Kumpi on kätsympi vauvan soseiden tekemiseen, sauvasekoitin vai sellainen" juomablenderi"?

Pin
[QUOTE="vieras";29004059]sauvasakoitin. Blenderissä pitää olla paljon nestettä jotta saa seeksi.[/QUOTE]

Tää on nyt tyhmä kysymys, mutta ota huomioon ettei minulla ole ikinä sauvasekoitinta ollut. :D Eli eikö se ruoka roisku pitkin seiniä? Mitä vasten sitä voi surautella? Saako sillä kuin sileetä ruokaa?
 
"Hei"
Tää on nyt tyhmä kysymys, mutta ota huomioon ettei minulla ole ikinä sauvasekoitinta ollut. :D Eli eikö se ruoka roisku pitkin seiniä? Mitä vasten sitä voi surautella? Saako sillä kuin sileetä ruokaa?
Yleensä siinä mukana tulee korkealaitainen kippo, siis sellanen litran mitta, jossa sose valmistuu näppärästi. Isompia satseja kantsii sit ihan kattilassa. Ei se muistaakseni roisku sillain miten esim sähkövatkaimella.
 
Pin
[QUOTE="Hei";29004117]Yleensä siinä mukana tulee korkealaitainen kippo, siis sellanen litran mitta, jossa sose valmistuu näppärästi. Isompia satseja kantsii sit ihan kattilassa. Ei se muistaakseni roisku sillain miten esim sähkövatkaimella.[/QUOTE]

Ok kiitos vastauksesta. Tarkoitus olisi tehdä isompia satseja pakkaseen niin helpolla pääsisi.
 
"Hei"
Ainiin, se piti sanomani, et peruna menee helposti liisteriksi sauvasekottimella. Tod näk blenderissä sama vika. Muut soseet kyllä onnistuu tosi hyvin. Just tein tosi hienoa bataatti ja porkkanasosetta maistelua varten.
 
Pin
meillä tehdään blenderillä, mielestäni näppärämpi kuin sauvasekoitin
Meillä oli esikoisen vauva-aikana blenderi käytössä eli siitä löytyy kokemusta, mutta mietin olisiko tuo vielä kätsympi...

Miksi se on mielestäsi näppärämpi? Tänään käyn ostamassa.

Mitä kalaa te muuten käytätte vauvanruokaan? En muista enää mitään esikoisen soseiluista...
 
"Hilla82"
Mä oon tykännyt käyttää sauvasekoitinta. Teen kans kerralla isoja satseja pakastimeen, niin tuolla saa isonkin määrän soseeksi kun kattilassa surauttaa.

Perunaakin sillä voi soseuttaa, mutta kannattaa laittaa joukkoon muutakin ettei mene liisteriksi.

Lohta mä taisin ekana kalana tuolle esikoiselle antaa ja kai teen samoin tämänkin vauvan kanssa :) Hän on nyt 5 kk, ja syö ihan hulluna soseita =) Tulis aika kalliiksi jos vain kaupan soseita antais. Ja kyllä itsetehdyt on paljon paremman makuisiakin.

Niin ja mä pidän sen kattilan tiskialtaassa kun soseuttelen, ei haittaa vaikka hiukan roiskuisikin.
 
"vieras"
Hyvän sauvasekoittimen saa halvemmalla kuin hyvän blenderin. Halpaa blenderiä ei edes kannata ostaa, kun taas halpa sauvasekoitin voi toimia hyvin ja kestää kauankin. Halvoissa blendereissä on usein polykarbonaattinen kannu, josta irtoaa bisfenoli-A:ta vauvan ruokaan eli sellaista ei pidä ostaa.
 
Fortunate harmaana
Sauvasekoittimella itse tykkään tehdä kaikki soseutuksen vaativat.

Eikä roisku, kun se on sellanen survoja..en osaa selittää, mutta se silleen hillitysti survoo, eikä siis heittele ruokaa pitkin seiniä.
 
Pin
[QUOTE="vieras";29004337]Hyvän sauvasekoittimen saa halvemmalla kuin hyvän blenderin. Halpaa blenderiä ei edes kannata ostaa, kun taas halpa sauvasekoitin voi toimia hyvin ja kestää kauankin. Halvoissa blendereissä on usein polykarbonaattinen kannu, josta irtoaa bisfenoli-A:ta vauvan ruokaan eli sellaista ei pidä ostaa.[/QUOTE]

Itseasiassa OBH nordicalla oli sellainen alle 40e blenderi joka sai testeissä parhaimmat arvosanat ja päihitti kalliimmatkin merkit. Oli lasinen kannu kuten siinä meidänkin vanhassa jonka onnistuin hajottamaan. Se taisi maksaa messuilla 20e ja oli myös OBH:n.

Päädyn silti tuohon sauvasekoittimeen, nyt googlailen mikä olisi paras. Saa ehdottaa, hinnalla ei ole niin väliä kunhan on hyvä.
 
vierailija
[QUOTE="vieras";29004059]sauvasakoitin. Blenderissä pitää olla paljon nestettä jotta saa seeksi.
Tää on nyt tyhmä kysymys, mutta ota huomioon ettei minulla ole ikinä sauvasekoitinta ollut. Eli eikö se ruoka roisku pitkin seiniä? Mitä vasten sitä voi surautella? Saako sillä kuin sileetä ruokaa?
[/QUOTE]

Sauvasekoittimessa kannattaa olla tuo Splash control tekniikka niin se estää roiskumisen: https://minasydankoti.fi/kokemuksia-braun-multiquick-3-mq-3020-pesto-sauvasekoitin/
 
Pin
Tää on nyt tyhmä kysymys, mutta ota huomioon ettei minulla ole ikinä sauvasekoitinta ollut. Eli eikö se ruoka roisku pitkin seiniä? Mitä vasten sitä voi surautella? Saako sillä kuin sileetä ruokaa?
Sauvasekoittimessa kannattaa olla tuo Splash control tekniikka niin se estää roiskumisen: https://minasydankoti.fi/kokemuksia-braun-multiquick-3-mq-3020-pesto-sauvasekoitin/
Kiitos vinkistä, mutta ehdin jo ostaa.
 

Yhteistyössä