kumpparit

Pyrystiina
Meillä on aina ollut vuorettomia. Menee sitten villasukilla talvella ja kesällä taas ilman villasukkia.

Lisään vielä, että loskakeleillä ja pakkasella meillä on käytössä goretexit. Emme tekisi mitään vuorellisilla saappailla. <br><br>
 
Siis molemmathan
tarvitaan! Kevätkeleille vuorelliset ja kesäsateeseen tavalliset kumpparit! Vettähän voi kesällä tulla helteelläkin kovasti (ukkostyyppiset sateet), ja silloin kyllä karvakumpparit ovat ihan liikaa!!!
Nyt on loskarisaapas-aika, karvakumpparit villasukankin kanssa jättää jalat kylmäksi!
 
Meillä on molemmat. Keväällä ja syksyllä kylmillä keleillä käytetään karvavuorellisia ja kesällä vuorettomia. Kyllä nuo vuorettomat on villasukankin kanssa melkoisen kylmät silloin kun lämmintä on vasta pari-kolme astetta.
 
meillä on vain ilman vuorta, ja näin kylmemmillä sitten pidetään vikingin coretexejä ja sitten villasukkien kanssa. Kumppareilla ainakin meillä niin vähän käyttöä etten malttaisi ostaa monia.
 
yökkö
Riippuu varmaan siitä missä päin maata asuu, eli millaisia kelejä teillä on. Meillä 2-vuotiaalla on ollut vasta tavallisia kumppareita, alkutalvesta
loskakelillä ja nyt vaan villasukka sisään.

Toistaseks on ollut kotihoidossa, mutta oon ajatellut päiväkotiin lähtiessä hankkia vuorilliset toiseksi pariksi. Täällä päin on talvet usein loskaisia.
 
Vuorettomat ja niihin pohjalliset ja villasukat näin kevääksi. Jalka kasvaa varmaan sitten kevään mittaan, että ovat hyvät kesällä käytettäväksi ilmankin noita.

Minä en noista vuorellisesti tykkää, jos sinne pääsee vettä hörppäämään, niin niiden kuivuminen vie ikuisuuden.
 
mie
meillä on ollut vain vuorellisia kumppareita. syksyisin ja keväällä ovat kovimmassa käytössä ja sillo ilmat aika viileitä. kesällä isommat laittaa kumpparit paljaaseen jalkaan kun niin kova kiire, mukavat jalalle kun vuori.
meillä ei pärjätä tuolla loskassa ja lätäköissä goretex kengillä niinku joku mainitsi. hyvät ne on jos nätisti käydään kävelyllä mut ei niistä ole purojen tekoon eikä lätälöissä läträämiseen.
 
Täytyy vielä lisätä, että kokeilkaas itse laittaa kumisaappaat ja villasukka esim. silloin, kun keli on nollassa. Minä nimittäin tein sen virheen tässä tänä talvena ja alta vartin oli jalat ihan jäässä... :( Irtopohjallinen tosiaan saattaa kyllä tehdä jalkineet lämpimämmiksi.
 
Harmikki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 13:09 Marjo kirjoitti:
Täytyy vielä lisätä, että kokeilkaas itse laittaa kumisaappaat ja villasukka esim. silloin, kun keli on nollassa. Minä nimittäin tein sen virheen tässä tänä talvena ja alta vartin oli jalat ihan jäässä... :( Irtopohjallinen tosiaan saattaa kyllä tehdä jalkineet lämpimämmiksi.
Testasin saman itseviime viikonloppuna ja jalat oliihan jäässä!!! Pojalla on kunnon vuorelliset kumpparit, tytöllä ei vielä, mutta hankin kun tuon tajusin.
 
goretexeista
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2007 klo 19:19 mie kirjoitti:
meillä ei pärjätä tuolla loskassa ja lätäköissä goretex kengillä niinku joku mainitsi. hyvät ne on jos nätisti käydään kävelyllä mut ei niistä ole purojen tekoon eikä lätälöissä läträämiseen.

Meillä on elefantgenin goretexit, siis goretexit eikä mitkään ökötexit tai vastaavat. Kengät on ehjät, nauhalliset, läppä on kiinni itse kengässä eli ei ole mitään sellaista rakoa tai väliä, mistä kosteus tai märkä voisi mennä sisään kenkään.

Ja ovat kyllä pitäneet kosteutta ihan niinkin paljon, että suoraan lätökössä tenava on lätrännyt, koko päiväkodin ulkoilun ajan, ja kuivin varpain ja sukin on ipana selvinnyt.

Yritin hölmö ihminen pestä ne kengät KÄSIN, enkä koneessa. Upotin sankkoon.. ja vettä meni kengän sisään vasta sitten, kun varresta meni. Niin kauan kuin kengän varsi oli vedenpinnan yläpuolella, oli kengät sisältä aivan kuivat, yhtään mitään ei mennyt läpi, mistään, ja siis kengät oli vesisankossa..

Minkä merkkiset ja malliset teidän kengät on? MÄrkä menee ilmeisesti sisään jostain raosta, läpän kohdalta tai vast. TAi sitten kengissä on reikä, ohut "sihkuma" jossain kohti, tai saumaosat falskaa..
 
Jos lapsi tarhassa niin vuorelliset:eek:vat lämpimät kun ovat paljon ulkona. Varsinkin näin keväällä kun maa on kylmä niin ehdottomasti IN. Mutta jos raskit niin osta kummatkin:toiset kesäksi ja toiset kevääksi ja syksyksi.
 

Yhteistyössä