Kumpi tulos on oikein kuumemittarissa (digitaalinen)

viitaten aiempaan ketjuuni... Eli jos omron digitaalinen piippaa 37 asteen kohdalla mut jatkaa sen jälkeen nousua 37.3 asti, niin kumpi tulos on oikein? Joskus olen huoannut että voi nousta yli puoli astettakin vielä piippauksen jälkeen.. Olen sit aina pitänyt sitä korkeampaa tulosta oikeana.
 
"..."
kyl mäkin oon pitäny sitä tulosta oikeena mikä siihen mittariin jää. vaikka piippais 36 kohalla, ja jos kuitenki nousee viel sinne 37 ni se 37 mun mielestä. ..tai näin oon aina toiminu.
 
"vieras"
http://www.omaomron.fi/tuotteet/usein-kysytyt-kysymykset Miksi digitaaliset puikkokuumemittari näyttävät äänimerkin jälkeen niin alhaista lukemaa?



Omronin digitaaliset kuumemittarit ovat maksimilämpömittareita, mikä tarkoittaa sitä, että mittari jatkaa lämpötilan mittaamista myös äänimerkin jälkeen, mikäli sen annetaan olla mittauspaikassa.

Äänimerkin jälkeen mittarista on luettavissa ennustelämpötila, josta näkee nopeasti, mikäli kuumetta on. Jos mittari ei näytä selkeästi kuumetta, mittaria kannattaa pitää kainalossa vielä n. 5 minuuttia, jolloin mittari kertoo lopullisen, todellisen lämpötilan.
 
se mihin se nousee. Minulla on yksi mittari jonka käyttöohjeessa nimenomaan käsketään pitämään vielä minuutti piippauksen jälkeen. Eihän se voi mitata korkeampaa lämpötilaa kuin on, mutta jos onkin hidas mittari niin ei ole piippauksen kohdalla vielä valmis.
 
"vieras"
Opin vasta pari kuukautta sitten, että myös sitä digitaalista mittaria pitäisi pitää kainalossa sen 8-10 minuuttia, vaikka piippaus kuuluukin jo parin minuutin jälkeen. Silloin vasta tulee oikea tulos.
 
kamut
Mites sitten kun vauvalta otetaan peräsuolesta, pitääkö sitäkin pitää minuuttitolkulla? Siis samalla mittarilla otetaan isommalla kainalosta, mutta miten pitää peräsuolessa montaa minuuttia?? oon aina ottanut kun piippaa, välillä näyttänyt pienempää lukemaa kuin olisin arvioinut.
 

Yhteistyössä