Kumpi talo? Mielipiteitä?

  • Viestiketjun aloittaja Diidapaa
  • Ensimmäinen viesti
siitä
Alkuperäinen kirjoittaja En tykkäisi;27973045:
Toki kukin sen mukaan mitä arvostaa. Itse en edes omista telkkaria, joten en kaipaa sen katsomista myöskään ruokaa laittaessa. Joo huonekalujen ei tarte olla seinää myöten, mutta noin pienessä tilassa (nythän puhuttiin ap:n esimerkeistä, ei huom mistään isoista tk:sta!!!) niitä ei voi laittaa keskelle lattiakaan. Jos siis haluaa vielä kävelläkin siellä. Useimmilla kuitenkin on kirjahylly, ja noissa malleissa sen saa tasan yhdelle seinälle - jos ei halua laittaa sitä ikkunan eteen. Samoin ruokapöydälle oli tasan yksi järkevä paikka.

Noissa esimerkeissä kyllä häviävät nekin vähän tk:n hyvät puolet mitä sillä ehkä voisi vielä saavuttaa, eli avaruus ja erilaiset kalustemahdollisuudet. Tietty jos on telkkarin orja ja se on pakko nähdä KOKO AJAN eikä raaski ostaa kuitenkaan keittiöön omaa niin silloinhan on pakko olla tk...
Läheskään kaikilla ei ole kirjahyllyä... Katajassakin sen saisi silti 2 seinälle. Ruokapöydän saa tuohon keittiön keskelle (meillä on niin), sohvan saa keskelle tilaa tai mille vaan seinälle, siis tuossahan on lähes rajattomat mahdollisuudet. Eikä Katajan huone vaikuta pieneltä, meillä on varmaan samaa kokoluokkaa ja huone on tosi iso. Meillä se toimii yhdistettynä olo-keittiö- ja työhuoneena + takkakin siellä on.

Vaikka sanoin telkkarin ensimmäisenä niin ei se ole meillä pääasia :D se on vain yksi etu, meille.

Ymmärrän tietysti että kaikki ei tykkää tupakeittiöstä mutta minusta nuo väittämäsi eivät pitäneet paikkaansa.
 
Tuo Lehmus olisi enemmän minun mieleeni :) jotenkin koen tuon kahdessa kerroksessa asumisen hankalaksi..Katajassa tuo yläkerrassa oleva aula on jotenkin hassu,onko sellaiselle oikeasti käyttöä??...Lehmuksen pohjaratkaisu on minusta hyvä.
 
diandra
[QUOTE="Diipadaa";27973049]

Mä olen sellainen vaatehamsteri, että mulla on vaatteita saman verran, kuin ehkä viidellä "normaalilla" 26-vuotaaana. Mulla on aina ollut oma vaatehuone ja siitä en tingi..[/QUOTE]

Kannattaisko sun tai teidät sitten miettiä sellaista vaihtoehtoa, että olis neljä makkaria (teillähän siis tulee vanhempien makkari, lapsen huone, arkiolohuone + ylimääräinen makkari). Ja se ylimääräinen makkari oliskin tosi pieni, ja yhdistettynä siihen teidän makkariin ovella. Eli siitä tulis iso vaate/pukeutumishuone :D Eli muita vaatehuoneita ei olisi. Ettekä pistä siihen ovea käytävälle päin, vaan ainoastaan huoneiden välille oven. Ei varmasti tuollainen lisämuutos tule maksamaan mitään. Tai max tonnin. Meillä ei ainakaan tuollainen vastaava muutos maksanut mitään. Sinne mahtuis sitten peilit ja spottivalot katsoon ja kaikki herkut. Ja pisin seinä olisi sellaisella "elfa"-kalusteella oikein vimpan päälle.
 
+00+
Lehmukselle ääni, 1 kerroksinen on jatkossa helpompi myytävä.
´10m2 makkarit riittää vallan mainiosti lapsille, omassa luukussa makkarit on jotain 15-20m2 kokosia ja mä en kyl nää tässä mitään järkeä.
 
"diipadaa"
Kannattaisko sun tai teidät sitten miettiä sellaista vaihtoehtoa, että olis neljä makkaria (teillähän siis tulee vanhempien makkari, lapsen huone, arkiolohuone + ylimääräinen makkari). Ja se ylimääräinen makkari oliskin tosi pieni, ja yhdistettynä siihen teidän makkariin ovella. Eli siitä tulis iso vaate/pukeutumishuone :D Eli muita vaatehuoneita ei olisi. Ettekä pistä siihen ovea käytävälle päin, vaan ainoastaan huoneiden välille oven. Ei varmasti tuollainen lisämuutos tule maksamaan mitään. Tai max tonnin. Meillä ei ainakaan tuollainen vastaava muutos maksanut mitään. Sinne mahtuis sitten peilit ja spottivalot katsoon ja kaikki herkut. Ja pisin seinä olisi sellaisella "elfa"-kalusteella oikein vimpan päälle.
Tätäkin ollaan joissain talomallessa pohdittu :) Olisi tietenkin ihan täydellinen ratkaisu!
 
"viima"
Minä ottaisin tämän, jos tarvisin pienen ja kompaktin omakotitalon pikkuperheelle (naapureilla on tällainen). Okei, joku tulee varmasti valittamaan, että ompa pienet huoneet ja pieni talo, mutta kun kaikki ei tarvi hirrrrrrveen isoa taloa.



(jukkatalo city 118)
onhan toi iso talo. ainoa mistä en tykkää tuossa on et khh läpi kuljetaan saunaan ja suihkuun. eli vaihtaisin tilojen paikkoja jotenkin niin et saan sen khh jonnekin piiloon.
 
"vieras"
Lehmukselle ääni, 1 kerroksinen on jatkossa helpompi myytävä.
´10m2 makkarit riittää vallan mainiosti lapsille, omassa luukussa makkarit on jotain 15-20m2 kokosia ja mä en kyl nää tässä mitään järkeä.
Peesailen.

Me ollaan kahden kerroksen väkeä ja voin rehellisesti sanoa, että välillä tympäsee tuo rappuralli ja siivoominen on kaksin kerroin ärsyttävämpää. Mun mielestä huoneiden ei tarvi olla tuon suurempia ja itse panostan mielummin tilaviin yhteisiin tiloihin kuin makkareihin. Toisekseen Katajassa portaat lähtee suoraan "eteisestä" eikä siinä ole kenkä ja takki säilytystilaa.
 
"isosisko"
Lopulta kumikaan näistä ei ole mikää tilaihme.. mutta kaksikerroksisessa Katajassa tilantuntua on emennä. Huomejako on erittäin edullinen jos lapsikatras on kovin eriikäistä. Tai jos tarvitaan vierashuoneita silloin tällöin.. tai muuten vain vetäytymistä "omiin oloihin". silloin kaksikeroksisuus on paikallaan. Ja Katajassa pidän erityisesti "suurehkosta" tupa-keittiö-olohuonemallista. Selkeä ja ehkä jopa käytänöllinen. Mikäli olisi mahdollista "pidentäisin taloa metrillä" siten, että olohuoneeseen tulisi lisätilaa ja samalla kasvaisi myös yläkerran makuuhuonen ja vaatehuone.... Ja olohuoneen päätyseinään lisäisin vielä yhden ikkunan.... ja kasvattaisin terassia myöskin talonmyötäisesti olohuoneen ikkunan alla.Saunaan laittaisin puukiukaan ja samaan hormiin yhdistäisin olohuoneeseen takan.... Pistäisin pullataikinan kohoamaan ja lukisin päivän lehden...
 
diandra
[QUOTE="diipadaa";27973111]Tätäkin ollaan joissain talomallessa pohdittu :) Olisi tietenkin ihan täydellinen ratkaisu![/QUOTE]

Ihan jotain tällaista perusmallia jos miettii (meillä on kyseinen pohja, jota on muokattu omien tarpeiden mukaan melko paljon), ja tästä vedät kahden makkarin välistä väliseinää kauemmas, ja pienempään huoneeseen teet vaatehuoneen.

 
"blaah"
Mä tykkäsin kans ekasta talosta. Mä tykkään siitä sen takia et meillä ihan kamala pohjaratkasu talossa. Neliöitä 140 ja tää on 6h+k. Kaikki tämmösiä minimaalisia pikku kopperoita mutta esim yläkerrassa yli 20 neliön makkari.Olohuone on ihan jäätävän pieni ja se on kuitenkin sellainen missä vietetään aikaa. Tykkäisin tommosesta avarasta tilasta..
 

Yhteistyössä