Kumpi parempi Synnytyssairaala Lohja vai Jorvi??

Eli pohdiskelen tässä kun ei enää voi Tammisaaressa synnyttää, vaihtoehdot ovat siis joko jorvi tai Lohja- kokemuksia nyt molemmista paikoista haluaisin kuulla. Olis ehkä helpompi sitten päättää kumpaan lähtee synnyttämään.
 
jorvista ei mulla pahaa sanottavaa, perussairaala, imetystukea saanut hyvin kun on älynnyt pyytää. jorvissa perhehuoneita mielestäni aika hyvin. lasten päivystäjä ja anestestesialääkäri sekä leikkaustiimi päivystävät talossa. opetussairaala, joten mukavia kätilöopiskelijoita pyörii juttuseurana, mutta niitä kai riittää joka sairaalaan.
 
Itse kaksi lohjalla saannut, samantyyppinen mielestäni kuin tammisaari, pieni ja kodinomainen, myös vaihtoehto kivunlievitystä tarjolla. Perhehuoneita löytyy ja imetystä tuetaan vauvantahtisesti jos ei mitään erikoista ole lapsen seurannoissa. Kannattaa käydä ainakin tutustumiskierroksella joita n .h36 viikosta eteenpäin järkätään joka tiistai.
 
Itsellä ei ole kokemusta juuri jorvista tai Lohjasta. Mutta pähkäilin saman asian kanssa hieman täällä pohjoisemmassa, eli TAYS vai Vammala. Pieni vs suuri sairaala.
Itse päädyin Vammalaan koska kodinomaisuus tuntui tärkeältä. En halunnut synnyttää tuotantolaitoksessa.
Vammalassa sitten oli eräs TAYSsin kätilö synnyttämässä samaan aikaan, hän sanoi myös itse ettei ole yhtäkään omaa lasta TAYSsissa synnyttänyt, eikä aio tulevaisuudessakaan koska paikassa on niin laitosmainen meininki.

un raskaus loppui siihen että paloin loppuun (vaikea raskaus), soitin Vammalaan ja itkin puhelimessa väsymystäni kätilölle joka kutsui heti käynnille samana päivänä. Kun oltiin noin puoli tuntia juteltu hän lähti juttelemaan lääkärin kanssa ja tarkastuksen jälkeen lääkäri ehdotti että jäisin yön yli nukkumaan sinne (ja saisin nukahtamislääkkeen) ja aamulla käynnistettäisiin (viikkoja oli silloin muistaakseni 38 ja lapsi veikattu 4kiloiseksi). Sitten kuitenkin lääkäri sanoi että voidaan myös odottaa viikonlopun yli (oli juhannus) ja tulisin heti juhannuksen jälkeen ellei ole syntynyt. Näin sitten sovittiin, tsemppasin itseni jaksamaan vielä muutaman päivän jos vaikka itekseen käynnistyis..
Pitkä selostus, mutta pointti oli että en usko, että olisin saanut käynnistystä TAYSssa, tai missään suuressa sairaalassa. Ja käynnistys oli mun mielenterveyden kannalta välttämätön.

Nyt kun suunnitellaan seuraavaa, niin kovasti haluaisin taas Vammalaan jos raskautuisin. Saa nähdä mitä päätetään, meiltä on kuitenkin puolet pitempi matka sinne kuin Taysiin.

Mutta siis ehdottomasti suosittelen pienempää sairaalaa.

Ja voin muuten laittaa tähän vielä sellasenkin että mun pojalla oli hengitysvaikeuksia synnytyksen jälkeen ja lääkäri oli paikalla 10 minuutissa ja hänet soitettiin kotoa. Olen kuullut että suurissa sairaaaloissa voi joutua odottaa paljon kauemmin jos lääkärillä on muita tärkeitä juttuja samaan aikaan.... :)
 
Ensimmäisen synnytin Tammisaaressa ja toisen Lohjalla.
Lohja on kiva pieni sairaala. Perhehuoneita löytyy ja tavallisista huoneista järjestetään perhehuoneita ellei osasto täynnä. Ihania kätilöitä. Sektio valmius on. Kivunlievitystä saa. Hyvää hoitoa. Suosittelen Lohjaa.
Sen jälkeen kun Tammisaari suljettiin, niin Lohjalla on ollut ruuhkia ja osasto välillä täynnä. Itse synnytin joulukuussa 2010 ja silloin oli rauhallista ja olin yksin kahden hengen huoneessa.
 
Jorvi on mukava sairaala, eikä mitenkään kamalan suuri. Minusta samaa kokoluokkaa kuin monen paikkakunnan keskussairaala. Olin siellä itse ekan kerran rauhalliseen aikaan (helmikuu 2010) ja hyvät muistot jäi. Nyt muutaman viikon sisällä toinen kerta tulossa. Esikoinen syntyi LKS:ssa Rovaniemellä ja kokemukset sieltä oli samantapaiset kuin Jorvista (hyvät).

Lohjaan en osaa verrata, mutta itse varmaan noista kahdesta valitsisin lähempänä olevan. Meiltä Jorvi on 10min ajomatkan päässä, joten ei ole ollut vaikea miettiä, minne mennä.
 
Minulla kokemusta kummasti... Mutta vastaukseni voi tulla myöhässä mutta jos vaikka auttais muita valinnassa..

Itse olen tosiaan synnyttänyt kummassakin, synnytykset vaan olivat hyvin erilaiset joten niitä on todella hankala vertailla.Mutta ehkä aavistuksen enemään tykkäsin Lohjan rauhasta.
 

Yhteistyössä