. http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/brio_zento_2007/
 
Ennemmin zento kuin two way elite!! TWE on paljon "avarampi" eli mun ja monen muun mielestä siinä on tosi heikot sivutörmäyssuojat. Toki lapsi näkee sieltä paremmin ympärilleen, mutta kyllä turvallisuus tulee ensin, vaikkei zentokaan mitään huippuarvosanoja ole testeissä saanut. Testissä muuten väitetään että vöiden reititys on zentossa vaikea, mutta sitä se ei todellakaan ole, itse vaihdoin ko. istuimen autosta toiseen alle kymmenessä minuutissa ja kerran aikaisemmin olin asentanut istuimen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanle:
En suosittele zentoa! Meillä on ykkös istuimena cosmic ja toisessa autossa tuo zento ja en tykkää yhtään! Siinä istuma-asento on jotenkin kuppimainen ja poika protestoi aika usein siinä istuessaan ja yrittää saada ryhtiään suoremmaksi. Istuin on tosi kovan tuntuinen ja kangasmateriaali inhottavan nihkee. On tosi heilakka ja vie tilaa. Britaxista ei ole kokemusta, joten siitä en osaa sanoa. Ei tuo Cosmicaan mikään paras vaihtoehto oo, siinä tuo vöiden kiristys on aika hankalaa kun se kiristysnauha on niin alhaalla. Vyöt tulee tosi lähelle lapsen kaulaa ja menevät helposti mutkalle. Lisäksi se on tosi iso, ettei esim. meidän autoon mahdu takapenkille selkä menosuuntaan ollenkaan. Jos nyt olisin istuinta ostamassa ostasin varmaan jonkun britaxin tai Besafe istuimen

Tuossa vielä autoliiton testitulokset Zentolle, ei mitenkään parhaat mahdolliset. http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/brio_zento_2007/
Oon miettiny ihan samaa "kuppimaisuutta" sopisihan se pienelle, mutta kun lapsi lähentelee 2-4v ikäkausia niin eihän siinä kupissa sitten enää kivaa ole :/ En näe mitää vikaa birtax twp way elitessä. Ainekin ryhti jää hyväksi.
 

Yhteistyössä