Kumpi kannattaa, karppaus vai kalorien laskeminen?

  • Viestiketjun aloittaja läski!
  • Ensimmäinen viesti
läski!
Olen ollut nyt vhh:lla 2 viikkoa ja koko ajan törkeä nälkä... Päivän kalorit täyttyy, nälkä ei lähde, paino ei putoa ja ärsyttää... Siis hh max 50g ja kalorit 1400kcal, ei tää toimi...

Karppaisko, vai alkaisko vaan laskea kaloreita ja söisi sen mukaan? Ääh, vaikeaa!! :( Auttakaa! Löysin juuri innostuksen liikuntaan. :) Kotijumppaa ja sellaista.

Miten saa läskit oikeasti ja PYSYVÄSTI pois?

T: 170cm 69kg. :(
 
ex ylipainoinen
Ei kalorien laskentaa Ei karppausta Ei ihmedieettejä.
Ala syödä riittävästi, niin että ei ole nälkä, mutta hyvälaatuista ruokaa, paljon kasviksia, hedelmiä, marjoja...
 
dassf
Et kuulosta läskiltä indeksin mukaan, mutta siihen nyt ei voi aina luottaakaan.
Aloitappa liikkuminen, runsaasti erilaista liikuntaa. On tärkeää syödä tarpeeksi!
Se ei ole hyväksi, että syödään kuin anorektikot (en nyt sinuun viittaa)...
 
"vieras"
Mulla toimii yhdistelmä. valkoiset jauhot ja sokerit pois mutta esim ruisleipää syön. Kalorit 1400 josta proteiinia 1,5g/painokilo. Hiilareita ehkä 20% kokonaiskaloreista. Vitamiinit ja kuidut täyttyy. Käytän easyeat.fi palvelua ja pidän siitä, vähän vastaava kuin kalorilaskuri tms.

Mulla oli alussa 3 kk personal trainer jonka kanssa katsottiin perusasiat kunton, suosittelen lämpimästi jos vaan on mahkuja. Mä "uhrasin" omat parturi, herkku ja vaaterahat, säästin summan ja hyödynsin koko rahan edestä :D

Nyt 165 cm ja 74 kg, vielä n 8 kg tavoitteena.
 
"Anne"
Mielummin sopivasti molempia. Laske kaloreita mutta kiinnitä huomiota myös siihen mistä se energia tulee. Itse olen laihduttanut kaloreita laskemalla ja syömällä viljattomasti ja paino on pudonnut hyvin ~500g/vko vaikka olenkin ihan normaalipainoinen.
 
PT asiakas
[QUOTE="vieras";25568708]Mulla toimii yhdistelmä. valkoiset jauhot ja sokerit pois mutta esim ruisleipää syön. Kalorit 1400 josta proteiinia 1,5g/painokilo. Hiilareita ehkä 20% kokonaiskaloreista. Vitamiinit ja kuidut täyttyy. Käytän easyeat.fi palvelua ja pidän siitä, vähän vastaava kuin kalorilaskuri tms.

Mulla oli alussa 3 kk personal trainer jonka kanssa katsottiin perusasiat kunton, suosittelen lämpimästi jos vaan on mahkuja. Mä "uhrasin" omat parturi, herkku ja vaaterahat, säästin summan ja hyödynsin koko rahan edestä :D

Nyt 165 cm ja 74 kg, vielä n 8 kg tavoitteena.[/QUOTE]

ekana proteiinit täysi, sitten rasvaa ja kuitua ja lisäksi pari palaa leipää, loput kalorit kasviksia ja hedelmiä. Eikä ole nälkä. Ja pitää muistaa juoda riittävästi ja syödä säännöllisesti.
 
läski!
Hiilarit 46g
Rasva 145g
Proteiini 117g
Tänään syöty 1980ckal.

Mitähän tähän sanoisi? Joskus aikaisemmin laihduin ihan huomaamatta 64 kiloiseksi ja olo oli silloin loistava. Tykkään todella paljon hedelmistä, mutta vhh:lla en ole niitä syönyt. :( Olisiko vaan paras syödä sitä mikä maittaa ja vähän katsoa samalla kaloreita?

Enkä tiedä onko nuo alussa mainitsemani luvut edes oikeat, kun olen vain heittänyt arvioita. Tänään ollut siis huono päivä syömisien kanssa, mutta normaalisti kalorit ollut 1200-1500kcal. En vaan jaksa enää näin. :( Haluaisin laihtua ainakin 6kg...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25568787]Jos pitää valita niin kalorien laskeminen. Eikö se vasta todettu jossain tutkimuksessakin?[/QUOTE]

mun sukurasitteilla ainakin, verisuonitauteja ja sykäreitä riittää :(
 
dgxh
Alkuperäinen kirjoittaja läski!;25568811:
Tätä olen tehnytkin. :) Joka päivä väh 30min ja enimmillään 1,5h muun jumpan ja painon noston ohessa.


Kyllä mä alan nyt syödä normisti ja lasken kalorit! :)
Itsekin tein lähes 30min ja meni se 1,5h salilla :)
Haen lihaksia, niin en viitti liikaa puntaria katsella.
Peili kertoo =)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25568787]Jos pitää valita niin kalorien laskeminen. Eikö se vasta todettu jossain tutkimuksessakin?[/QUOTE]
Siinä tutkimuksessa toteutunut hiilarimäärä oli vain 10 % normaalia pienempi, joten ei sitä oikein voi sanoa vvh-ruokavalioksi. Jos syö hiilareita niinkin paljon, niin silloin pitää olla tosi tarkkana rasvan määrän ja kilokaloreiden kanssa, jos aikoo laihtua.
 
"vieras"
Oisko vaikka normiterveellinen ja säännöllinen ruokavalio eli herkut ehdottomasti pois! Ja niin et esim. jos ei herkkuja kokonaan pysty jättämään niin lauantaina se 150g ja se on sit siinä koko viikon osalta. Makean nälkään sit hedelmiä ja lisää liikuntaa. Syö den 5 kertaa päivässä eli kaksi isoa tasapainoista ateriaa ja sitten runsas aamupala, välipala ja kevyt iltapala. Liikkua kun ei tarvitsisi kun sen tunnin päivässä kunnon hikiliikuntaa.

Jos ei tuo onnistu ja välttis haluaa karpata niin sille kevyempi vaihtoehto on Dukanin dietti joka on perusterveellisen ruokavalion ja karppauksen välimuoto joka sallii pienet hairahdukset.
 
"vieras"
Karppaamisessa on se huonoa et altistaa sydän- ja verisuonisairauksille. Etenkin jos on vähänkään korkea kolesteroli tai lähisuvussa kolesterolitautia niin ei missään nimessä kannata karpata.
 

Yhteistyössä